۲۹ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

روغن زیتون برای سلامت ناخن ها

آیا میدانید روغن زیتون تاثیراتی فوق‌العاده در رشد و سلامت ناخن‌های شما دارد؟! ما شما را با کاربردهای روغن زیتون برای ناخن آشنا میکنیم…
لوکس ترین آپارتمان‌های ولنجک ، با مناسب‌ترین قیمت را اینجا پیداکنید!

با همین یه روش ساده، خیلی سریع برای خودت درآمد ارزی بساز

اگر ناخن‌ شکننده دارید: روغن زیتون برای تغذیه ناخن و مو بسیار مفید است. برای اینکه شکنندگی ناخن‌هایتان را از بین ببرید، یک‌چهارم فنجان روغن‌زیتون را به آرامی گرم کرده،‌ سپس یک کپسول ویتامین E باز کنید و درون آن بریزید. این مخلوط را روی کوتیکول‌ها (پوست اطراف ناخن) و سطح ناخن‌ها ماساژ دهید. روغن زیتون این مخلوط ناخن‌ها را قوی کرده و باعث افزایش انعطاف‌پذیری آنها می‌شود و ویتامین E نیز ناخن‌ها را تغذیه می‌کند. (بیشتر بخوانید: خواص زیتون و روغن زیتون در احادیث ائمه اطهار)

 

اگر ناخن‌های شما نرم است: اگر دوست دارید ناخن‌هایی سفت و محکم داشته باشید، نصف فنجان پوسته گردو را خوب بکوبید تا پودر شود، سپس با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید تا کاملا به شکل چسب شود، این چسب را روی ناخن‌هایتان ماساژ دهید و سپس بشویید، برای محکم شدن ناخن‌ها‌ی‌تان این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

اگر می‌خواهید ناخن‌های‌تان زودتر رشد کند: برای کمک به رشد ناخن‌ها، نصف فنجان گوجه‌فرنگی رنده شده را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون در یک کاسه مخلوط کنید و حدود 10 دقیقه انگشتان‌تان را داخل این مخلوط نگه دارید و سپس انگشتان‌تان را آب بکشید و با حوله‌ای آنها را خشک کنید. گوجه‌فرنگی دارای بیوتین است،‌ بیوتین یک ماده طبیعی شناخته شده برای رشد ناخن‌ها و مو است. روغن زیتون نیز به حفظ رطوبت ناخن‌ها و کوتیکول‌ها کمک می‌کند.

 دلایل استفاده از کاشت ناخن

کاشت ناخن در کشور ما رواج زیادی پیدا کرده است. کسانی که به کاشت ناخن مبادرت می ورزند هرکدام دلایلی برای انجام این عمل دارند. نداشتن ناخن و زیباتر شدن ناخن ها، از جمله دلیل کاشت ناخن است

https://elanza.com/category/baby-wet-wipes

کاشت ناخن 

خانم‌ها به دلایل مختلفی کاشت ناخن انجام می‌دهند؛ برخی صرفا برای زیبایی و برخی دیگر به دلیل مشکلات ناخن‌هایشان و برای پوشاندن ناخن‌هایی که به گفته خودشان رنگ و روی زیبایی ندارد انواع کاشت را تجربه می‌کنند.

 

پالت طراحی کاشت ناخن استفاده از این ناخن ها برای افرادی که ناخن های ضعیف و شکننده دارند و همچنین افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند بسیار مناسب است. چون مانع آنها می شود. در اندازه های گوناگون و رنگ های طبیعی متنوع. برای عمل کاشت ناخن موارد زیادی را باید رعایت کرد ابزار کاشت ناخن و مواد کاشت ناخن را باید شناخت و زیر نظر متخصص این کار را انجام داد.

 

تنها در این موارد کاشت ناخن را انجام دهید

کاشت ناخن تا حد امکان توصیه نمی شود مگر در مواقع خاص مثل کسانی که ناخن شان عیب دارد، یعنی ناخن هایی که به طور ژنتیک ایراد دارند و ظاهر خوبی ندارند آن هم به صورت مقطعی و با رعایت تمام نکات ایمنی و بعد از امتحان کردن تمام موارد ایمنی و جواب نگرفتن.

 

انواع روش کاشت ناخن:

• کاشت ناخن قالبی:

کاشت ناخن قالبی,ناخن مصنوعی,کاشت ناخن

کاشت ناخن قالبی به افرادی که ناخن های پراکنده و یک شکل ندارند توصیه نمی شود

 

کاشت ناخن قالبی به نوعی بی کیفیت ترین نوع کاشت ناخن محسوب می شود. در نوع کاشت ناخن، مواد کاشت روی ناخن مصنوعی زده می شود و بعد از ضد قارچ زدن روی ناخن ها این ناخن مصنوعی را روی ناخن فشار می دهند تا بچسبد و بعد ناخن مصنوعی را می کنند. از آنجای که این نوع کاشت احتیاج به سوهان کشی ندارد بعد از مدت کوتاهی به اصطلاح ناخن هوا میگیرد.

 

کاشت ناخن قالبی برای چه کسانی مناسب نیست!

کاشت ناخن قالبی به افرادی که ناخن های پراکنده و یک شکل ندارند اصلاً توصیه نمی شود. به دلیل قالبی بودن این نوع کاشت ناخن باید تمام ناخن های دو دست یک شکل باشند در غیر این صورت کاشت ناخن به شکل مرتبی انجام نخواهد شد.

 

به دلیل ضخیم بودن کاشت ناخن، کار از حالت طبیعی خود خارج می شود. کاشت ناخن قالبی را می توان روی انگشت های استاندارد کار کرد. نکته مهم این است که احتمال هوا گرفتن کاشت ناخن قالبی بیشتر است. ماندگاری کمتری دارد و در مقایسه با روش های دیگر کاشت ناخن مواد بیشتر مصرف میشود.

 

• کاشت ناخن پودری (بهترین نوع کاشت ناخن):

روش کاشت ناخن,کاشت ناخن پودری,کاشت ناخن

کاشت ناخن پودری زمان بر است
لوکس ترین آپارتمان‌های ولنجک ، با مناسب‌ترین قیمت را اینجا پیداکنید!

با همین یه روش ساده، خیلی سریع برای خودت درآمد ارزی بساز


 

کاشت ناخن پودری از لحاظ زیبایی و مقاومت رتبه ی اول را به خود اختصاص داده است. در کاشت ناخن پودری اول ناخن مصنوعی را که همان تیپ است از اوایل ناخن می چسبند و به اندازه ای که دوست دارند کوتاه می کنند. بعد ضد قارچ و بعد شروع به زدن مواد کاشت روی ناخن می کنند. بعد از تمام شدن این کار، ناخن ها احتیاج به سوهان کاری دقیق و فراوان دارند. برای همین که به خانم هایی که وقت و حوصله ی درست و حسابی ندارند روش کاشت ناخن پودری خیلی توصیه نمی شود.

 

کاشت ناخن پودری به چه کسانی توصیه می شود؟

کاشت ناخن پودری زمان بر است و در هر بار ترمیم حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان شما را می گیرد و هر انگشت به صورت جداگانه و زمان بر احتیاج به سوهان کشی دارد، کاشت ناخن پودری برای کسانی که وقت حوصله کافی ندارند توصیه نمی شود.

 

• کاشت ناخن ژله ای:

انواع کاشت ناخن,کاشت ناخن,کاشت ناخن ژله ای

شیوه ی کاشت ناخن ژله ای با کاشت ناخن پودری یکی است

 

مواد ژله ای به صورت آماده قابل خریداری است. در کاشت ناخن ژله ای بعد از ضد قارچ مواد ژل را روی ناخن ها میزنند و دست را می گذارند توی دستگاه یووی تا خشک شود. شیوه ی کاشت ناخن ژله ای با کاشت ناخن پودری یکی است و فقط تفاوت در مواد آنهاست.

 

معایب و محاسن کاشت ناخن ژله ای

ناخن در کاشت هیچ آسیبی نمی بیند زیرا تا وقتی که ناخن رشد می کند و فرد‌ احتیاج به ترمیم پیدا می کند یعنی ناخن سالم است و رشدش متوقف نشده است.

 

در بعضی مواقع کاشت ناخن ژله ای برای کسانی که عادت به جویدن ناخن دارند هم پیشنهاد می شود زیرا به دلیل بد مزگی مواد و کنده نشدنش این عادت از سر آن ها می افتد. چسب ناخن حساسیت زا نیست اما ممکن است برخی به مواد کاشت ناخن حساسیت داشته باشند که در آن صورت پوست آن ها دچار اگزما می شود و باید هر چه سریع تر کاشت ناخن را بردارند.

 

• کاشت ناخن میکس:

کاشت ناخن میکس,کاشت ناخن,انواع کاشت ناخن

کاشت ناخن میکس محکم، زیبا و نسبت به بقیه کاشت ها کمی گران تر است

 

همانطور که از اسمش معلوم است کاشت ناخن میکس ترکیبی از دو نوع کاشت پودری و ژله ای است. در این روش بعد از ضد قارچ، کاشت پودری را انجام می دهید. بعد از سوهان کشی فقط لایه ای از ژل را روی ناخن می گذارند و داخل دستگاه یووی خشک می کنند. کاشت ناخن میکس محکم، زیبا و نسبت به بقیه کاشت ها کمی گران تر است.

 

چه افرادی اصلاً نباید کاشت ناخن انجام دهند؟

 کسانی که بیماری عفونی و قارچی دارند توصیه می شود که کاشت ناخن انجام ندهند چون این کار باعث می شود فرد پیشرفت بیماری خود را از چشم دور کند. کسانی هم هستند که مستعد عفونت هستند و سیستم دفاعی بدن ضعیفی دارند و چون آن ها خودشان مستعد تمام بیماری های ناخن هستند، با کاشت ناخن بیماری را تسریع می کنند.
پیشنهاد ویژه
بلیط هواپیماکرونا ترس نداره!با مشاوره رایگان کنترلش کنماشین،ماشین ایرانی،ماشین خارجیماشینت رو بدون کمسیون بفروشخدمات زیبایی ، پوست و مو ,خدمات پوست مو زیباییکدام خدمات زیبایی دندان مناسب شماست؟

 

نکات ایمنی بعد از کاشت ناخن:

با اجسام آلوده تماس نداشته باشید، مراقبت کنید تا ضربه به ناخن‌های‌تان نخورد و در کارهای روزمره هنگام استفاده از مواد شوینده و آب تا حد امکان از دستکش استفاده کنید.

 
کاشت ناخن در چه حالتی خطرناک است؟
از نگاه کلی تفاوت خاصی وجود ندارد اما ناخن‌ها‌ی پا به دلیل اینکه در بیشتر روز در یک فضای بسته هستند، آسیب‌پذیرترند. رعایت بهداشت ناخن پا هم از ناخن دست دشوارتر است به همین دلیل کاشت ناخن در پا می‌تواند خطرناک‌تر باشد.

مزایای کاشت ناخن:

کاشت ناخن برای افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند و قصد ترک این عادت بد را دارند یکی از مزایای کاشت ناخن می باشد.

 

عوارض کاشت ناخن:

کاشت ناخن,ناخن مصنوعی,عوارض کاشت ناخن

عفونت های قارچی و بیماری های ویروسی از جمله عوارض شایع کاشت ناخن است

 

1. فرایند کاشت ناخن مصنوعی موجب نرسیدن اکسیژن کافی به بافت زیر ناخن می شود و تغییر رنگ ناخن، کدر شدن و رشد کم ناخن از عوارض این اقدام است.

 

2. با قرار گرفتن ناخن مصنوعی روی ناخن فرد، ریشه از بین می رود و ناخن فرد دچار تغییر شکل می شود.

 

3. عفونت های قارچی و بیماری های ویروسی از جمله عوارض شایع کاشت ناخن است، اغلب موارد استفاده شده در این نوع کاشت غیر استریل و چند بار مصرف هستند و از راه های انتقال بیماری های پوستی محسوب می شوند؛ بیماری های قارچی پوست، درمان عفونت قارچی و ارتباط آن با حیوانات خانگی.

 

4. مواد شیمیایی که در چسباندن این ناخن های مصنوعی استفاده می شوند غیر استاندارد هستند و موجب بروز حساسیت های حاد پوستی نیز می شود.

 

5. برای درمان عفونت های قارچی حاصل از کاشت ناخن از آنتی بیوتیک ها استفاده می شود اما گاهی ریشه ناخن به حدی آسیب می بیند که شکل طبیعی ناخن به طور کامل از بین می رود.

 

6. کاشت ناخن های مصنوعی باعث تغییر رنگ ناخن، التهاب دور ناخن، خط خط شدن و خرد شدن ناخن و کنده شدن لبه آزاد ناخن از بستر (انیکولیز) می شود.

 

7. نکته آخر، برای پیشگیری از چنین خطراتی از کاشت ناخن در طولانی مدت و استفاده از ناخن مصنوعی پرهیز کنید.


خانم‌هایی که از ناخن‌های مصنوعی و کاشته شده برای زمان طولانی استفاده می‌کنند، ممکن است مشاهده کنند که ناخن‌های طبیعی آنها نازک‌تر و مات‌تر شده است و در مواردی منجر به عوض شدن جهت و محور ناخن می‌شوند؛ اگر اصراری برای کاشت ناخن وجود دارد، این ناخن‌ها باید هر 3 ماه یک بار برداشته شوند تا اجازه داده شود ناخن‌های طبیعی استراحت کنند.

منبع: 
https://www.beytoote.com/attire/cuticle/way1-implant-nail.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
shop online99

دلایل ابتلا به قارچ ناخن

قارچ‌ها موجودات فرصت‌طلبی هستند و در تمام مکان‌ها به‌خصوص مکان‌های گرم و مرطوب مانند کف سالن‌های ورزشی، رختکن، داخل کفش و جوراب و حتی در کف آشپزخانه یافت می‌شوند. هیچ کس دوست ندارد روی پوست بدنش به ویژه پاها و لای انگشتانش قارچی پیدا شود. قارچ ناخن که نوعی بیماری است هنگامی اتفاق می‌افتد که قارچ در بستر یک یا تعدادی از ناخن‌ها ریشه کند.

 

قارچ‌ها موجودات فرصت‌طلبی هستند و در تمام مکان‌ها به‌خصوص مکان‌های گرم و مرطوب مانند کف سالن‌های ورزشی، رختکن، داخل کفش و جوراب و حتی در کف آشپزخانه یافت می‌شوند. هیچ کس دوست ندارد روی پوست بدنش به ویژه پاها و لای انگشتانش قارچی پیدا شود. قارچ ناخن که نوعی بیماری است هنگامی اتفاق می‌افتد که قارچ در بستر یک یا تعدادی از ناخن‌ها ریشه کند. در این مقاله عوامل به‌وجود آورنده قارچ ناخن را بررسی کرده و سه راه مقابله با آن را معرفی می‌کنیم.

