۳۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

کرم پودرهایی که حساسیت پوستی می دهند

ؤ

خیلی از خانم ها از کرم پودر و پن کیک برای آرایش استفاده می کنند و نمی دانند که این مواد آرایشی می توانند در صورت استفاده نادرست به پوست آسیب برسانند...

 
عطرها و افزودنی های معطر موجود در فرآورده های آرایشی شایع ترین عامل بروز حساسیت هستند خیلی از خانم ها از کرم پودر و پن کیک برای آرایش استفاده می کنند و نمی دانند که این مواد آرایشی می توانند در صورت استفاده نادرست به پوست آسیب برسانند. در بازار ایران انواع مارک های متفاوتی از کرم پودر وجود دارد که در این مطلب به چند نمونه از پر کاربردترین آنها اشاره می کنیم....

 https://elanza.com/mag/oval-face-blush-training/
فون خشک و فون چرب از رایج ترین ترکیبات مورداستفاده در گریم و آرایش است.

مهم ترین عارضه این ترکیبات بروز درماتیت تماسی آلرژیک است. بعضی افراد نسبت به یک ماده خاص یا مواد موثر این محصولات حساس هستند. این افراد هر زمانی که در تماس با این ماده موثره قرار گیرند، واکنش نشان می دهند، اگر چه ممکن است چند روز طول بکشد تا علایم ظاهر شود. علایم به شکل قرمزی، تورم، خارش و در موارد شدید تاول های حاوی مایع است.

 
فون ها از مواد پوششی جذب شونده، چسبنده، نگه دارنده، عطر و رنگ ساخته می شود. عطرها بیشتر از سایر ترکیبات باعث حساسیت می شوند.

 
عطرهایی با حساسیت زایی کمتر برای کمتر کردن این مشکل ایجاد شده اند. در افرادی که نسبت به عطرها واکنش آلرژیک بروز می کند، باید محصولی با عنوان بدون ماده معطر استفاده شود که فاکتوری برای ایجاد بوی خوب در آن به کار نرفته است. نگه دارنده ها در مواد آرایشی و محصولات مراقبت پوست دومین دلیل رایج مشکلات پوستی هستند.

 
نگه دارنده ها از رشد قارچ و باکتری ها که باعث عفونت پوستی می شود، جلوگیری کرده و محصولات را از اکسیژن و تخریب های نوری محافظت می کنند. مواد آرایشی حاوی آب باید دارای بعضی از انواع نگه دارنده ها باشند.

 
مصرف کنندگانی که به یک نوع ماده نگه دارنده واکنش نشان می دهند، به بقیه حساسیت ندارند. ترکیبات آرایشی صورت بسیار مهم هستند زیرا آنها در تماس مستقیم با پوست برای مدت طولانی قرار می گیرند. به طور معمول مواد آرایشی صورت باید غیرحساسیت زا، ضدآکنه و غیرکومدون زا باشد که محصول را کمتر حساسیت زا کند. محصول نباید منافذ را بپوشاند و باعث آکنه شود.

 
پن کیک و پالت روغنی

از مواد مورد استفاده بعضی آرایشگران همان پالت های رنگی گریم هستند که ساخت شرکت های گوناگون هستند. این پالت ها جنس روغنی دارند و بهترین پاک کننده آنها شیر پاک کن است. استفاده از این پالت ها با کمک قلم موی مخصوص امکان پذیر است. نوع دیگر این مواد، فون خشک یا پن کیک است که اگر این مواد برای آرایش استفاده شد، توصیه می شود مدت طولانی رنگ روی صورت باقی نماند و حداکثر طی چند ساعت با آب و صابون یا شیر پاک کن از روی صورت پاک شوند. مهم ترین عامل بروز درماتیت تماسی، نگه دارنده ها و عطرهایی است که در محصولات آرایشی و گریم یافت می شود.