 

دلایل ابتلا به قارچ ناخن
با همین یه روش ساده، خیلی سریع برای خودت درآمد ارزی بساز

لوکس ترین آپارتمان‌های ولنجک ، با مناسب‌ترین قیمت را اینجا پیداکنید!

https://elanza.com/category/sanitizers

علت عمده به وجود ‌آمدن قارچ ناخن، قارچ درماتوفیت است ‌اما مخمر و کپک نیز می‌توانند عامل این بیماری باشند. قارچ از طریق بریدگی‌های نامرئی یا جدایی ناخن از بستر آن، به بستر ناخن هجوم می‌آورد. البته گرما و رطوبت دائمی شرایط آسان‌تری را برای شیوع قارچ ناخن فراهم می‌کند. شست پا بیشتر اوقات در محیط تنگ، محدود و مرطوب جوراب و کفش قرار دارد که در آن محل گردش خون کمتر است؛ بنابراین این قسمت پا از ناخن‌های دست آسیب‌پذیرتر هستند.

 

شرایطی که به وجود‌ آمدن قارچ را تسهیل می‌کنند

 

شرایط مرطوب و نمداری که قارچ ناخن را به وجود می‌آورند می‌تواند ناشی از عرق کردن شدید، کار کردن در محیط‌های مرطوب و نمدار یا ورزش با پای برهنه باشد. بنابراین از پا برهنه راه رفتن در محیط استخر، محیط رختکن و دوش‌های مشترک حمام اجتناب کنید؛ به‌خصوص اگر در نواحی اطراف ناخن‌هایتان بریدگی، خراش، عرق‌سوز یا پاره شدگی وجود دارد.

 

از کفش‌هایی استفاده کنید که فضای کافی برای عبور و مرور هوا را دارند و مانع انباشته شدن رطوبت در پا می‌شوند. کفش‌ها و جوراب‌های تنگ به عرق کردن پا و به وجود‌ آمدن محیط نمدار و مرطوبی که بستر قارچ‌ها ‌خواهد شد کمک می‌کنند. بیماری‌های خاصی مانند دیابت، بیماری با سیستم ایمنی ضعیف و همچنین پسوریازیس می‌توانند احتمال به وجود ‌آمدن قارچ ناخن را بالا ببرند.
پیشنهاد ویژه
خدمات پزشکی سلامت و درمان,بهداشت بانوانروش های ترمیم پرده بکارتجذب فالور,خرید فالوور,فالووریابافزایش فالوور اینستاگرام (100% تضمینی❤️)فروشگاه تخصصی لوازم زناشوییرسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات

 

درمان‌های خانگی برای قارچ ناخن

 

سرکه سیب، محلول خوبی برای فرو بردن پا در آن به منظور از بین بردن قارچ ناخن‌های پا به شمار می‌رود. چون اسید موجود در سرکه سیب باعث مرگ قارچ می‌شود. درمان‌های خانگی یک قسمت سرکه و دو قسمت آب را پیشنهاد می‌کنند. اگر پوستتان قرمز یا ملتهب شد این کار را ادامه ندهید.

 

چای و روغن زیتون می‌توانند به درمان قارچ ناخن کمک کنند. چای دارای مواد ضدباکتری طبیعی است که به مشکل قارچ ناخن کمک می‌کنند و روغن زیتون نیز از شکستگی و افتادن ناخن عفونی شده جلوگیری می‌کند. اضافه کردن مواد پروبیوتیکی به رژیم غذایی می‌تواند به عنوان علاج قارچ ناخن مورد توجه قرار گیرد. ماست پروبیوتیک و کفیر منابع خوبی برای درمان این گونه قارچ‌ها هستند. استفاده از مواد غذایی «سفیدرنگ» مانند شکر، آرد سفید و کربوهیدرات‌های تصفیه شده را کاهش دهید. حواستان به مصرف لبنیات باشد.

از جوراب‌های نخی استفاده کنید. نخ موجود در جوراب به پای شما مجال نفس کشیدن می‌دهد و رطوبت کفش را کاهش می‌دهد. خانم‌ها هم سعی کنند ناخن‌هایشان را در یک خط مستقیم بچینند و از لاک ناخن استفاده نکنند؛ زیرا لاک رطوبت را بین ناخن و بستر ناخن نگه می‌دارد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
shop online99

دلایل ریزش مو

ریزش مو در خانم ها بسیار ناراحت کننده است و باعث مضطرب شدن فرد می شود. در این مقاله به طور کامل به علت های اصلی ریزش مو و روش های درمان ریزش مو اشاره می کنیم.
دلایل ریزش مو و روش های درمان آنها

بهترین کار برای کسی که ریزش مو را تجربه کرده این است که دلیل اصلی را شناسایی الانزا و درمان کند. بسیاری از موارد دلایل ریزش مو قابل تشخیص و درمان است. بنابر این اجازه دهید ابتدا بعضی از فاکتورهای رایج که باعث ریزش مو می شود را بیان کنیم.

 

 

مشکلات تیروئید

اگر غده تیروئید ، که در قسمت جلوی گردن است ، بیش از حد یا مقدار کافی هورمون تیروئید تولید کند، ممکن است چرخه رشد مو تغییر کند. 

 

بارداری 

بارداری نمونه ای از استرس جسمی است که باعث ریزش مو می شود. معمولا بعد از تولد فرزند رخ می دهد اما موقتی است.

 

Telogen effluvium

بیماری پوسته سر است که پس از بارداری، جراحی های مهم، کاهش وزن شدید یا استرس زیاد به وجود می آید. در اثر این پدیده شما هر روز دسته دسته موهای خود را به ویژه هنگام شامپو کردن، حالت دادن یا شانه زدن آنها از دست خواهید داد. این مساله می تواند عوارض جانبی برخی از داروها همچون داروهای ضدافسردگی، ضد اضطراب و کاهش دهنده التهاب نیز باشد. در طول این بیماری، موها پیش از اینکه از پوسته سر بیرون بیایند بسیار سریعتر از حالت نرمال، از فاز رویش به فاز استراحت می رسند.

 

ریزش مو, علت ریزش مو, دلایل ریزش مو
علت ریزش مو

 

کمبود آهن

فقر آهن -در صورت داشتن یا نداشتن آنمی- می تواند منجر به ریزش مو شود. ولی بهتر است قبل از اینکه خودسرانه از قرص های آهن مکمل استفاده کنید با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید تا از در صورت تشخیص نیاز توسط پزشک از مکمل ها استفاده کنید. زیرا آهن بیش از اندازه در بدن نیز منجر به بروز بعضی مشکلات می شود.

 

عدم تعادل هورمونی

بعد از سن 30 سالگی ، زنان می توانند عدم تعادل هورمونی را تجربه کنند که می تواند باعث ریزش مو شود.حتی اگر استروژن هورمونی اصلی است که زنان تولید می کنند ، تستوسترون و سایر آندروژن ها مانند DHEA نیز در بدن زن رخ می دهد. 

 

با رسیدن به سن خاصی زنان ممکن است شروع به تبدیل این آندروژن ها به DHT کنند.

 

آلوپسیا آره اتا یا طاسی منطقه ای Alopecia areata

آلوپسی آره اتا یا طاسی منطقه ای باعث می شود مو در تکه های بزرگ ریزش پیدا کند. مقصر این مشکل سیستم ایمنی بدن است که به اشتباه به فولیکول های سالم مو حمله می کند. در اکثر موارد این آسیب همیشگی نیست. موهای ریخته معمولا طی 6 ماه مجددا رشد می کنند. بعضی افراد تمام موهای سر و بدن خود را از دست می دهند که این مشکل به ندرت بروز می کند.

 

کرم حلقوی ringworm

زمانی که قارچ کرم حلقوی پوست سر را تحت تاثیر قرار می دهد، منجر به ریزش مو با یک الگوی خاص می شود – تکه های گرد همراه با خارش. این بخش ها ممکن است پوسته پوسته و قرمز هم به نظر برسند. پزشک این مشکل را با یک داروی ضد قارچ درمان می کند. این بیماری با تماس مستقیم با فرد آلوده منتقل می شود، بنابراین اگر به این بیماری مبتلا شده اید علائم آن را در بین اعضای خانواده خود نیز بررسی کنید.

 

ریزش مو, علت ریزش مو, دلایل ریزش مو
عوامل ریزش مو

 

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) عدم تعادل هورمونی دارند که سطح آندروژن های بالاتری را نسبت به حالت عادی ایجاد می کند. این اغلب باعث رشد مو در صورت و بدن می شود ، در حالی که موهای روی سر نازک تر می شوند. PCOS همچنین می تواند منجر به مشکلات تخمک گذاری ، آکنه و افزایش وزن شود.
با نرم افزار CRM در دوران کرونا فروشتان را افزایش دهید

کدوم ارز دیجیتال رو بخریم تا بیش از 500درصد سود کنیم؟ سریع ثبت نام کنید


 

استرس

استرس شدید باعث ریزش ناگهانی مو می شود که می تواند برای چند ماه دوام داشته باشد. به حداقل رساندن استرس از طریق ورزش ، مدیتیشن یوگا و ماساژ باعث کاهش احتمال ابتلا به ریزش مو می شود.

 

مصرف دارو

هورمون هایی که تخمک گذاری را سرکوب می کنند، می توانند باعث نازک شدن موها شوند. اگر سابقه خانوادگی ریزش مو داشته باشید، احتمال بروز این مشکل بیشتر خواهد بود و ممکن است زمانی رخ دهد که مصرف قرص ها را متوقف می کنید. دیگر داروهایی که باعث ریزش مو می شوند، عبارتند از داروهای رقیق کننده خون و داروهایی که برای درمان فشار خون بالا، بیماری قلبی، آرتروز و افسردگی مصرف می شوند.

 

ریزش مو با مصرف بیش از حد ویتامین آ

با توجه به آکادمی پوست و مو امریکا، مصرف بیش از حد مکمل ها یا داروهای حاوی ویتامین آ می تواند محرک ریزش مو باشد.

 

ژنتیک

ریزش مو که ژنتیکی است به عنوان آلوپسی آندروژنتیک شناخته می شود و شایع ترین علت ریزش مو است. این ژن می تواند از طرف مادر یا پدر یا خانواده شما به ارث برسد ، اگرچه اگر والدین شما ریزش مو داشته باشند احتمال بیشتری دارید که آن را داشته باشید.

 

ریزش مو, علت ریزش مو, دلایل ریزش مو
دلایل ریزش مو

 

کمبود پروتئین از دلایل ریزش مو

با توجه به آکادمی پوست و مو آمریکا، اگر در رژیم غذایی تان پروتئین کافی دریافت نکنید، ممکن است بدن تان با متوقف کردن رشد مو، کمبود پروتئین را جبران نماید.گفته می شود که این امر پس از دو تا سه هفته پس از کاهش دریافت پروتئین اتفاق می افتد.

رژیم غذایی سخت

ممکن است با یک رژیم غذایی سخت وزن زیادی را از دست بدهید، اما طی چند ماه موی زیادی نیز ریزش پیدا کند. نگران ریزش مو در دوران رژیم غذایی سخت نباشید، زیرا بعد از اینکه رژیم غذایی سالم خود را دوباره انتخاب می کنید، موهایتان به حالت قبل بر می گردند. اگر به مقدار زیاد ویتامین A مصرف می کنید و پروتئین کافی دریافت نمی کنید، آماده ریزش مقدار زیادی از موهایتان باشید.

 

داروها
تبلیغات آنلاین،رشد درآمد,هزینه تبلیغات

خیلی از داروها منجر به ریزش مو می شود . بنابر این اگر این مسئله برای شما نگران کننده است بهتر است با پزشک خود در مورد مصرف داروهای جایگزین مشورت کنید.

 

کم خونی

از 10 زن یک نفر در سن 20 تا 49 سالگی از کم خونی بدلیل فقر آهن رنج می برد که باعث ریزش مو می شود. پزشک از شما آزمایش خون می گیرد در این مواقع غذاهای حاوی آهن باید خورد.

 

بالا رفتن سن

معمولا افراد در سن 50 تا 60 سالگی دچار کاهش حجم مو و ریزش مو می شود که البته طبیعی است.

 

سشوار و اتو مو

استفاده مکرر و زیاد از سشوار و اتوی مو که گرما را به طور مستقیم به پوست سر و مو انتقال می دهد از دیگر عوامل ریزش مو است که با گذشت زمان آن را تشدید می کند. 
پیشنهاد ویژه
بلیط هواپیمادور دنیا با یک کلیکلاغری,لاغری سریع,لاغریبدون رژیماگه نتیجه نگرفتی پولتو پس بگیر/*لاغری وندامد و پوشاک,زیور آلات ، طلا وجواهر (سنگ های قیمتی،گردنبند، گوشواره ، دستبند و..)خرید تسبیح سنگ اصل با قیمت مناسب

 

سیگار

کشیدن سیگار باعث ریزش مو می شود که این عامل در مردان بیشتر تاثیر گذار است.

 

بیماری پوست سر

پوست سری که سالم نیست می تواند باعث التهاب و مانع از رویش موها شود. مشکلات پوستی که باعث ریزش مو می شوند شامل چربی نابهنجار پوست، شوره سر، سوریاس و بیماری های قارچی هستند.

 

ریزش مو, علت ریزش مو, دلایل ریزش مو
درمان ریزش مو

 

درمان های ریزش مو

درمان دارویی ریزش مو

درصورتیکه مشکل ریزش موی شما بدلیل بیماری خاصی ایجاد شده باشد، درمان آن بیماری لازم برای درمان ریزش مو لازم است. داروهایی که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان ریزش مو تایید شده اند، شامل:

 

ماینوکسیدیل (مینوکسیدیل یا Minoxidil) - مینوکسیدیل دارویی مایع و یا کف مانند است که دوبار در روز باید در سر مالیده شود تا به رشد موها و جلوگیری از ریزش موها کمک نماید. این دارو در مقادیر 2 و 5 درصد موجود می باشد. عوارض جانبی این دارو عموما شامل سوزش سر و یا رشد موهای ناخواسته در صورت می باشد.

 

فیناستراید (Finasteride) - این دارو برای طاسی الگوی مردانه، بشکل قرص و بصورت روزانه تجویز می گردد. اکثر مردانیکه این دارو را مصرف میکنند شاهد کاهش ریزش مو و حتی رشد موهای جدید بوده اند. عوارض جانبی نادر آن شامل کاهش میل جنسی مردانه و عملکرد جنسی می شود. FDA هشدار می دهد که این دارو ممکن است خطر سرطان پروستات را در بعضی از مردان افزایش دهد. زنانی که در سن باروری هستند نیز باید از مصرف این دارو خودداری نمایند.

 

درمانهای شیمیایی

تحت درمان های سخت مو مانند صاف کردن ، پرمینگ و رنگ آمیزی قطعاً با موهای شما مهربان نیست. علاوه بر این از استفاده از سشوارهای ضربه ای ، میله های حلزونی مخصوصاً روی موهای مرطوب خودداری کنید زیرا در واقع آب را در ساقه موهای شما جوش می دهد و آنها را شکننده می کند.