 https://elanza.com/mag/male-face-makeup/
عطرها یا افزودنی های خوش بو، شایع ترین عامل بروز درماتیت تماسی هستند و بیش از پنج هزار نوع آنها در محصولات آرایشی و زیبایی یافت می شوند. در محصولاتی که این افزودنی ها از نوع غیرحساسیت زا باشند، مشکلات پوستی ناشی از این محصولات کمتر خواهد بود. از طرفی نگه دارنده ها عامل بروز واکنش های پوستی است که وجود آنها از رشد و تکثیر قارچ و باکتری که سبب بروز عفونت پوستی می شود، جلوگیری کرده و محصول را از آثار مخرب اکسیژن و نور محافظت می کند. نمونه های این نگه دارنده ها شامل پارابن، ایمیدازولیدینیل اوره، فنوکسی اتانول، فرمالدیید و... است که روی برچسب محصول مشخص است. در محصولات گریم انتخاب نوع محصول بسیار مهم است چون مدت زیادی روی پوست می ماند، بنابراین این ترکیبات باید فاقد حساسیت و غیرجوش زا باشند و با بسته شدن دهانه منافذ پوستی سبب بروز آکنه نشوند.
پیشنهاد ویژه
خدمات زیبایی ، پوست و مو ,خدمات پوست مو زیباییلیزر موهای زائد با دستگاه متناسب نوع پوستفروشگاه تخصصی لوازم زناشوییپرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخرافزایش قدافزایش قد توسط تیم جراحی و پزشک حرفه ای

 
کرم پودر با SPF مناسب

افرادی که به مصرف انواع کرم روشن کننده پوست عادت داشته و حتی مصرف آن را موجب شادابی و طراوت پوست خود می دانند، باید به این نکته توجه داشته باشند که کرم های روشن کننده دارای اثری موقتی و کاذب هستند. استفاده طولانی مدت این قبیل لوازم آرایش نه تنها عوارض جانبی مانند لک و پیری زودرس دارد، بلکه قطع مصرف آن موجب خشکی شدید پوست می شود. از آنجا که این قبیل محصولات احتمال ایجاد آکنه و جوش های سرسیاه را افزایش می دهد، مصرف آن به خصوص در دوران نوجوانی توصیه نمی شود.

 
نکته مهم دیگر که گاه مصرف کننده را به اشتباه می اندازد، آن است که درج SPF یا عیار حفاظتی روی تیوپ کرم دلیلی بر خواص محافظتی آن از پوست در برابر اشعه خورشید نیست. بسیار مشاهده می شود افرادی تنها با مصرف کرم روشن کننده ای که عیار حفاظتی کمی روی آن درج شده، بدون استفاده از ضدآفتاب مدت ها در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرند.

 
این کار باعث آسیب دیدن پوست در برابر اشعه خورشید می شود. بهتر این است که هر فرد با مراجعه به متخصص پوست با توجه به نوع پوست اش کرم روشن کننده مناسب اش را با مشورت پزشک انتخاب کند. متخصص معمولا کرم هایی را به شما توصیه می کند که عیار محافظت کننده در برابر نور خورشید را دارند و یا ضدآفتاب مناسب را قبل از مصرف کرم پودر به شما توصیه می کند.

 

این عادت های بد آرایشی را کنار بگذارید
همه ما یک سری عادت های بد در آرایش کردن داریم که از مضرات آن ها بی خبریم, هنگام آرایش کردن باید نکات بسیاری را رعایت کنید تا به پوست تان آسیب وارد نشود. 4 مورد از بدترین عادت های آرایشی که اکثر خانم ها دارند را به شما در ادامه معرفی میکنیم تا اگر شما هم این عادت ها را دارید هرچه سریع تر ترک شان کنید.

عادت آرایشی

1. استفاده از لوازم آرایش دیگران

هرگز لوازم آرایش تان را با کسی شریک نشوید و از لوازم آرایش کسی استفاد نکنید, ممکن است شما لباس و جواهرات تان را با دوست تان شریک شوید اما لوازم آرایش فرق میکند و برای استفاده شخصی شما است. اگر لوازم آرایش تان را با دوست تان شریک شوید خطر ابتلا به عفونت در کمین شما است و احتمال ابتلا به تاول های تبخالی در شما زیاد است. یک خانم استرالیایی به دلیل استفاده از قلم موی آرایشی دیگران به نوعی عفونت مبتلا شده و باعث شده برای همیشه پاهای خود را از دست بدهد.

2. خوابیدن با آرایش

اگر به دلیل خستگی شب ها آرایش تان را پاک نمیکنید و با آرایش میخوابید باید بگوییم شما در معرض آسیب های پوست و چشم قرار دارید, خوابیدن با آرایش باعث بسته شدن منافذ پوست, سوزش چشم, جوش زدن , گل مژه و... میشود. این عادت نادرست آرایشی عوارض زیادی برایتان به همراه خواهد داشت.