 

اگر واقعاً نیاز به استفاده از یک ضربه خشک دارید ، آن را در کمترین تنظیم گرما نگه دارید. اگر از محصولات دیگری استفاده می کنید که موهای شما را گرم می کنند ، با تهویه مطبوع غنی سازی شروع کرده و با اسپری محافظ به پایان برسید.

 

درمان ریزش مو با جراحی

در معمول ترین شکل ریزش موی دائمی، فقط بالای سر تحت تاثیر قرار گرفته و با جراحی می شود، بیشتر موهای از دست داده را جبران کند. انواع جراحی ها شامل:

 

پیوند مو - در این شیوه جراحی شاخه های کوچکی از پوست پشت و یا کنار سر که حاوی تعداد کمی مو هستند، جدا شده و در نواحی طاس سر کاشته می شود. ممکن است چندین بار این جراحی لازم شود.

 

کاهش پوست سر (Scalp reduction) - در این شیوه بخش هایی از پوست طاس سر جدا شده و بعد از اینکه نواحی طاس برداشته شود پوست سر با نواحی حاوی مو پوشیده می شود. 

درمان خانگی ریزش مو

با رعایت موارد زیر می شود از بعضی از انواع ریزش مو پیشگیری کرد:

- رژیم غذایی سالم و مناسب

- اجتناب از مدل های موی سفت و مدل هایی که کشش مو در آنها وجود دارد

- اجتناب از کشیدن، مالش و پیچاندن موها شدید موها

- استفاده از جینکو بیلوبا برای درمان ریزش مو و افزایش رشد موها

 - استفاده از ماسک های مو برای تقویت آنها

توجه داشته باشید که اگر یک رژیم غذایی کامل و سالم دارید، استفاده از مکمل های تقویتی برای پیشگیری و درمان ریزش مو مورد نیاز نمی باشد.

 

منبع: 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
shop online99

چگونه با آرایش لب های مان را پرتر نشان دهیم؟

با تکنیک های آرایشی زیر به راحتی می توانید لب هایی حجیم و زیبا داشته باشید.
اصلی ترین چیز برای داشتن یک آرایش لب زیبا داشتن خط لب است. برای این الانزا که لب های تان را حجیم تر و پرتر نشان دهید باید خط لب تان را بیرون محدوده لب های تان بکشید. البته باید توجه داشته باشید که بیش از حد خارج از محدوده لب تان خط لب را نکشید زیرا آرایش تان را مصنوعی جلوه می دهد.

آرایش جدید,آرایش لب,تکنیک های آرایشی

 
چه کسانی تضمینی در کنکور قبول میشوند؟ کلیک کنید

آیا مایلید از بروز اختلال در اتاق سرور خود با تماس یا پیامک آگاه شوید؟


سپس با همان خط لب تمام سطح لب تان را پر کنید. مانند زمانی که لب تان را با رژ لب پر می کنید.


سپس از رژ لبی که رنگ آن تقریا همرنگ خط لب تان است استفاده کرده و کاملا روی سطح لب تان را پر کنید.

 

آرایش جدید,آرایش لب,تکنیک های آرایشی
تبلیغات آنلاین،رشد درآمد,هزینه تبلیغات

 

در این مرحله با برس های مخصوص سایه های پودری مقداری سایه نقره ای روی لب پایین و بالای تان بزنید. دقت کنید که این سایه پودری نباید در تمام سطح لب تان باشد بلکه فقط در قسمت میانی لب بالا و پایین آن را محو کنید.
پیشنهاد ویژه
محوطه سازی,طراحی فضای باز,سورن باممحوطه سازی فضای سبز در حداقل فضای ممکن آرایش و زیبایی, لوازم آرایشیاسکراب لایه بردار لدورا،مناسب پاکسازی پوستخدمات خانه و خانواده,تصفیه آب و هواموثرترین راه پاکسازی هوای خانه

 

آرایش جدید,آرایش لب,تکنیک های آرایشی

 

در مرحله آخر بر روی آن از یک برق لب به عنوان ثابت کننده استفاده کنید. دقت داشته باشید چون برق لب به صورت مایع می باشد در هنگام زدن آن مراقب باشید از خطوط لب تان بیرون نزند.

خط چشم با تمام سادگی که دارد بسیار فراتر از یک آرایش برای چشم است. زیرا با خط چشم می توان فرم و شکل ظاهری چشم ها را تغییر داد و حتی می توان حجم و سایز چشم را تا حدودی تغییر داد.
چشم مهم‌ترین عضو صورت است و بالطبع آرایش صورت یکی از خاص‌ترین و دقیق‌ترین انواع آرایش، پس اگر می‌خواهید زیباتر به نظر برسید توجه داشته باشید که دقت در انتخاب و استفاده از مداد چشم می‌تواند نقشی بسیار کلیدی داشته باشد. مخصوصا که میان سفیدی چشم و سیاهی این خط مهم‌ترین کنتراست صورت رخ خواهد داد.

  

مدادِ چشم ها سال‌هاست که محبوبیت دارند و رازِ ماندگاری‌ شان هم در راحتیِ استفاده و پاک شدنِ آسان است.، 

 

همه خانم ها خوب می دانند که خط چشم تغییرات بسیار بزرگی روی چشم ها و نهایتا چهره ایجاد می کند.

  

بزرگ ترین مزیت تمام مداد های آرایشی سادگی استفاده از آن هاست. مداد چشم هم از این قائده مستثنی نیست. نکته مهمی که باید در استفاده از مداد چشم رعایت کرد این است که نوک مداد همیشه باید تیز و تراش شده باشد تا بوسیله آن بتوان یک خط صاف و منظم دور چشم کشید. مداد چشم تنوع رنگی نیز دارد. در نتیجه می توانید خط چشم متفاوت تری داشته باشید. اگر برای داخل پلک پایین چشمتان از مداد چشم رنگی استفاده کنید، آرایش چشمی با تاکید و اغراق بیشتری خواهید داشت. اما متداول ترین رنگ های مداد چشم، رنگ مشکی و قهوه ای است.

 

ماندگاری مداد چشم کمتر از رقیبان خود است، اما سهولت استفاده از آن باعث شده است به راحتی بتوان از این موضوع چشم پوشی کرد.

 

مداد چشم
مداد چشم را در جای خنک نگه داری کنید‎

 

چند ترفند برای استفاده از مداد چشم

 
2 تا بخر، 2 تا هدیه بگیر! فرصت رو از دست نده!

چه کسانی تضمینی در کنکور قبول میشوند؟ کلیک کنید


استفاده از روش خط چین برای کشیدن خط چشم صاف: در این روش باید گوشه خارجی پلک چشم را با انگشت بکشید. با مداد چشم از گوشه داخلی شروع به کشیدن خط های کوتاه به صورت خط چین کنید. در پایان خط ها را به هم وصل کنید. این روش باعث می شود خطی بسیار دقیق و صاف روی چشم ایجاد کنید.

 

استفاده از مداد چشم قهوه ای برای پوست و موی روشن: اگر پوست و موی روشن دارید ممکن است مداد چشم مشکی ظاهر هماهنگی بین آرایش چشم و چهره شما ایجاد نکند. در این شرایط بهتر است از مداد چشم قهوه ای برای خط چشم استفاده کنید. اگر تمایلی زیادی به این کار نداشتید، حداقل برای پلک بالا از مداد چشم مشکی و برای پلک پایین از مداد چشم قهوه ای استفاده کنید.

 

خشک شدن چربی نوک مداد: گاهی ممکن است به علت سرما یا خشکی هوا، نوک مداد چشم خشک شود. خشک شدن بیش از حد نوک مداد چشم ممکن است باعث شود خط چشم یکنواخت ایجاد نشده و بریده بریده شود یا رنگ آن بطور یکدست روی یک خط قرار نگیرد. برای رفع این مشکل باید کمی نوک مداد را گرم کنید، فقط کافی است نوک آن را بین دو انگشت شصت و سبابه کمی بچرخانید.

 

درشت تر جلوه دادن چشم ها: برای اینکه چشم ها را درشت تر نشان دهید، مداد چشم را به طور کامل دور چشم نکشید. خط چشم را از نیمه پلک ها شروع کنید و تا قسمت خارجی پلک ادامه دهید و به هم متصل کنید.

 

مداد چشم
برای اینکه چشم ها را درشت تر نشان دهید، مداد چشم را به طور کامل دور چشم نکشید‎

 
تبلیغات آنلاین،رشد درآمد,هزینه تبلیغات

برای اینکه به زیبایی صورت و چشمان‌تان بیفزاید بهتر است گاهی پا را فراتر گذاشته و به جای استفاده از خط چشمهای مشکی از مدادهای رنگی برای کشیدن خط چشم استفاده کنید. البته باید به رنگ چشم و پوستتان توجه کنید.

 

مداد چشم بنفش رنگی است که بی درنگ درخشش چشمان‌تان را زیاد می‌کند. این رنگ می‌تواند چشمان سبز را روشن‌تر نشان دهد. همچنین رنگی است که به همه مدل چشمی می‌آید.

 

مداد چشم آبی نفتی نیز جزو محبوب‌ترین و مشهورترین رنگ‌ها است که با هر گونه رنگ پوستی همخوانی خوبی دارد و مناسب‌ترین رنگ برای چشم‌های قهوه‌ای است.
پیشنهاد ویژه
 آرایش و زیبایی, لوازم آرایشیپوستی صاف و یکدست با پنکیک لودراجذب فالوورر,افزایش فالوور,خرید لایک و کامنتمیخوای با اینستاگرامت کسب درآمد کنیلباس دخترانه,لباس پسرانه,خرید لباس بچگانهکفش های عروسکی دخترانه ترند امسال

 

چشم‌های قهوه ای و فندقی با مداد چشم سبز زیتونی ظاهری فوق العاده پیدا می‌کنند. شما می‌توانید این رنگ را هر روز استفاده کرده و به زیبایی خود بیفزاید.

 

مداد چشم شکلاتی رنگ، گزینه‌ایی دیگر است که به هر رنگ چشمی می‌آید و ظاهری طبیعی به شما می‌دهد و چهره‌تان را گرم‌تر می‌کند.

مداد چشم خاکستری جایگزینی برای مداد چشمهای ساده مشکی است. برای جذاب کردن چهره‌تان این رنگ را با آرایشی ملایم کامل کنید.

 

مداد چشم سفید برای درشت کردن چشمها استفاده می شود.

 

مداد چشم
مداد چشم سفید برای درشت کردن چشمها‎

 

نکته:

مداد چشم را در جای خنک نگه داری کنید و قبل از تراشیدن آن را برای 10 دقیقه در یخچال  قرار دهید  تا مدادتان نرم و له نشود .

  

اگرچه ممکن است برخی به طور کلی به ترکیبات موجود در لوازم آرایشی چشم مانند خط چشم ها و مداد چشم ها حساسیت داشته باشند؛ اما قطعا در صورتی که از محصولات تقلبی و بی کیفیت استفاده شود، عوارض بیشتر و شدید تری را در پی خواهد داشت و نا خالصی های موجود در آن ها می تواند منجر به انواع آلرژی های پوستی در پلک، مخاط حساس چشم و نواحی غدد اشکی شود. بنابراین حتما بایستی توجه کنید که از لوازم آرایش هایی که برند معتبری دارند و کارشناسان، استاندارد بودن و ضد حساسیت بودن آن را تایید کرده اند، استفاده کنید؛ 

 

 

 

منبع: https://www.beytoote.com/attire/face-attire/porter3-lips-makeup

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
shop online99

استفاده از مداد ابرو درست است یا نه ؟

مداد ابرو ابتدا به تنه مو صدمه می زند و سپس ریشه مو را از بین می برد و اگر این استفاده به صورت مکرر باشد می تواند آسیب های بیشتری را داشته باشد.

 مداد ابرو که رنگ را با فشار وارد مو می کند می تواند باعث ریزش و کم شدن ابروان شود.  الانزا استفاده مداوم و هر روزه از مداد ابرو می تواند بسیار آسیب زننده باشد، به طوری که ابتدا به تنه مو صدمه می زند و سپس ریشه مو را از بین می برد و اگر این استفاده به صورت مکرر باشد می تواند آسیب های بیشتری را داشته باشد.

 آرایش صورت 

ریزش ابرو با کشیدن مداد

با اینکه رنگ مو موجب ریزش نمی شود اما مداد ابرو می تواند حتی از رویش مو نیز جلوگیری کند. پوست پلک نازک ترین قسمت چشم است، به همین خاطر استفاده از مواد آرایشی می تواند بالاترین ریسک را داشته باشد. استفاده از خط چشم شیوع اگزماهای دور چشم را افزایش داده است که افزایش اگزماهای دور چشم مهم ترین عامل برای بروز عفونت ها است.

 زنان ممکن است از مواد آرایشی ارزان قیمت که معمولا قاچاق و دارای ترکیبات ارزان قیمت هستند استفاده کنند. استفاده از مواد آرایشی که کیفیت بالایی ندارد ریسک های التهابی را بالا می برد و می تواند ناقل عفونت ها باشد. مواد آرایشی در حال حاضر مشکل های پوستی، حساسیت های شدید، خارش، التهاب های دور چشم و عفونت های دیگر را ایجاد کرده است.
 

داشتن ابرو هایی زیبا و پرپشت یکی از رازهای زیبایی صورت است. در ادامه مطلب امروز با چند روش خانگی برای رشد مجدد و پرپشت شدن ابرو شما را آشنا می کنیم. با ما همراه شوید.

 

اهمیت ابروها در زیبایی ظاهری ما بسیار تاثیرگذار است. اما تحت تاثیر ناهماهنگی و یا عدم تعادل هورمون‌ها، کمبود مواد غذایی و کندن نامناسب موهای ابروها ۶ تا ۸ ماه زمان لازم است تا موهای ریخته شده دوباره رشد کنند و ابروها به حالت طبیعی خود بازگردند. با همه این تفاسیر متخصصین زیبایی ما را با راه‌حل‌های طبیعی و ساده‌ای آشنا می‌کنند که تهیه آ‌ن‌ها حتی در آشپزخانه منزل‌تان هم به راحتی امکان‌پذیر است. در ادامه مطلب امروز با چند روش موثر در این زمینه آشنا می‌شوید.

  

پرپشت شدن ابرو با روغن کرچک

روغن کرچک حاوی ترکیبات شیمیایی بسیار خاصی است که در سایر دانه‌ها و یا روغن‌ها کمتر دیده می‌شود. این روغن را به آرامی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه روی هر یک ابروهای‌تان ماساژ دهید و بگذارید برای مدتی روی آن باقی بماند. بعد از ۳۰ دقیقه با آب ولرم و یک محلول پاک‌کننده مناسب صورت بشویید. این کار را تنها یکبار در روز تکرار کنید و در روزهای متوالی با مشاهده کوچکترین سوزش و یا احساس ناراحتی بلافاصله درمان را متوقف کنید.

 
مشاوره رایگان تشخیص کرونا به سراسر کشور! (تماس بگیرید)

کدوم ارز دیجیتال رو بخریم تا بیش از 500درصد سود کنیم؟ سریع ثبت نام کنید


پرپشت شدن ابرو با نارگیل و لیمو

یکی آبدار و دیگری حالت سفت و خمیری دارد اما ترکیب روغن نارگیل و پوست لیمو مطمئنا می‌تواند به رویش مجدد ابروهای‌تان کمک کند. یک چهارم فنجان روغن نارگیل را درون یک ظرف تمیز بریزید و چند تکه پوست لیمو هم اضافه کنید.

 

این ترکیب را به مدت دو هفته در محلی تاریک قرار دهید. بعد از چهارده روز، هر شب قبل از اینکه بخوابید بوسیله یک گوش‌پاک‌کن این ترکیب را  به حالت ضربه‌ای روی تمامی سطح ابروهای‌تان بمالید. به دلیل اینکه این ترکیب اغلب فاقد هرگونه عوارض جانبی برای پوست است می‌توانید از این درمان برای مدتی طولانی استفاده کنید. اگر می‌خواهید روزها از این درمان استفاده ‌کنید کافی است درست ۲ ساعت بعد از مصرف این محلول از در معرض مستقیم نور خورشید قرار گرفتن خودداری کنید.

  

پرپشت شدن ابرو با آلوئه‌ورا
تبلیغات آنلاین،رشد درآمد,هزینه تبلیغات

اگر شما هم به دلیل کندن نامناسب و بی‌رویه موها، ابروهایی نازک دارید توصیه می‌کنیم حتما از شیره و یا عصاره آلوئه‌ورا استفاده کنید. برگ‌های آلوئه‌ورا را بکنید و فشار دهید تا شیره آن بیرون بیاید و بعد خیلی آرام آن را روی ابروهای‌تان ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود. تاثیرات آلوئه‌ورا برای کمک به درمان پوست و رشد بیشتر و دوباره موها شگفت‌انگیز است.

  

پرپشت شدن ابرو با پیاز
پیشنهاد ویژه
لاغری,لاغری سریع,لاغریبدون رژیملاغری سریع وآسان همراه با ضمانت نامه کتبیمد و پوشاک,زیور آلات ، طلا وجواهر (سنگ های قیمتی،گردنبند، گوشواره ، دستبند و..)مشاوره رایگان سنگ درمانیبهترین دندانپزشک،لمینت,کامپوزیتدندان هایی زیبا و درخشان|کلینیک دندانپزشکی

گوگرد موجود در پیاز می‌تواند کمک موثری در پرپشت کردن و رشد سریع‌تر و مجدد موهای ابروها باشد. یک پیاز را له کنید و آب آن را به کمک یک گوش‌پاک‌کن روی پوست و زیر ابروها بمالید. سعی کنید به هیچ وجه آن را نشویید تا به طور کامل از مزایای استفاده از آن بهره‌مند شوید.

  

پرپشت شدن ابرو با تخم شنبلیله

مقداری تخم شنبلیله را له کنید تا خمیر شوند و شب‌ها درست قبل از اینکه بخوابید و یا صبح زود قبل از اینکه به حمام بروید این خمیر را روی ابروهای‌تان بمالید. می‌توانید برای اینکه خمیرتان نرم‌تر شود و انسجام بهتری پیدا کند کمی روغن بادام هم به آن اضافه کنید. روغن بادام موجب رطوبت بیشتر پوست‌تان هم خواهد شد.

  

پرپشت شدن ابرو با شیر

شیر و سایر فرآورده‌های حاصل از آن مملو از پروتئین و انواع ویتامین‌ها هستند. یک گوش‌پاک‌کن را درون ظرفی حاوی مقداری شیر فرو کنید و شب‌ها روی ابروهای‌تان بمالید. خواص ذاتی و طبیعی شیر موجب تغذیه مناسب موها و ریشه‌های آن خواهد شد و صد البته که سریع‌تر هم رشد خواهند کرد.

 

منبع: 
https://www.beytoote.com/attire/hair/eyebrow6-home-remedies.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
shop online99

خوب و بدهای “زیبایی در بارداری” ؛ از هاشور ابرو تا تزریق ژل

بارداری یکی از دوره های حساس و پراهمیت زندگی مادر و جنین است. خانم ها در این دوره باید از خود و جنینشان مراقبت نمایند. یکی از مراقبتهای مادر باردار در دوره حساس بارداری برای محافظت از جنین انجام ندادن برخی از مراقبت های زیبایی و یا تغییرات در پوست و مو است که جزو ممنوعیت های زیبایی در بارداری محسوب می شود. مراقبت های “زیبایی در بارداری” بایستی با دقت و حساسیت بیشتری اجام شود، در این بخش از الانزا نکات کاملی را در رابطه با انجام انواع خدمات زیبایی از رنگ کردن مو تا اکتنشن های موقت و.. را خواهید خواند.

خطر تتو در بارداری

آیا تزریق ژل و کلاژن در بارداری مضر است ؟
بیشتر خانم ها به دنبال زیبایی و زیباتر شدن هستند. یکی از روش های زیباتر شدن پوست و کاهش چین و چروک پوست تزریق ژل یا فیلر است. هدف از تزریق ژل، برای زیبایی، جوانی و حجم دهی به صورت و رفع آثار پیری و یا پیشگیری از آن می باشد. از دیگر کاربردهای تزریق ژل می توان به تزریق ژل به پیشانی، لب، زیر چشم، باسن، سینه، واژن، بینی، چانه، اطراف چشم، زانو، پشت پلک، پشت دست ها، زاویه سازی فک و ... اشاره کرد.

تزریق کلاژن به پوست یک روش آسان، بی خطر و غیر تهاجمی است که همیشه نتایج مثبتی به دنبال دارد اما حدود 3 درصد از مردم به کلاژن حساسیت دارند و با تزریق آن دچار خارش، درد مفاصل و تورم می شوند. بنابراین قبل از تزریق کلاژن باید ابتدا تست کلاژن صورت گیرد و اگر فرد پس از 4 ماه واکنشی نسبت به آن نشان نداد، می تواند این تزریق را انجام دهید. پزشکان و جراحان پلاستیک به هیچ عنوان اجازه انجام این تست را به زنان باردار نمیدهند.

یکی از مواد تشکیل دهنده ی ژل ها، اسید هیالورونیک است که به طور طبیعی در بدن نیز تولید می شود . همچنین ژل های تزریق شده در بدن حرکت نمی کنند و در صد جذب ژل در جریان خون نیز اندک است، به همین خاطر به نظر نمی رسد که تزریق ژل در بارداری برای زنان باردارو جنین خطر آفرین باشد اما توصیه می شود در دوران بارداری از تزریق ژل خودداری شود و خانم های باردارتزریق ژل را به زمانی بعد از اتمام دوران بارداری و شیردهی موکول کنند تا تمامی جوانب ایمنی برای مادر و جنین رعایت شود.

اگر مدت کوتاهی پس از تزریق فیلرباردار شدید، کوچکترین موردی برای نگرانی وجود ندارد زیرا تزریق فیلر قبل از اقدام به بارداری سلامت جنین را به خطر نمی اندازد و 5 دقیقه بعد از تزریق رستیلان یا ژوویدرم دیگر هیچ خطری برای جنین وجود ندارد.

رنگ کردن مو در دوران بارداری

چه درمان های زیبایی دیگری در طول بارداری ممنوع است؟
تزریق بوتاکس در بارداری
برای صاف کردن پوست و از بین بردن چین و چروک ها از تزریق بوتاکس یا سم بوتولونیوم استفاده میشود. بوتاکس سم است و تزریق بوتاکس در بارداری توصیه نمی شود. سم بوتاکس بر انتهای اعصاب شما اثر میگذارد و با از بین بردن اثر میانجی های عصبی از انقباض عضلاتی که باعث ایجاد چین و چروک در صورت میشود جلوگیری میکند.

تزریق بوتاکس در دوران حاملگی ممکن است عوارضی مانند زایمان زودهنگام، کاهش وزن جنین در هنگام تولد، محدودیت رشد داخل رحمی، و حتی مرگ جنین را به همراه داشته باشد.

اگر قبل از حامله شدن یا پایان سه ماهه اول حاملگی بدون اینکه از بارداری خود مطلع باشید، تزریق بوتاکس انجام داده اید، خطر کمی جنین شما را تهدید میکند. یک تک دوز تزریق زیر پوستی بوتاکس وارد سیستم گردش خون نمیشود و اثری بر جنین نمیگذارد پس نگران نباسشید اما بعد از اینکه فهمیدید که باردارید هرگز بوتاکس تزریق نکنید.

بوتاکس در بارداری

https://elanza.com/category/contact-lens

خطر تاتو در دوران بارداری
خانم های باردار در دوران بارداری نباید تاتو انجام دهند. در دوران بارداری، جریان و حجم خون در بدن افزایش می یابد. برای تاتوکردن آرایشگرجوهری را با سوزن به لایه های خارجی پوست وارد می کند. لایه های پوست در دوران بارداری متورم و پرآب هستند اما پس از آن تورم پوست از بین می رود، بنابراین محل جوهر و خطوطی که آرایشگر کشیده، تغییر می کند. همچنین در بارداری رنگ پوست خانم باردار با حالت عادی متفاوت است و ممکن است بعد از زایمان رنگ انتخابی تاتو با پوست متغیر باشد.

لیزر درمانی در دوران بارداری
در دوران بارداری پوست خانم های باردار حساس تر از هر زمان دیگری است بنابراین انجام لیزردرمانی که برای درمان لکه های قهوه ای یا قرمز و خال های پوستی کاربرد دارد، در این دوران مطلقاً ممنوع است.

همچنین خانم های باردار نباید برای از بین بردن موهای زائد از لیزردرمانی استفاده کنند. روش موم انداختن برای رفع موهای زائد روشی بی خطر اما دردناک است. استفاده از مواد موبر برای رفع موهای زائد در صورت رعایت زمان های ذکرشده در بروشور و حساسیت نداشتن بی خطر است.

لیزر در بارداری

خطرات مانیکور و پدیکور، کاشت ناخن و لاک زدن در بارداری
مانیکور یکی از روش های مراقبتی زیبایی برای دست ها، انگشت های دست و ناخن های دست است که شامل مراحل مختلفی مانند سوهان کشیدن و شکل دادن به ناخن، برداشتن پوست اضافی و کوتیکول ناخن، ماساژ دست ها، پارافین تراپی و… است که سبب تقویت ناخن ها و زیبایی دست می شود. پدیکور نیز مجموعه ای از روش های درمانی و ترمیمی و زیبایی است که روی پا و ناخن های پا انجام می شود و شامل مراحل مختلفی مانند مرتب کردن ناخن های پا، برداشتن کوتیکول و پوست اضافه اطراف ناخن، استفاده از ماسک ها، لوسیون ها و روغن های درمانی برای حفظ رطوبت پا و ناخن، ماساژ و… می باشد.

انجام مانیکور یا پدیکور در دوران بارداری مشکلی ایجاد نمی کند. برای انجام این روش در دوران بارداری حتما توجه کنید که آرایشگر وسایل خود را بعد از اتمام کار هر مشتری استریل کند و یا وسایل مانیکور و پدیکور خودتان را از منزل ببرید به عفونت پوستی دچار نشوید. بوی مواد مانیکور و پدیکور سبب سردرد و تهوع در بارداری می شود.

در دوران بارداری بعد از مرتب نمودن ظاهر ناخنتان لاک نزنید زیرا فتالات های لاک ممکن است سبب بروز نواقص مغزی در جنین شود. مواد شیمیایی موجود در لاک ناخن، لاک پاک کن و مانند آن، یعنی متیل متاکریلات و استونیتریل (ماده شیمیایی که بعد از بلع به سیانید تجزیه می شود)، خطرناک هستند و می توانند باعث مشکلات متعدد سلامتی از جمله سوزش پوست، درماتیت تماسی، بثورات جلدی، مسمومیت و حتی مرگ شوند. از محلول های تقویت کننده و مرطوب کننده برای رفع خشکی و شکنندگی ناخن های خود در بارداری می توانید استفاده نمایید.

کاشت ناخن نیز به طور مستقیم سلامت زنان باردار یا جنین را تهدید نمی کند ولی بهتر است خانم ها در دوران بارداری از کاشت ناخن خودداری نمایند زیرا هر عامل شیمیایی می تواند روند رشد و تکامل سلول ها را تحت تاثیر قرار داده و نتایج نامناسبی را به دنبال داشته باشد. همچنین اگر خانم های باردار مکررا در معرض حلال های مورد استفاده در کاشت ناخن قرار بگیرند، روی رشد جنین تاثیر گذاشته و احتمال تاخیر در رشد و ناتوانی در یادگیری افزایش می یابد.

زیبایی در بارداری

رنگ کردن مو در دوران بارداری
رنگ مو ترکیبی از موادشیمیایی مختلف است، اغلب پزشکان توصیه می کنند که خانم های باردار در سه ماهه اول بارداری که زمان شکل گیری جنین و پیشرفت سلول های اولیه جنین است و جنین بسیار حساس بوده و بیشترین خطر آسیب وجود دارد از رنگ کردن مو خودداری کنند و رنگ کردن مو را به سه ماهه دوم یا سه ماه سوم موکول نمایند. زنان باردار در صورت لزوم می توانند برای رنگ کردن موهای خود از رنگ موهای گیاهی استفاده نمایند. در بارداری حنا و رنگهای طبیعی نیز مجاز هستند و خانم های باردار می توانند از آنها استفاده کنند. در دوران بارداری های لایت مو از رنگ کردن بهتر است زیرا در هلایلایت تماس رنگ با پوست سر کمتر است.

رنگ کردن مو

عوارض استفاده از کرم رتینول A در بارداری
در کرم های ضدپیری، داروهای رفع جوش و آکنه و سرم های بدون نسخه و... ، رتینول A، نوعی ویتامین Aبه کار می رود که برای بهبود تون پوستی و کشیدن پوست استفاده دارد . مصرف کرم رتینول A در دوران بارداری ممنوع است و مصرف خوراکی رتینول A به نقص های مادرزادی شدیدی مانند هیدروسفالی (بزرگ شدن فضاهای مملو از مایع مغز)، میکروسفالی (مغز و سر کوچک)، معلولیت های ذهنی، ناهنجاری های شنوایی و گوش، شکاف کام (لب شکری) و نقص های قلب منجر می شود. میزان جذب رتینول A کرم های موضعی از جذب خوراکی آن کمتر است. خانم های باردار و بانوانی که قصد باردار شدن دارند باید از مصرف فراورده های رتینول A خودداری کنند.