3. لوازم آرایش تاریخ گذشته

لوازم آرایشی تاریخ گذشته باید دور ریخته شوند اما برخی از خانم ها توجهی به تاریخ مصرف لوازم آرایش شان ندارند و تا وقتی که تمام نشود آن ها را دور نمیریزند. استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته باعث ابتلا به عفونت و تحریک پوستی میشود. معمولا لوازم آرایشی مخصوص چشم عمر مفید کمی دارند و پس از یک مدت باید دور ریخته شوند.

https://elanza.com/mag/mask-open-pores-facial-skin/

4. کشیدن خط چشم داخل پلک

سعی کنید هیچوقت داخل خط مژه خط چشم نکشید, کسانی که داخل خط مژه خط چشم میکشند چند برابر بیشتر از افراد دیگر در خطر ابتلا به عفونت هستند.

منبع» نمناک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
shop online99

12 توصیه برای زیبایی بدون آرایش

این روزها شیک بودن دیگر در استفاده زیاد از لوازم آرایش نیست بلکه در سادگی است.از حداقل لوازم آرایش استفاده کنید و در خانه هم کمتر این مواد را به کار ببرید.حجم کمتر کرم‌ها و پودرها در صورت حتی موجب زیبایی بیشتر هم می‌شود.

https://elanza.com/mag/best-brand-lip-pencil/

خانم‌ها مجبور نیستند تا هر روز زمان زیادی را نگران استفاده از انواع کرم‌های شل و آبکی با پودرهای عطسه‌آور گران‌قیمت باشند تا زیبا به نظر برسند، بیشتر وقت دارند تا به خود زندگی بپردازند.

با اینکه خیلی از خانم‌ها برای اینکه به خود یا خانواده‌شان برسند خیلی وقت ندارند اما ناخودآگاه زمان زیادی را جلوی آینه تلف می‌کنند.

 

اولین حسن آرایش کم هم این است که کمی به وقت‌های آنها اضافه می‌کند. اما به همین راحتی هم نمی‌توان از کنار زیبایی و شیک بودن گذشت.

 

 

12 توصیه ساده برای زیبایی بدون آرایش:

 

1- به جای آرایش به سلامت پوست صورت‌تان توجه کنید. شرط لازم و کافی برای استفاده نکردن از لوازم آرایش داشتن یک پوست سالم و باطراوت است. غذای سالم بخورید. بهداشت پوست‌تان را مراقبت کنید و مراقب جوش‌های مزاحم باشید.

 

2- پول لوازم آرایش را بدهید و یک صابون صورت خوب و یک شوینده مناسب برای پوست تهیه کنید.

 

3-یک لایه‌بردارملایم دارای spf بالا هم می‌تواند در صاف و سالم به نظر رسیدن پوست مفید باشد.

 

4-اغلب کرم‌های ضد پیری پوست برای خانم‌های زیر 30 سال خیلی قوی هستند و نیازی به استفاده از آنها نیست اما اگر هنوز فکر می‌کنید که باید از یکی از این انواع کرم‌ها استفاده کنید یک مدل ملایم‌تر و ضعیف آن را انتخاب کنید.

 

5- سعی کنید موها و ناخن‌های مرتبی داشته باشید. آرایش ساده و مناسب مو در زیبا به نظر رسیدن ظاهر بسیار موثر است. داشتن مو و ناخن مرتب موجب می‌شود حتی بدون استفاده از لوازم آرایش هم نامرتب به نظر نرسید. یک مانیکور ساده و یا مدل مویی انتخاب کنید که بتوانید برای یک هفته آن را نگه دارید.

 

6-به جای انواع رژلب سعی کنید فقط از یک مرطوب‌کننده ساده استفاده کنید.

 
پیشنهاد ویژه
ماسک،ماسک فیلتردار،ماسک سه لایهماسک های سلامت با رویه ی قابل شستشوتور استانبول را با پرشین هتل رزرو کنیدقیمت تور های ترکیه شکسته شد!مشاوره,حل اختلافات زناشویی,مشاوره ازدواجشکست عاطفی خوردی ونمیدونی چطور ادامه بدی؟

بدون آرایش

 

7-اگر لب‌ها سالم و مرطوب به نظر برسند زیبایی خاص خود را خواهند داشت.

 

8-اگر خیلی اصرار دارید که حتما چیزی روی پوست صورت‌تان استفاده کنید سعی کنید کرم ضدآفتابی که ته رنگ مختصری دارد به کار ببرید.

 

9- این نکته را از یاد نبرید که حتی بدون آرایش هم باید هر روز از ضدآفتاب استفاده کنید.

 

10-اگر قرار است فقط کمی آرایش کنید سعی کنید فقط ایرادهای کلی را برطرف کنید. لکه‌گیری روی پوست صورت با یک کرم ملایم یا یک نوک انگشت از ماسک صورت روی جای آبله کوچکی که دارید کافی است.