مضرات استفاده از روشن کننده پوست در بارداری
در دوران بارداری خانم ها برای روشن شدن پوست خود نباید از روشن کننده های پوست مانند هیدروکوئینون استفاده نمایند. هیدروکوئینون ضایعات رنگدانه ای را درمان و از تولید ملانین جلوگیری می کند. 45 ـ 35 درصد از هیدروکوئینون در هنگام استفاده موضعی جذب می شود و استفاده از آن در بارداری ممکن است عوارضی مانند بروز نقص های مادرزادی و وزن پایین نوزاد در پی داشته باشد.

آرایش در دوران بارداری

خطرات اکستنشن مو در بارداری
یکی از سوالات رایج شما کاربران از بخش بارداری و نوزاد الانزا  مربوط به این مورد است. داشتن موهای پرپشت و بلند، آرزوی خیلی ها، به ویژه خیلی از آنهایی است که ظاهر چهره شان برایشان اهمیت فوق العاده ای دارد. در روش اکستنشن مو برای افزایش حجم و عمق موهای طبیعی به آنها موهای اضافه کردنی خاصی با روش های مختلف می افزایند. اکستنشن مو برای خانم های باردار مضر است. یکی از روش های نصب اکستنشن مو استفاده از چسب است. این نوع چسب ها که برای اتصال دسته های مو استفاده می شود، مخلوطی از سیکلوهگزان، پلی سیلوگزان، تولوئن و بنزن است که سرطان زا هستند و خانم های باردار را دچار سردرد و سرگیجه می کنند. گر چه نصب موهای اکستنشن، با کش های باریک به موهای خود فرد برای خانم های باردار عوارضی ندارد اما این روش نیز به پیاز و ریزش مو آسیب می رساند.

استفاده از زیور آلات در دوران بارداری
خانم ها علاقه زیادی به استفاده از زیور آلات دارند. استفاده از زیورآلات و برخی فلزات مانند طلا، نقره، پلاتیوم، تیتانیوم، تنگستن، استیل و رودیوم در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی این دوران ممکن است موجب تغییر واکنش بدن و باعث حساسیت در برخی خانم ها شود.

تورم بدن در بارداری نیز ممکن است باعث شود النگو یا انگشتر برای دست خانم ها تنگ شود و به سختی خارج شود پس بهتر است در این دوران خانم های باردار از زیورآلاتی که قفل دارند، استفاده نمایند.

خطر تاتو در بارداری

استفاده از عطر در دوران بارداری
استفاده از عطر برای خوشبو شدن بدن در دوران بارداری به خانم باردار و جنین آسیب نمی رساند اما خانم های بارداری که به بوی عطر حساسیت دارند و دچار آسم و تنگی نفس می شوند، نباید از عطرها استفاده کنند. همچنین خانم های بارداری که به دلیل تغییرات هورمونی بعضی بوهای شیمیایی به نظرشان ناخوشایند است، می توانند از روغن های طبیعی و معطر به جای عطر استفاده کنند.

 

منبع: https://namnak.com/gel-and-botox-in-pregnancy.p27165

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
shop online99

راز زیبایی در 40 سالگی

شما میتوانید انتخاب کنید که جوان بمانید یا پیر شوید, امروزه جوان ماندن دست خودتان است و 40 سالگی خیلی زود است برای پیر شدن. اگر نمیدانید چگونه در 40 سالگی زیبا و جوان بمانید راه هایی را به شما معرفی میکنیم که به این زودی پیر نشوید و زیبا بمانید پس با این بخش از دنیای مد نمناک همراه باشید.

چگونه بعد از چهل سالگی جوان بمانیم؟
آرایش صورت مناسب سن

هر ده سال که از سن شما میگذرد باید تغییرات اساسی در سبک آرایش تان بوجود الانزا بیاورید زیرا پوست تان دچار تغییرات میشود پس شما باید آرایش مناسب پوست تان را پیدا کنید. آرایش صورت در 40 سالگی باید ساده باشد زیرا شما دیگر یک دختر بیست ساله نیستید سعی کنید به رنگ های ملایم آرایش کنید. کرم پودری که زیاد با رنگ پوست تان تفاوت نداشته باشد را انتخاب کنید, کمی ریمل بزنید و با یک رژلب ملایم آرایش تان را تکمیل کنید.

کرم شب بزنید

کرم شب خاصیت ضد پیری دارد و پوست را بازسازی میکند به همین دلیل فرایند پیری را به تاخیر می اندازد پس کرم شب فراموش نشود.

زیبایی در 40 سالگی

خداحافظی با موهای زائد

موهای زائد را به روش اپیلاسیون از بین ببرید, از آنجایی که با افزایش سن موهای زائد بیشتر میشود شما باید به طور منظم هر چند وقت یکبار موهای زائد را اپیلاسیون کنید تا جوانی را در خود زنده کنید.

رنگ موی مناسب

در 40 سالگی حتما موهای سفید بین موهای خانم ها دیده میشود برای جوان و زیبا ماندن باید موهای سفید را بپوشانید پس بهترین راه رنگ کردن موها است, رنگ موهای بلوند مناسب شما نیستند سعی کنید رنگ مویی انتخاب کنید که به رنگ موهای خودتان نزدیک باشد.

استفاده از کرم های ضد چروک

یکی از رازهای برخی از زنان در چهل سالگی استفاده از کرم های ضد چروک است . کرم های ضد چروک پوستتان را به خوبی تغذیه می کند پس لوسیون ها و کرم های ضد چروک موجود در بازار را انتخاب کنید و از آن استفاده نمایید . دقت نمایید که نیازی نیست گران ترین آن ها را انتخاب کنید زیرا گران تر بودن این کرم ها ربطی به موثر تر بودن آن ها ندارد.

استفاده روزانه از ضد آفتاب

برای حفاظت از پوست تان و پیشگیری از لکه های سیاه، چین و چروک و پیری زودرس هر روز از کرم ضد آفتاب با SPF50استفاده نمایید زیرا اثر خورشید بر پوست بعد از 40 سالگی نمایان تر می شود .

در روزهای زمستان نیز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید . مقدار این کرم باید به اندازه باشد و هر چند ساعت یکبار تمدید شود. اشعه های آفتاب حتی در روزهای ابری و بارانی هم به پوست شما آسیب می رسانند و موجب پیری زود می شوند.

استفاده از تونر

تونرها از مهمترین محصولات مراقبت از پوست هستند . استفاده از تونربه دلیل ترکیبات موجود در آن موجب استحکام پوست شده و از پیر شدن پوست جلوگیری می کند . اگر تا بحال از تونر استفاده نکرده اید برای جوان تر شدن پوستتان از تونر غافل نشوید . با این حال امروزه یکی محسوب می شود. تونر به دلیل ترکیباتی که دارد.

جوان ماندن در چهل سالگی

مراقبت های پوست بعد از چهل سالگی
لایه برداری منظم پوست

برای از بین رفتن لایه شاخی پوست و منافذ باز پوست پوستتان را مرتب لایه برداری نمایید . لایه برداری درمانی است که کمک می کند از بین برود وو ضم سم زدایی پوست نفوذ محصولات مراقبتی به پوست را بهبود دهد.

استفاده از کرم های مرطوب کننده

راز جوان ماندن زنان و مردان فرانسوی استفاده مداوم از کرم مرطوب کننده است . برای جوان ماندن شما نیز روزانه صورت، گردن و دست هایتان را با کرم مرطوب کننده ، مرطوب و چرب نمایید.

پوشیدن لباس های مناسب اندام و نو

اگر می خواهید جوان تر از سن تان دیده شوید به نوع لباس پوشیدن خود دقت کنید و لباس هایی را به تن کنید که مد روز و متناسب اندامتان باشد . لباس های فیت تنتان شما را جذاب ترو جوان تر نشان می دهد.

لباس های قدیمی و از مد افتاده را دور بریزید و لباس های نو و شادتر را جایگزین اش کنید.

لبخند بیشتر

برای اینکه جوان بمانید باید استرس و ناراحتی را از خود دور کنید پس قسمتی از زمانتان را به کارهای مورد علاقه خود اختصاص دهید و با دوستان تان بگذرانید تا لبخند همیشه مهمان لبانتان شود.

ماساژ صورت و بدن

راز خانم های چهل ساله ای که جوان مانده اند ماساژ صورتشان است . آنها برای بهبود گردش خون و جلوگیری از تضعیف پوست و کاهش چروک زودرس پوست صورت خود را ماساژ می دهند.

ماساژ بدن یکی از راههای بسیار خوب رهایی از استرس است. زمانی که تمام استرس از شما دور می شود و آرام می شوید، جوان تر نیز به نظر می آیید.

ماساژ صورت

تغییر مدل مو

برای جوان به نظر رسیدن لازم است تغییری در مدل موهایتان ایجاد کنید . مدل مویی را انتخاب نمایید که مناسب فرم صورت تان باشد و شما را زیبا و جذاب نماید.

زدن لاک ناخن

برای داشتن ظاهری جوانتر ، دست و پای خود را لاک بزنید زیرا دست هایی که لاک دارند، بسیار جوان از دست های بدون لاک به چشم می آیند.

برداشتن ابرو پهن

ابرو ها با بالا رفتن سن باریک تر می شوند برای جوان تر به نظر رسیدن ، به ابروهایتان به کمک تتو، کاشت ابرو یا با یک مداد ابروفرم دلخواه را بدهید.

استفاده از رژ گونه

برای جوانتر به نظر رسیدن چهره تان از رژ گونه استفاده نمایید . چهره ای شاداب و جوان با زدن رژگونه صورتی برای خود بسازید اما از پودرهایی که چین و چروک صورت شما را تشدید می کنند، خودداری کنید.

استفاده از ماسک های صورت

برای جوانتر و شاداب تر به نظر رسیدن ، به پوست صورت تان رسیدگی کنید و هفته ای یک بار از مواد طبیعی و گیاهی ماسک خانگی درست کنید و ماسک را به صورت تان بزنید تا پوست تان شفاف و براق شود.

جوانی پوست صورت

رازهای جوان ماندن و زیبایی در 40 سالگی
کانتور کردن

برای جوانتر به نظر رسیدن می توانید با سایه های تیره و روشن مواد آرایشی روی صورت حجم و عمق ایجاد کنید و بخش هایی از صورت را برجسته تر و یا بخش های دیگر صورت را گودتر نمایید. روش های کانتور کردن برای فرم صورت هر کس متفاوت است.

استفاده از پاک کننده های ضدپیری

برای اینکه همیشه جوان بمانید ، هیچ گاه نگذارید آرایشتان برای ساعت های طولانی روی پوستتان بماند زیرا پوست صورت و روزنه های آن باید قابلیت تنفس داشته باشد تا جوان بماند. پس همیشه از پاک کننده هایی که خاصیت ضدپیری دارند ، استفاده کنید.

بلند کردن موها

موهای بلند شما را زیبا و جوانتر نشان می دهد پس موهای خود را کوتاه نکنید و مدل های چند لایه که سبک تر و حجیم تر به نظر می رسند را در چهل سالگی انتخاب نمایید.

سفید کردن دندان ها

برای جوانتر به نظر رسیدن دندان های خود را با مراجعه به متخصص زیبایی دندان نسبت به سفید کردن آن ها اقدام کنید.برای سفید ماندن دندان ها سیگار کشیدن را ترک کنید و بعد از هر بار نوشیدن چای یا قهوه دهان خود را با آب خالی بشویید تا دندان ها رنگ نگیرند.

کاشت ناخن

ناخن ها با تغییر سطح هورمون ها در بدن، شکننده می شوند. هر ماه یک بار برای انجام مانیکور و پدیکور مراجعه کنید و نسبت به کاشت ناخن اقدام کنید.

زیبایی ناخن ها

این نکات سلامتی موجب جوان ماندن شما می شود
مصرف ویتامین

برای مراقبت از پوست بعد از 40 سالگی و جلوگیری از پیر شدن ویتامین C و E به رژیم غذایی تان بیافزایید. ویتامین C دارای آنتی اکسیدان است و موجب کاهش رادیکال های آزاد می شود و در کلاژن سازی به بدن کمک کرده و باعث استحکام و انعطاف پذیری پوست می شود.ویتامین E نیز جریان خون را بهبود بخشیده و بافت ها را احیا می کند.

مصرف مکمل های ایزوفلاون

برای کاهش تاثیرات هورمونی از ایزوفلاون ها Isoflavones بویژه سویا استفاده نمایید . این هورمون های گیاهی اپیدرم پوست را هیدراته کرده و احیا می کنند.

نوشیدن مقدار زیادی آب

برای هیدراته شدن پوستتان و جلوگیری از پیری همیشه آب مصرف نمایید و پس از 40 سالگی بیشتر آب بنوشید.

محدود کردن مصرف سدیم

مصرف سدیم در روز باید 2300 میلی گرم یا 1 قاشق چای خوری باشد . مصرف زیاد سدیم در مواد غذایی، رطوبت پوست را از بین می برد بلکه موجب گودی زیر چشم می شود.

مدیتیشن

مدیتیشن ، استرس را از شما دور می کند ، استرس سبب بروز پیری زودرس می شود پس برای جلوگیری از پیری زود رس مدیتیشن انجام دهید.

مدیتیشن برای جوانی

مصرف پروتئین

اگر پوست، ناخن ها و موی شما آسیب دیده است، یکی از دلایل آن می تواند کمبود پروتئین باشد. داشتن رژیم غذایی سالم که تمام مواد مغذی را شامل چربی های سالم، غلات، پروتئین، میوه و سبزیجات دارد، شما را جوان تر و بانشاط تر نشان می دهد. اما اگر بدن تان با کمبود این مواد مواجه شود، تاثیری برعکس خواهد داشت، به خصوص روی موهایتان که عمدتا از پروتئین ساخته شده است.

انجام تمرینات ورزشی

ورزش منظم برای سلامتی شما ضروری است و باعث می شود که ظاهری جوان تر داشته باشید. کافی ست ورزش کردن را آغاز کنید تا طی چند ماه تاثیر فوق العاده آن را ببینید.

خواب کافی

برای جلوگیری از پیری زود رس تحت هیچ شرایطی از 8 ساعت خواب شب تان نگذرید. افرادی که کمبود خواب دارند ، نشانه های پیری در آنها به مراتب بیشتر از افرادی است که خواب کافی دارند.

محدود کردن مصرف قند

مصرف زیاد قند و شکر روی پوست صورت تاثیر زیادی گذاشته و موجب چین و چروک می شود پس مصرف مواد قندی را کاهش دهید .

سالم خوری

برای داشتن پوست زیبا، صاف و جوان در طول روز از مواد غذایی تازه و ارگانیک و سالم استفاده کنید و از خوردن غذاهای آماده و فست فود، چرب و شور و شیرین اجتناب نمایید.

پیوند و کاشت مو چیست؟
درحال حاضر تنها راه درمان و ترمیم موهای ازدست رفته استفاده از پیوند موی طبیعی است که این پیوند در نواحی مختلف ازجمله (سر، ابرو، ریش، سبیل، مژه، نواحی اسکار) قابل انجام است. کاشت موی سر اولین بار درسال 1939 توسط پزشک ژاپنی آقای دکتر Dr.Okuda مطرح و سپس درسال 1959توسط پزشک آلمانی Dr.Orentreich عملی گردید. درسالهایی که گذشت تجارب و روش های متعددی مورد آزمایش قرارگرفت و در نهایت امروزه با بهره گیری از تکنولوژی جدید از دسته های کوچکترمو موسوم به میکروگرافت ( micrograft)  استفاده می شود که سبب نتایج رضایت بخش وظاهری طبیعی شده است و امری که تا چندی پیش حتی تصورش هم دشوار بود امروزه تبدیل به یکی ازاعمال جراحی سرپایی و بسیار سبک شده است که برپایه برداشت سالم ریشه های موی شخص و کاشت موها در نقاط مورد نظر استوار می باشد.

 

کاشت مو طبیعی
به روش ترکیه اما در ایران
در یک جلسه
کلینیک آریابرای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید
شماره تماس۰۲۱۷۲۲۰۱
 

در سال 1959 یک درماتولوژیست امریکایی اولین ترمیم مو به وسیله پانچ را در ریزش مردانه انجام داد و از این زمان به بعد جراحی های پیوند مو برای ترمیم طاسی مردانه مطرح شد و اورینتریچ بعنوان پدر پیوند مو ملقب شد.

 

بهترین زمان کاشت مو:

روش های کاشت مو,پیوند مو,پیوند و کاشت مو

کسانی که در پشت سر تراکم بالای مو دارند کاندید مناسب برای کاشت مو میباشند

 
سن مناسب کاشت موی سر: اغلب آقایان 18 تا 25 ساله کاندید مناسبی برای کاشت مو نمی باشند بجز موارد خاص با نظر پزشک زیرا با بررسی میزان ریزش موی فعلی آنها پیش بینی توسعه یافتن طاسی در آینده امکان پذیر نمی باشد. بهترین زمان کاشت مو موقعی است که ریزش موی فرد متوقف شده باشد.


وضعیت سلامت افراد برای جراحی کاشت مو: برای کاشت مو به منظور بررسی وضعیت سلامت فرد گرفتن شرح حال کامل و انجام آزمایشات لازم ضروری می‌باشد.

بانک مو: کسانی کاندید بهتری برای کاشت موی سر هستند که در ناحیه پشت سرشان تراکم بالایی ازفولیکولهای مو داشته باشند. تراکم به معنی تعداد موها در واحد سطح می باشد. البته به کمک متدهای نوین، برای افرادی که تراکم موی کمتری دارند نیز کاشت مو قابل انجام است و نتایج رضایت بخشی خواهد داشت.


تاثیر میزان شلی پوست سر بر پیوند و کاشت مو: میزان شلی پوست مشخص می کند تا چه میزان از پوست پشت سر می توان برداشت تا با حداقل کشش بتوان بخیه زد و احتمال جای بخیه کاهش یابد. البته این موضوع تنها در روش کاشت مو fut حائز اهمیت است و در مورد بیمارانی که پوست سرشان به اندازه کافی شل نیست میتوان مشکل را با استفاده از جراحی کاشت مو به روش fit حل نمود.


مراحل کاشت مو چگونه است؟

عوارض کاشت مو,کاشت موی طبیعی,مراحل کاشت مو

کاشت موی سر یک عمل سرپایی است

 
کاشت مو به صورت یک عمل سرپایی و بدون بیهوشی همراه با بی حسی موضعی بوده و شخص متقاضی کاشت مو در حین عمل هیچگونه دردی حاصل از موهای که روی سرش کاشته می شود را حس نمی کند. پس از اتمام یک جلسه کاشت مو ( که حدود 3-8 ساعت طول می کشد) به مدت یک روز پانسمان مناسبی روی سر گذاشته میشود و بیمار فردای آن روز جهت تعویض پانسمان و ویزیت جراح و شستشوی سر مراجعه می کند. در روز دوم بعد از عمل می تواند به حمام برود. اما دلمه هایی در محل کاشت مو ایجاد شده که نباید دستکاری شود و این دلمه ها تا روز پانزدهم از بین می روند. موهای کاشته شده به مدت 2 هفته رشد می کنند که این اتفاق نشان دهنده گرفتن پیوندهاست و موفقیت آمیز بودن جراحی کاشت مو میباشد.

 

اما درصد زیادی از موهای کاشته شده از هفته سوم شروع به ریزش کرده ولی ریشه موها زنده می ماند و موهای جدید ازماه دوم به بعد ظاهر می شوند که در ابتدا این موها نازک و کرکی شکل بوده و به مرور ضخیم می شوند. در اغلب افراد همراه با ریزش موهای کاشته شده تعدادی از موهای قبلی بیمار در اطراف محل کاشت مو نیز وارد فاز استراحت شده و ریزش پیدا می کنند و محل کاشت مو برای مدتی (شاید تا حدود 4 ماه) کم پشت تر از سابق دیده می شود، این حالت شوک نامیده شده و موقتی است و با بیرون آمدن موها از حالت استراحت و رشد موهای کاشته شده تراکم مورد انتظار ایجاد می شود. موهای کاشته شده در 6 ماه اول نازک، کرکی و کم تراکم ظاهر می شوند و از ماه ششم به بعد موها پر پشت تر شده و تا 12 ماه کامل می شوند.

روش های کاشت مو:
کاشت مو به روش fut

پیوند موی طبیعی,ترمیم مو,عمل کاشت مو

کاشت مو  به روش fut نوع برداشت مو از پشت سر را بیان می کند

 

در طول روش کاشت مو fut، میزان کمی مو از ناحیه اهدا کننده ( معمولا در پشت سر ) جدا شده و تحت بزرگنمایی میکروسکوپ، گرافت هایی ایجاد می شود که این گروه بندی های طبیعی را بدون تغییر نگه می دارند. سپس گرافت ها در برش های ریز ناحیه ریزش مو در توزیعی که شبیه رشد موی طبیعی فرد است، قرار داده می شوند. این روش به چهار مرحله اصلی تقسیم می شود: برداشت مو از ناحیه اهدا کننده، آماده سازی گرافت، ایجاد ناحیه دریافت کننده و قرار دادن گرافت.

برداشت مو از ناحیه اهدا کننده:

اولین مرحله روش کاشت مو fut برداشت نوار اهدا کننده از محل دریافت کننده به شکلی است که کمترین آسیب به موهای اهدا کننده وارد شود و کمترین جای زخم در ناحیه اهدا کننده پس از بخیه زدن بافت ایجاد شود. کاشت مو به روش fut به محدود شدن ایجاد جای زخم در ناحیه اهدا کننده کمک می کند، زیرا به مو این امکان را می دهد تا از جای زخم رشد کند و نمایان بودن را به حداقل برساند.


دومین مرحله از روش کاشت مو fut آماده سازی گرافت:

برای تبدیل بافت اهدا کننده در زیر میکروسکوپ به بخش های ریزی که تنها یک تا دو مو پهنا دارند به مهارت و کارایی زیادی نیاز است. در هنگامی که این کار به درستی صورت بگیرد، هیچ آسیب یا برش عرضی ای اتفاق نمی افتد. سپس این بخش های کوچک به گرافت های واحد فولیکولی 1 تا 4 تار مویی برش داده می شوند. این برش باعث می شود که کمترین گرافت احتمالی ایجاد شود که این امکان را برای ما فراهم می کند تا از کوچکترین برش احتمالی استفاده کنیم. این کار به نوبه خود به معنای آسیب کمتر و بقای بهتر گرافت است.


ایجاد نواحی دریافت کننده سومین مرحله از کاشت مو به روش fut:

در حین آماده شدن گرافت ها، جراح نواحی دریافت کننده را ایجاد می کند. این مساله به این معناست که جراح باید بتواند هزاران برش کوچک را به شکلی ایجاد کند که بقای بیشینه گرافت ها و کمترین آسیب به موهای از پیش موجود را تضمین کند.


 قرار دادن گرافت ها آخرین مرحله از کاشت مو به روش fit میباشد:

در این مرحله از کاشت مو به مهارت فنی، تجربه، تبحر، آرام ترین تماس و تمرکز بر جهت نیاز دارد تا تضمین کند که هر گرافت با کمترین آسیب قرار داده می شود و رشد موی مطلوبی بدست می آید.


کاشت مو به روش fit:

جراحی کاشت مو,روش های کاشت مو,پیوند مو

کاشت مو به روش fit خط بخیه در پشت سر وجود ندارد

 

در طول روش کاشت موی FUE، واحدهای فولیکولی مجزا ( گروه های موی یک، دو، سه و چهار تار مویی که به صورت طبیعی در پوست سر رشد می کنند) با استفاده از یک پانچ بسیار ریز یکی یکی برداشت می شوند. اندازه این پانچ بین 0.7 تا 1 میلی متر است. عموما موی ناحیه اهدا کننده مو کوتاه می شود تا پزشک بتواند پوست سر بیمار را مشاهده کند. واحدهای فولیکولی (که گرافت نام دارند) از نواحی مقاوم در برابر طاسی در کناره ها و پشت سر (که به آنها نواحی اهدا کننده گفته می شود) با استفاده از یک فرآیند چند مرحله ای گرفته می شوند. در ابتدا یک پانچ کوچک و تیز پوست دور یک واحد فولیکولی خط می اندازد. سپس یک پانچ کوچک و کند که عموما بین 0.7 تا 1 میلی متر اندازه دارد، برای فرو رفتن در بافت نرم دور واحد فولیکولی مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که جهت و زاویه واحد فولیکولی زیر پوست را نمی توان مشاهده کرد و اغلب با جهت مو در سطح تفاوت دارد، استفاده از پانچ تیز در زیر سطح پوست ممکن است باعث جدا شدن یا برش عرضی واحد فولیکوبی شود. در حالی که پانچ کند دور واحد فولیکولی را پوشش می دهد و در حین حال آن را از بافت های نرم مجاور جدا می کند. این فرآیند عموما “برش کند” نامیده می شود.

 

کاشت مو طبیعی
به روش ترکیه اما در ایران
با ضمانت نامه کتبی
کلینیک آریابرای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید
شماره تماس۰۲۱۷۲۲۰۱
 


وقتی واحد فولیکولی از بافت های مجاور جدا شود، می توان آن را اغلب با انبرکی که موی بالای سطح پوست را می گیرد، استخراج کرد. هر گرافت واحد فولیکولی باید با دقت در نواحی دریافت کننده (نواحی مورد نظر برای کاشت موی طبیعی) کوچکی که پزشک در نواحی طاس یا کم پشت پوست سر ایجاد کرده، قرار داده شوند. بسته به ترجیح پزشک، واحدهای فولیکولی به دو صورت در ناحیه دریافت کننده قرار داده می شوند یا فورا پس از برداشت هر گرافت در نواحی دریافت کننده از پیش ایجاد شده قرار می گیرد یا پس از اتمام فرآیند استخراج واحدهای فولیکولی این کار صورت می گیرد. گرافت های برداشت شده که فورا کاشت نشوند، به دقت در یک محلول حاوی سالین نگهداری می شوند. از محلول های نگهداری بافت دیگر می توان به بافر، مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها یا پلاسمای غنی از پلاکت حاوی فاکتورهای رشد و ویژگی های بهبود زخم اشاره کرد. محلول های نگهدارنده مانع از خشک و کم آب شدن واحدهای فولیکولیی می شود که فورا در نواحی دریافت کننده پوست سر کاشت نمی شوند.


مزایای کاشت مو به روش fit :

پیوند و کاشت مو,عوارض کاشت مو,کاشت موی طبیعی,مراحل کاشت مو

بهترین روش برای موارد خاص و کوچک روش کاشت مو fit است


کم تهاجمی تر بودن کاشت مو به روش fit:

برخلاف روش کاشت موی FUT، که در آن رشته از پوست سر حاوی واحدهای فولیکولی برداشت جدا می شود، برش ایجاد می شود و زخم با بخیه بسته  می شود، گرافت ها و بافت مجاور در کاشت مو به روش FIT به صورت مجزا با استفاده از پانچ هایی برداشت می شود. به همین دلیل، بسیاری از افراد، روش کاشت مو FIT را به نسبت روش FUT کم تهاجمی تر می دانند.

مزیت دیگر کاشت مو به روش fit، کاهش ایجاد جای زخم و امکان کوتاه کردن مو:

علاوه بر کم تهاجمی تر بودن، این روش کاشت مو همچنین مانند روش FUT جای زخم خطی ایجاد نمی کند. اگر چه بسیاری از جراحان با استعداد می تواننند جای زخم های خطی غیرقابل تشخیصی را با روش های برش زنی ایجاد کنند، در روش FUT همیشه یک جای زخم خطی باریک در بالا و پشت سر ایجاد می کند. علاوه براین، فیزیولوژی یا فعالیت های پس از عمل بعضی از بیماران باعث کشیدگی بیش از حد و درمان نامناسب ناحیه زخم در روش کاشت موی FUT می شود. این مساله اغلب منجر به ایجاد جای زخم بیشتر و برجسته تر در ناحیه اهدا کننده می شود.

زمان درمان کمتر و بهبودی سریع تر و نیاز های درمانی کم بعد از عمل دارد که یکی از محاسن کاشت مو به روش fit میباشد:

کاشت مو به روش FUE با وجود زیر جلدی بودن، یک روش جراحی بدون ایجاد جای زخم نیست و مجموعه ای از جای زخم های کوچک و مدور را در ناحیه اهدا کننده ایجاد می کند. در صورتی که کاشت مو به درستی انجام شود، این نقاط بسیار ریز اغلب غیر قابل تشخیص هستند، البته به شرطی که بیمار موهای خود را طوری کوتاه کند که جای زخم ها ظاهر نشوند.

بسیاری از جراحان کاشت مو بر این عقیده هستند که ماهیت غیرتهاجمی تر روش  FUE منجر به زمان درمان و بهبودی سریع تر نسبت به روش کاشت موی FUT می شود. به دلیل اینکه زخمی بسته نمی شود و از بخیه استفاده می شود و در طول دوره درمان در ناحیه اهدا کننده کشیدگی بوجود نمی آید، عموما در روش کاشت موی FUE بیمار درد و ناراحتی کمتری را در ناحیه اهدا کننده احساس می کند. بیمارانی که کاشت مو به روش FUE را انجام می دهند عموما سریع تر می توانند زندگی روزمره و فعالیت های خود را از سر بگیرند.