 

11-لوازم آرایش اضافه خود را دور بریزید. یک میز آرایش خلوت کمتر شما را برای آرایش کردن تحریک می‌کند.

 

12-اگر قرار باشد فقط دو نوع ماده آرایشی انتخاب کنید فقط یک پودر یا پن‌کیک ساده و یک مرطوب‌کننده و براق‌کننده لب از مارک‌های معتبر را انتخاب کنید.

 

https://elanza.com/mag/hair-loss-shampoo/

دکوپاژ مو چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟
دکوپاژ عبارت است از پاک کردن و خارج کردن دانه های مصنوعی رنگ از روی موهای رنگ شده ، با انجام دکوپاژ، رنگ قبلی از روی مو برداشته شده و رنگ دلخواه فرد دوباره روی آن گذاشته می شود.

دکوپاژ با دکلره مو تفاوت دارد اما این عمل نیز به موها آسیب زده و آنها را از حالت طبیعی خود خارج می کند. در این بخش از دنیای مد نمناک شما را با عمل دکوپاژ ، انواع ، عوارض و تفاوت آن با دکلره آشنا می کنیم.

دکوپاژ با دکلره چه تفاوتی دارد ؟
شاید برای شما این سوال پیش آید که بگویید دکوپاژ نیز مانند دکلره است و رنگ مو را روشن می کند اما باید بدانید که دکوپاژ با دکلره تفاوت دارد . ماده استفاده شده برای دکوپاژ رقیق تر از دکلره و حاوی ترکیباتی مانند پودر دکلره، اکسیدان شش درصد و شامپو می باشد . با دکلره کردن مو می توانید موها را روشن کرده و به پایه برسانید و هر رنگی را بر روی آن بگذارید اما با دکوپاژ کردن مو ، موهای شما تنها یک درجه روشن تر می شود.

اگر موهای خود را تیره کرده اید اما این رنگ مو مورد پسندتان نیست و دوست دارید موهایتان را از تیره به روشن تغییر دهید ، می توانید عمل دکوپاژ را انجام دهید تا موهای شما یک درجه روشن تر شود.

مزایای دکوپاژ مو
یکی از مزیت های مهم دکوپاژ مو از بین بردن فوری رنگ موی فعلی و تغییر رنگ و بدست آمدن رنگ موی دلخواه است.
در روش دکوپاژ مو شما انتخاب گسترده تری دارید و می توانید رنگ دلخواه تان را انتخاب کنید.
دکوپاژ به مو آسیب کمتری نسبت به دکلره می زند.
در این موارد از دکوپاژ مو استفاده کنید :
اگر موهایتان را به دست آرایشگر ناشی سپرده اید و رنگ بدست آمده مطلوب و دلخواه نیست ، می توانید از دکوپاژ استفاده نمایید.دکوپاژ مو به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی باعث باز شدن لایه های کوتیکول مو از هم می شود، پس می توان رنگ دلخواه را به آن اضافه کرد.

در صورتی که بعد از دکلره متوجه شدید، بعضی قسمت های مو دکلره نشده اند، از دکوپاژ استفاده کنید.

برای حذف سریع و ارزان رنگ مو فانتزی از دکوپاژ استفاده نمایید.

اصلاح رنگ مو

طرز آماده کردن مواد دکوپاژ مو :

در ظرفی غیر فلزی ، یک بسته افاسل ، 75 سی سی اکسیدان کرم و یا آب را مخلوط و روی موهای خشک و شسته نشده بزنید.

انواع دکوپاژ مو:
دکوپاژ قسمتی

اگر ریشه موی شما طبیعی و ساقه مویتان تیره است ابتدا با برس رنگ مو افاسل را به تیره ترین قسمتهای رنگ شده مو بزنید اما دقت کنید که ریشه مورا نزنید . برای جدا کردن هر لایه مو از قسمت بعدی از پنبه لوله ای استفاده کنید . مدت زمان ماندن افاسل روی موی شما بستگی به پایه موها دارد و بین 20 تا 60 دقیقه متغیر می باشد.

دکوپاژ کلی

اگر تمام موها را رنگ تیره کرده اید و پشیمان شده اید برای یک یا سه درجه روشن تر شدن موهایتان ، یک بسته افاسل و 75 سی سی آب را ترکیب کرده و مانند شامپو با آن تمام مو را بپوشانید و بگذارید 5 تا 20 دقیقه روی موها بماند.