نواحی برداشت واحدهای فولیکولی بیشتر و امکان استخراج موی بدن (BHT):

در روش کاشت موی FUE امکان برداشت واحدهای فولیکولی از نواحی مختلفی از پوست سر و بدن وجود دارد. این نواحی شامل پوست سر، پشت گردن، سینه، ریش، بازو، پا و هر ناحیه دیگری از بدن است که موهای کافی برای استخراج داشته باشد. برداشت مو از قسمت های دیگر بدن به جز پوست سر از طریق روش FUE و سپس کاشت آنها در پوست سر را روش کاشت موی بدن یا BHT می گویند. با وجود اینکه گرافت های موی بدن سیکل متفاوتی نسبت به موهای پوست سر دارند و خصوصیتات ناحیه اهدا کننده را حفظ می کنند، روش کاشت موی بدن گاهی اوقات در روش های ترمیمی موثر است و تعداد واحدهای فولیکولی موجود برای کاشت مو را به شدت افزایش می دهد. در نتیجه، در روش FUE پزشکان می نوانند برای برداشت مو ناحیه اهدا کننده بیشتری را داشته باشند.

کاشت مو به روش fit بهترین روش برای موارد خاص و کوچک ( بهترین روش کاشت ابرو):

با توجه به اینکه روش کاشت موی FUE عموما نسبت به روش FUT کم تهاجمی تر است و در مدت زمان کمتری انجام می شود، برای موارد خاص و کوچک بهینه است. برای مثال، روش کاشت موی FUE برای بیماران جوان تری که تنها به تعداد گرافت کمی نیاز دارد و نمی خواهند جای زخم خطی در سر آنها ایجاد شود، این روش فوق العاده است. همچنین، روش FUE برای روش های کاشت موی مخصوص مثل بازسازی ابرو، که در آن به استخراج تعداد کمی گرافت مخصوص ( به عبارت دیگر واحدهای فولیکولی مجزای مو) با کمترین جای زخم نیاز است، بسیار مناسب است.


روش ترکیبی در کاشت مو:

مراحل کاشت مو,پیوند موی طبیعی,ترمیم مو

افراد تا 24 ساعت پس از جراحی کاشت مو نباید رانندگی کنند

 
در طاسی های وسیع 2500 تا 4000گرافت (5000تا 10000تار مو) لازم است تا پرپشتی قابل قبولی ایجاد شود. کاشت این تعداد مو فقط با روش جراحی FUT مستلزم برداشتن نوار پهن و بلندی (به عرض 2 تا 2.5 سانتی متر و طول 30 تا 33سانتی متر ) از پشت سر بیمار است که نتیجه آن رد عمل زشتی است که تا آخر عمر باعث شرمندگی بیمار و عذاب وجدان پزشک می شود. از طرف دیگر اگر قرار باشد تنها با روش غیرجراحیFIT این تعداد گرافت از سر بیمار برداشت شود عارضه ای که نصیب بیمار می شود طاسی و کچلی پشت سر است. اما در روش FUT این مشکل بوجود نمی آید، زیرا واحدهای کاشت شده مشابه با زمانی که در ناحیه اهدا کننده بودند باقی می مانند.


مدت زمان ریکاوری پس از جراحی کاشت مو:
تا 24 ساعت پس از  عمل کاشت مو نباید رانندگی کنید یا ماشین آلات کار کنید. به عنوان یک قاعده کلی، فرد باید به مدت 5 روز از ورزش کردن یا انجام فعالیت های سنگین خودداری کند. بیمارانی که عمل کاشت موی FUE را انجام می دهد می توانند در عرض یک تا سه روز به سر کار برگردند، در حالی که بیمارانی که کاشت مو به روش FUT را انجام  می دهند برای رفتن به سر کار باید بین 2 تا 6 روز منتظر بمانند. شایان ذکر است که این دستورالعمل ها کلی هستند. هر فردی در سرعت متفاوتی بهبودی پیدا می کند و برخی از مشاغل نسبت به مشاغل دیگر به فعالیت فیزیکی بیشتری نیاز دارند. پس از گذشت یک یا دو روز پس از عمل کاشت مو ، اغلب بیماران در می یابند که دیگر به داروی مسکن نیازی ندارند.


عوارض کاشت موی طبیعی:

روش کاشت مو,جراحی کاشت مو,روش های کاشت مو

احتمال تغییر رنگ پوست پس از جراحی کاشت موی طبیعی وجود دارد

 
 هر روش جراحی عوارض جانبی کمی دارد و روش جراحی کاشت مو نیز از این قائده مستثنی نیست. این مشکلات جزئی هستند و بدون اینکه اثری بر نتیجه نهایی داشته باشد، می توان آنها را برطرف کرد.


• رشد ضعیف یا کند مو بعد از کاشت مو: احتمالا ناشی از آسیب به فولیکول ها است.


• عفونت: این مشکل به ندرت پیش می آید، زیرا قبل و پس از کاشت مو بیمار داروهای آنتی بیوتیک مصرف می کند.


• جای زخم مشخص: جراح سعی می کند برش را در بخش مناسبی از ناحیه اهدا کننده قرار دهد تا به سختی بتوان به وجود آن پی برد.


• التیام نامناسب زخم:عوامل ژنتیکی در وجود این مشکل نقش ایفا می کنند و پس از جراحی کاشت مو  بعضی از افرادنسبت به افراد دیگر سریع تر بهبود پیدا می کنند.


• تغییر در رنگدانه پوست: احتمال تغییر رنگ پوست ( تیره شدن پوست) پس از جراحی کاشت موی طبیعی وجود دارد، البته این اتفاق به ندرت پیش می آید.


توصیه و مراقبت های پس از جراحی کاشت مو:

عوارض کاشت مو,کاشت موی طبیعی,مراحل کاشت مو

چهار هفته پس از کاشت مو، در صورت تمایل، می توانید موهای خود را رنگ کنید

 
شب پس از انجام عمل کاشت مو و چند شب پس از آن، بهتر است سر خود را بالاتر از بقیه اعضای بدن قرار دهید. در صورت نیاز برای خواب و درد داروهایی تجویز می شود. عموما به داروهای آنتی بیوتیک نیازی نیست. صبح پس از جراحی کاشت مو، هدبند را خارج می سازید و دوش می گیرید و  پوست سر خود را سه مرتبه می شوئید، فقط برای روز اول این کار را انجام دهید.

در روزهای باقی مانده هفته، باید روزی دو مرتبه دوش بگیرید. به شما آموزش داده می شود که در حین دوش گرفتن به آرامی ناحیه کاشته شده را با یک شامپوی مخصوص به آرامی تمیز کنید. گرافت های واحد فولیکولی به خوبی در نواحی دریافت کننده قرار گرفته اند و در حین دوش گرفتن از جای خود بیرون نمی آیند. در صورتی که از دستورالعمل هایی عرضه شده پیروی کنید، پس از اولین دوش، دیگر به بانداژ نیازی نخواهید داشت.

 

اگر چه باید برای هفته اول پس از جراحی کاشت مو باید با احتیاط با موی خود رفتار کنید، ده روز پس از آن می توانید شامپو زدن، شانه زدن و مراقبت های موی نرمال را از سر بگیرید. در این زمان، گرافت ها به خوبی سر جای خود محکم شده اند. همچنین در این زمان می توانید موهای خود را کوتاه کنید. چهار هفته پس از کاشت مو، در صورت تمایل، می توانید موهای خود را رنگ کنید. عموما بیماران می توانند کارهای روزمره خود را فورا پس از عمل کاشت مو از سر بگیرند. ورزش محدود در اولین هفته شروع می شود. برای چند هفته پس از جراحی کاشت مو بسته به نوع برش ناحیه اهدا کننده و شل بودن پوست سر،  باید از انجام حرکات ورزشی سنگین خودداری کنید.

نتایج جراحی کاشت مو از چه زمانی قابل مشاهده هستند؟

پیوند موی طبیعی,ترمیم مو,عمل کاشت مو

نتایج روش های کاشت مو دائمی هستند


بیماران می توانند فورا پس از درمان کاشت مو طرح کلی خط موی خود را مشاهده کنید و مو فورا پس از درمان به صورت نرمال شروع به رشد می کند. ریزش موی کاشته شده در چند هفته پس از درمان نرمال است، اما پس از این ریزش اولیه، مو دوباره قوی و سالم رشد می کند و برای همیشه باقی می ماند. نتایج را در حدود چهار تا شش هفته پس از درمان می توانید مشاهده کنید و نتایج کامل را در حدود شش ماه پس از درمان کاشت مو می توان مشاهده کرد.


میزان ماندگاری نتایج کاشت موی طبیعی:
نتایج روش های کاشت مو دائمی هستند.

 

 

منبع: https://namnak.com/%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-40-%D8%B3%D8%A7%D9%84%DA%AF%DB%8C.p69358

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
shop online99

کاشت مو می تواند میگرن را درمان کند

مطالعات نشان داده افرادی که بیشتر از20سال از سردردهای میگرنی رنج می بردند باکاشت مو توانسته اند سردردهای شدید خود را درمان کنند.ممکن است جراحی به عصب جمجمه آسیب بزند به همین خاطر درد کمتری احساس می شود.
براساس آمار میگرن سومین بیماری رایج درجهان است الانزا و از هر7 نفر 1 نفرمبتلابه میگرن هستند پس این سردرد یکی از انواع شایع است ، مطالعات جدید بیان می کند کاشت مو میگرن را درمان می کند. محققان بیان می کنند بعد از کاشت مو افرادی که مبتلا به سردردهای میگرنی هستند و چندین بار در ماه حداقل بیشتر از4 ساعت درگیر این بیماری می شدند خیلی نیازمند درمان دارویی درازمدت نبودند. اگرچه هنوزمبهم است که چطور کاشت مو درد میگرن را کاهش داده اماممکن است به دلیل آسیب عصب جمجمه درطول جراحی ، و کاهش سیگنال هایی که درد را منتقل می کنند ارتباط داشته باشد. وین رونی درسن 25 سالگی سال 2011برای کاشت مو 30000دلار هزینه کرد. مهاجم اورتون وورونی فوتبالیست انگلیسی درسن 25سالگی سال 2011بعدازاینکه کچل شدنداقدام به کاشت موکردند.


کاشت مو
تاثیر جالب کاشت مو در کاهش و درمان سردردهای میگرن 
تحقیقات چگونه صورت گرفته است و چطور بیان می کند کاشت مو سردرد میگرنی را کاهش می دهد؟
جمعی از محققان جراحی پلاستیک زیبایی 6 نفر از بیمارانی که از میگرن رنج می بردند مورد بررسی قراردادند، دو نفر از افرادی که از درد درناحیه پیشانی ، کف سر، اطراف گوش رنج می بردند را مورد مطالعه قراردادند؛ بطورمتوسط آنها 6 روز درماه حدود 4 ساعت سردرد داشتند و رتبه درد آنها بین 5 و 8 تا10 بود. همه ی شرکت کننده ها سعی می کردند قبل از کاشت مو از دارو برای تسکین درد استفاده کنند برخی از آنهابیشتر از 20سال بود که از میگرن رنج برده بودند بعدازکاشت مو هرکدام از شرکت کنندگان یکبار درماه اول سپس هر3ماه وضعیت شان چک شد و ثابت گردید که درهای شدید میگرنی سابق در آنها به میزان قابل توجهی کاهش یا به طور کامل رفع شده بود.
با این بررسی ها و نتایج بدست امده می توان گفت کاشت مو می تواند یکی از پیشنهادات برای درمان میگرن باشد چرا که نتایج بدست آمده نشان می دهد شرکت کنندگان بعد از کاشت مو دچار میگرن نشدند و شدت درد آنها بطور قابل توجهی از 6 به 0 کاهش میابد در واقع سردرد هرماه کمتر و کمتر می شده.

برای تحریک رشد مو به جای استفاده از داروهای شیمیایی، می توانید از داروهای گیاهی که هیچ عارضه جانبی ندارد، استفاده کنید.

گل پامچال :
این گیاه با تقویت گردش خون، پیاز مو را تحریک می کند. اسیدچرب طبیعی موجود در آن نیز به رشد مو کمک می کند.

مریم گلی :
این گیاه در رشد مو و ایجاد تعادل چربی در پوست سر نقش دارد. همچنین مشکل سفیدی مو را نیز رفع می کند.

آویشن :
استفاده موضعی از روغن طبیعی این گیاه روی پوست سر، در رشد مو بسیار موثر است. این گیاه دارای خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی است.

آلوئه ورا :
این گیاه گردش خون را تحریک می کند و باعث رشد مو می شود.

گزنه :
بیشتر شامپوها و نرم کننده ها حاوی این گیاه است؛ زیرا این گیاه مانع از ریزش مو می شود و با افزایش گردش خون نقش موثری در رشد مجدد مو دارد.

رزماری :
این گیاه با تحریک و تغذیه پوست، باعث رشد مو می شود.

منبع: بیتوته

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
shop online99

اکستنشن مژه و خطرات آن

 بهترین روش برای جدا کردن اکستنشن مژه

در دنیای آرایش و زیبایی کاشت مژه طرفداران زیادی در بین خانم ها دارد. اکستنشن مژه سبب زیباتر شدن بیشتر چشمها و چهره می شود اما در برخی از مواقع الانزا این کار دردسرهایی نیز دارد.

 

 

در بعضی از مواقع به دلیل حساسیت بیش از حد و یا خارش وسوزش چشم بعد از اکستنشن مژه نیاز به ریمور کردن یا به اصطلاح کندن مژه های کاشت شده میباشد.اگر شما نیز مژه های اکستنشن دارید و می خواهید آن ها را جدا کنید به گونه ای که آسیبی به دیگر مژه ها و پلک و چشمتان وارد نکنید راهکارهای موثری در این بخش از دنیای مد نمناک برایتان ارائه می کنیم که امیدواریم مثمر ثمر واقع شود.

 

اکستنشن مژه

 

آموزش جداسازی یا ریمو اکستنشن مژه

راهکار موثر جدا کردن اکستنشن مژه با کمک محلول پاک کننده

برای برداشتن اکستنشن مژه با کمک حلالِ چسب اکستنشن، به روش زیر عمل کنید:

 

1. ابتدا از داروخانه یا مراکز فروش معتبرپاک کننده چسب مژه (eyelash glue remover) بخرید.

 

2. اکنون ریمل مژه ها و آرایش چشمتان را کامل پاک کنید .

 

3. به یک سواب پنبه مقداری پاک کننده چسب بزنید.

 

4. با نگاه کردن در آینه آرام به طوری که چشمتان آسیب نبیند در حالی که یک چشمتان باز است ، یکی از پلک ها را به سمت پایین بکشید.

 

5. اکنون سواب پنبه را آرام روی پلک بکشید تا اکستنشن مژه شل شود.

 

6.سپس با استفاده از انگشت های شست و اشاره اکستنشن مژه را از روی چشم خود با دقت جدا کنید ، اکستنشن چشم دیگرتان را نیز همین گونه جدا کنید.

 

روش کندن اکستنشن مژه

 

راحت ترین روش جدا کردن اکستنشن مژه

نکات مهم برای جداسازی اکستنشن مژه با استفاده از حلال

 اگر مژه های اکستنشن راحت جدا نشد دوباره کمی پاک کننده چسب را به سواب پنبه بزنید.

 برای جداسازی مژه ها با این روش بسیار دقت نمایید تا چشم ها و مژه های طبیعی آسیب نبینند.

 دقت داشته باشید هنگام زدن حلال مژه این ماده به سطح چشم برخورد نکند.

 اگر از این روش برای جداسازی اکستنشن مژه استفاده نمودید و چشمانتان با مشکلاتی مانند عفونت، واکنش آلرژیک و... مواجه شد، فورا به چشم پزشک مراجعه کنید.

 اگر به جز این روش از هر روش دیگری مثل کشیدن مژه، استفاه از روغن های مختلف و ... استفاده کنید جز ریختن مژه های طبیعی چیزی عایدتان نمیشود.

 در آخر این نکته قابل ذکر است که برای جداسازی اکستنشن مژه براساس دستورالعمل کالای خریداری شده عمل کنید و مراقب باشید.

مراقبت های اکستنشن مژه

 

از برخورد ماده حلال با سطح چشم جلوگیری کنید

مدت زمان ماندگاری اکستنشن مژه

اگر در مراقبت از اکستنشن مژه اندکی دقت و توجه کنید میتوانید عمر اکستنشن را تا 5 هفته بالا ببرید و به این طریق در وقت و هزینه صرفه جویی کنید.

 برای مراقبت از اکستنشن مژه به هیچ وجه از مواد روغنی در اطراف مژه استفاده نکنید و چشم را فقط با آب تمیز کنید.

 برای مراقبت از اکستنشن مژه خیلی کم از مواد آرایشی مثل ریمل استفاده کنید و اگر چشم را آرایش می کنید از مواد آرایشی ضد آب استفاده نکنید.

 برای مراقبت از اکستنشن مژه به آن دست نزنید و آن را نکشید.

 برای مراقبت از اکستنشن مژه از فرمژه استفاده نکنید.

 برای مراقبت از اکستنشن مژه با آب داغ و مواد شویده آن را فشار ندهید.

مدت ماندگاری اکستنشن مژه

 

مراقبت های لازم برای اکستنشن یا کاشت مژه

شایع ترین عارضه کاشت مژه

التهاب، قرمزی، خارش، سوزش و پوسته ریزی لبه پلک می تواند جزو شایع ترین و اصلی ترین عوارض ناشی از کاشت مژه می باشد؛ در بیشتر موارد با پاک شدن چسب مژه با محلول های مخصوص، این التهاب و حساسیت ها هم از بین خواهند رفت اما اگر واکنش حساسیتی تا چند روز پس از جدا کردن مژه ها همچنان باقی بماند، بیمار باید به متخصص پوست مراجعه کند تا بنا بر شدت و ضعف ضایعه ایجادشده، درمان های لازم مانند شستشوی چشم ها با شامپو بچه دو یا سه بار در روز شروع شوند.

 

 

اگرهمچنان علایم التهاب باقی ماند، باید درمان های التهابی ویژه ای برای بیمار آغاز شود که این درمان ها برای افراد مختلف متفاوت است و بیمار نباید از تجربه های احتمالی دیگران در درمان چنین مشکلی استفاده کند و باید با مراجعه به پزشک، درمان مخصوص خود را دریافت کند.

آسیب رساندن اکستنشن مژه به مژه های طبیعی

خیلی ها از شنیدن کلمه ی اکستنشن مژه، مو بر بدنشان راست می شود که مگر مژه را هم اکستنشن می کنند؟

 

اکستنشن مژه یا همون گذاردن مژه ی مصنوعی، از ترفندهای زیبایی خیلی از خانم هاست که تازگی ها زیاد شده است، با خواندن مقاله ی زیر اطلاعاتتان را بالا ببرید.

 

آیا اکستنشن مژه به مژه های طبیعی آسیب می رساند؟

شاید این را به مراتب شنیده باشید که مژه مصنوعی به مژه های طبیعی آسیب می رساند اما این تنها در صورتی صحت دارد که نکات ضروری برای چسباندن آن رعایت نشود.

 

در واقع، اگر این کار به درستی صورت گیرد، هیچ آسیبی برای مژه هایتان نخواهد داشت. به تنها چیزی که باید بدان توجه کنید آلرژی است که ممکن است به چسب آن داشته باشید. بنابراین اگر هنگام چسباندن مژه احساس سوزش یا درد کردید، حتما آرایشگرتان را در جریان بگذارید.

 

یادتان باشد که این کار هیچ دردی ندارد، بنابراین اگر در هر کدام از مراحل آن احساس درد یا سوزش کردید، حتما اشتباهی در کار است. قبل از شروع کار هم از چسبی که قرار است برای شما مورد استفاده قرار گیرد، اطمینان حاصل کنید. این چسب نباید حاوی فرمالدئید باشد.

 

 

 

اکستنشن مژه

 

اکستنشن مژه و خطرات آن

 

 

انواع مژه مصنوعی

مژه های مصنوعی انواع و اندازه های گوناگونی دارند. به عنوان مثال اندازه آنها از 6 میلی متر آغاز و تا 17 میلی متر تنوع دارد. شما باید با توجه به طول و ضخامت مژه هایتان آنچه مناسب شما است را انتخاب کنید. یک آرایشگر حرفه ای می تواند بهترین مدلی را که مناسب تان است، به شما پیشنهاد دهد.

 

اگر می خواهید از سلامت مژه هایتان مطمئن شوید، بهتر است ابتدا از اکستنشن های کوچک تر و کمتری استفاده کنید و سپس به تدریج مژه های بیشتری به آنها بیافزایید، به خصوص اگر مژه های طبیعی کوتاه و نازکی دارید.

 

4 نکته در مورد چسب مژه مصنوعی

1. بهترین چسب ها برای استفاده از مژه مصنوعی استفاده از چسب های جراحی است که در داروخانه ها موجود است. مثل چسب های مشکی و چسب های سفید که در ابتدا سفید و به تدریج بی رنگ و شفاف می شوند.

 

2. سعی کنید چسب را با تیوپ آن به مژه نزنید بلکه با یک خلال دندان و مشابه آن چسب را روی نوار داخلی مژه بزنید.

 

3. چسب مژه را می توان روز قبل در پشت گوش فرد تست و تا 24 ساعت صبر کرد اگر واکنشی ایجاد نشد می توان از آن چسب استفاده کرد.

 

4. همیشه چسب را داخل یک ظرف مخصوص بریزید و در آن را محکم ببندید، بعد مژه را به چسب آغشته کنید.

 

مژه مصنوعی این خطرات را دارد

1. آسیب دیدن مژه های طبیعی

برای نصب مژه مصنوعی، از نوعی چسب مخصوص استفاده می شود که اگر فرد دقت نکند، ممکن است مقداری از این چسب روی مژه اصلی ریخته شود و هنگام برداشتن، تعدادی از مژه های اصلی هم کنده شود، یعنی نصب مکرر و طولانی مدت مژه مصنوعی و سپس برداشتن آن از روی چشم، به مژه های اصلی فرد آسیب می رساند و در صورت تکرار زیاد، فرصت جبران و رشد مجدد را به مژه های اصلی نمی دهد و در نتیجه مژه های فرد به مرور زمان کم می شود.

 

 

 

اکستنشن مژه

 

اکستنشن مژه و خطرات آن

 

 

2- التهاب و عفونت چشم

مواد شیمیایی موجود در چسب مژه مصنوعی در برخی افراد فروشگاه اینترنتی ایجاد حساسیت می کند، حتی ممکن است در اثر چند بار استفاده مداوم از مژه مصنوعی، مکان مناسبی برای رشد باکتری های مضر روی چشم ایجاد و چشم دچار عفونت شود.

 

مالیدن ریمل چشم روی مژه ، ریمل هایی که به باکتری آلوده شده است، برای افراد دیگر هم می تواند مضر باشد. البته این کار بیشتر در آرایشگاه های زنانه انجام می گیرد که یک ریمل و خط چشم را برای افراد متعددی استفاده می کنند و باکتری را از یک فرد به فرد دیگر انتقال می دهند.

 

3- تاری دید

یکی از خطراتی که در کمین افراد استفاده کننده از مژه مصنوعی است، تاری دید یا حتی کور شدن دائمی در اثر ریختن چسب مژه مصنوعی به داخل چشم فرد است. بنابراین افراد باید هنگام استفاده از چسب مژه مصنوعی خیلی دقت کنند. لزوم این دقت زمانی بیشتر می شود که فرد استفاده کننده از مژه مصنوعی، از لنز هم استفاده کند. در این صورت به محض احساس سوزش در چشم، باید بلافاصله لنز را از چشم درآورد و مژه مصنوعی را نیز برداشت و چشم ها را شست.

 

در پایان باید گفت درست است که در فیلم ها و کارتن ها خانم هایی با مژه های بلند زیباترین ها هستند اما، هیچ زیبایی ارزش سلامتی شما را ندارد، به همین راحتی سلامتی و زیبایی طبیعیتان را به خطر نیندازید.

منبع» نمناک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
shop online99

آموزش آرایش چشم حرفه ای


هر خانمی باید خودآرایی بلد باشد و نیازی به آرایشگاه رفتن نداشته باشد، معمولا خانم ها در آرایش چشم مشکل دارند و آن را به دست آرایشگر میسپارند اما در این بخش از دنیای مد الانزا  به شما میگوییم چگونه در خانه چشم هایتان را برای جشم ها و مجالس آرایش کنید. با این آرایش چشم میتوانید صاحب چشمان زیبا و جذابی شوید .

آرایش چشم ساده

- اولین کاری که باید انجام دهید این است که صورت تان را با صابون به خوبی بشویید و خشک کنید سپس زیر چشم ها کمی نرم کننده بزنید.

- با کرمی که یک درجه از پوست تان روشن تر است سیاهی دور چشم ها را بپوشانید برای این کار بهتر است از کانسیلر استفاده کنید، کانسیلر چروک دور چشم ها را نیز ناپدید میکند.

- برای سایه چشم بهترین رنگی که میتوانید همیشه از آن استفاده کنید صورتی ملایم و قهوه ای روشن است سعی کنید همیشه از دو یا سه ترکیب رنگ استفاده کنید، زیر ابروها رنگ روشن بزنید مانند سفید.

سایه چشم زدن

- نوبت به کشیدن خط چشم میرسد میتوانید از خط چشم مایع، مداد چشم، خط چشم ماژیکی و ... استفاده کنید بستگی دارد با کدام راحت تر باشید سعی کنید خط چشم تان نازک و دنباله کوچک داشته باشد.

- مژه ها تاثیر زیادی در جذابیت چشم ها دارند پس بهتر است قبل از ریمل زدن آن ها را با فرمژه فر کنید و ان ها را رو به بالا متمایل کنید.

 ریمل زدن حرفه ای

- ریمل وظیفه بلند کردن و حجم دادن مژه ها را دارد، ریمل ها انواع مختلفی دارند و شما باید با دقت و حوصله مژه هایتان را به خوبی ریمل بزنید تا بلند و پرپشت جلوه کنند. 

 

استفاده ضربه ای از رژلب راحتترین و سریع ترین راه برای داشتن چهره ای رومانتیک می باشد، لب های خشکی زده اصلا زیبا نیستند، بنابراین لب های خشک را قبل از استفاده از هر رژلبی مرطوب کنید...

 

استفاده ضربه ای از رژلب راحتترین و سریع ترین راه برای داشتن چهره ای رومانتیک می باشد. اما وقتی باعث چسبنده شدن لب ها می شود کدام محصول برای شما مناسب می باشد؟

 

اول: لب های خشکی زده اصلا زیبا نیستند، بنابراین لب های خشک را قبل از استفاده از هر رژلبی مرطوب کنید. یکی از کلک های مورد علاقه من استفاده از کرم چشم روی لب ها می باشد، بعد با استفاده از مسواک یا لیف به آرامی آنها را بر روی لب یا پوست می مالیم تا از دست پوست خشک راحت شویم.

 

رژ مایع: اگر می خواهید ظاهری لطیف داشته باشید از رژ های مایع استفاده کنید، این به شما رنگی زیبا و ظریف و لطیف می دهد. شما همچنین می توانید از از بوم لب هر چقدر دوست دارید بر روی لب هایتان بعد از رژ لب مایع استفاده کنید بنابراین لب ها هرگز خشک نخواهند بود و بیشتر رژ لب های مایع دو کاره هستند و به عنوان برس ظریف نیز استفاده می شوند.

https://elanza.com/category/women-face-makeup

 
همین حالا برنامه نویسی یادبگیر (از صفر تا صد)

برای خرید بلیط پیشنهاد سفرمارکت رو از دست نده


مات کردن: اگر رنگ ماندگار با پوشش کامل می خواهید از فرمول رژ لب های جامد استفاده کنید. بسیاری از رژ لب هاب جامد مات می توانند باعث خشکی شود بنابراین به دنبال نوع کرم مانند و نیمه مات آن ها باشید. مراقب باشید که نوع کرم مانند آن بیشتر در هنگام بوسیدن پاک می شوند.

 

زنان واقعی از رژلب های ماندگار استفاده می کنند.

https://elanza.com/category/nose-ear-hair-trimmer
تبلیغات آنلاین،رشد درآمد,هزینه تبلیغات

رژ گونه: این برای داشتن یک چهره خوب در بعد از ظهر بسیار عالی می باشد و میتواند برای پوشاندن چروک های صورت استفاده شود.

 
پیشنهاد ویژه
لیزر هموروئید و بواسیرهرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانیدخدمات زیبایی ، پوست و مو ,خدمات پوست مو زیباییدیگه از زرد بودن دندون هات خجالت نکشلاغری,لاغری سریع,لاغریبدون رژیماضافه وزن داری؟میخوای لاغرشی؟کلیک کن!

براق کننده: این انتخاب خود به تنهایی می تواند برای استفاده بر روی رژلب مناسب باشد. همچنین می تواند راه بسیار خوبی برای حجیم تر نشان دادن لب ها باشد. اگر می خواهید ماندگاری رنگ لبهایتان طولانی تر شود از سایه های مشخص که به لب های شما حالت براق می دهند استفاده کنید اما این کار را لو ندهید.

مداد: آیا با آراستگی مشکل دارید؟ خط لب بهترین راه برای این است که از ریختن رژ لب به سمت چروک های دور لب جلوگیری کند. برای داشتن یک ظاهر طبیعی، از خط لب بعد از رژ لب و ترکیبات آن اگر با برس رژ لب لازم بود، استفاده کنید. برای داشتن رژ لب ماندگار از بوم لب بر روی لب ها استفاده کنید سپس با خط لب دور تا دور لب ها بکشید.

من پیشنهاد نمی کنم که با کشیدن خط لب خارج از سطح لب آنها را بزرگتر نشان دهید. وقتی می خواهید چیزی را که ندارید ایجاد کنید غیرطبیعی به نظر خواهید رسید. بهترین راه برای بزرگتر کردن لب ها استفاده از برق لب می باشد. سایه های تیره لب های کوچک را کوچکتر نشان می دهد.

 

منبع:https://namnak.com/%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DA%86%D8%B4%D9%85-.p66684

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
shop online99