افاسل محصولی است که برای پاک کردن پیگمنتهای مصنوعی رنگ از روی موهای رنگ شده تهیه شده است. بنابراین صریحا توصیه می شود آن را فقط برای قسمتی از مو که قبلا رنگ شده به کار ببرید.

چگونه در خانه موها را با روش دکوپاژ روشن تر کنیم ؟
مواد لازم برای انجام دکوپاژ مو
1 پیمانه پودر دکوپاژ
1 پیمانه نرم کننده
اکسیدان 6%
نکته : مقدار مواد مورد نیاز برای دکوپاژ مو بستگی به بلندی و حجم موها دارد.

مراحل انجام دکوپاژ مو
یک پیمانه پودر دکوپاژ ، 1 پیمانه نرم کننده، اکسیدان 6% را با هم ترکیب کنید.
موهایتان را خیس کنید و سپس مواد مخلوط شده را روی موهای خیس بمالید. از ساقه شروع کرده و سپس ریشه را به مواد دکوپاژ آغشته کنید و موها را به خوبی ماساژ دهید و اجازه دهید ، مواد 7 تا 10 دقیقه روی مو بماند . پس از گذشت این مدت موها را چک کنید ، اگر روشن شده بود و به رنگ دلخواه شما رسیده بود ، موها را شسته و رنگ مورد نظر را روی موهایتان بگذارید.
آیا می توان موی حنا شده را دکوپاژ نمود؟
اگر برای تقویت موهایتان بر روی آنها حنا گذاشته اید و اکنون دوست دارید موی خود را رنگ کنید ، باید بدانید رنگ مو روی حنا بی اثر است و باید موها را دکوپاژ نمود و سپس بر روی آن رنگ گذاشت . دکوپاژ کردن رنگ حنا سخت است و باید قبل از دکوپاژ کردن این مراحل را انجام داد :

سه روغن زیتون، نارگیل و آرگان را مخلوط کنید.
این روغن ها را روی موهای خود بمالید و روی موها را با کلاه رنگ بپوشانید و سشواربکشید.
اجازه دهید روغن ها 2 تا 3 ساعت بر روی مو بمانند سپس صبح روز بعد موها را بشویید.
اینگونه به تدریج تاثیر رنگ حنا کم می شود و می توان عمل دکوپاژ را انجام داد.
دکوپاژ موی حنا شده

دکوپاژ موی شرابی
دکوپاژ مو شرابی بسیار سخت است . برای این کار پودر دکلره ترجیحا سفید را به اندازه برابر با اکسیدان شماره 2 و شامپو ترکیب نماییدو روی موها بگذارید . برای موثر شدن این روش دو تا سه بار در فواصل متوالی این کار را تکرار نمایید. در این روش رنگ شرابی ابتدا بنفش کمرنگ می شود. سپس با تکرار این عمل مو به پایه بالاتر می رسد.

دکوپاژ موی مشکی
حذف رنگ مو مشکی سخت است . برای دکوپاژ کردن موی مشکی ، پودر دکلره ترجیحا سفید را به اندازه برابر با اکسیدان شماره 2 و شامپو ترکیب نمایید و چهل دقیقه روی موها بگذارید . جهت موثر شدن این روش دو تا سه بار در فواصل متوالی این کار را تکرار نمایید.

مراقبت از موهای دکوپاژ شده
از موها پس از دکوپاژ مراقبت کنید تا به موهای شما آسیب وارد نشود.
پس از انجام دکوپاژ از شامپوی مخصوص که حاوی نرم کننده و انواع ویتامین هاست ، استفاده کنید تا خشکی موها برطرف گردد.
موهای دکوپاژ شده ی خود را با آب ولرم شستشو دهید زیرا شستشوی موها با آب گرم باعث ریزش، خستگی، بی حالی و خشکی موها می شود.
پس از دکوپاژ، موها ضعیف می شوند بنابراین قرار گرفتن در معرض آفتاب موها را شکننده، ضعیف و خشک می کند . اگر مجبور هستید زیر آفتاب باشید ، ابتدا موها را با روغن زیتون طبیعی ماساژ دهید.
اگر موهایتان را دکوپاژ کرده اید ، هنگام شنا از کلاه های مخصوص شنا که از خیس شدن موها جلوگیری می کند، استفاده کنید زیرا شنا کردن در آب کلردار، برای موهای دکوپاژ شده بسیار مضر است.
پس از دکوپاژ، موها زبر و خشک می شوند ، برای جلوگیری از زبر شدن آنها از آبرسان و مرطوب کننده ی مو استفاده کنید.
پس از دکوپاژ، موها بسیار ضعیف و شکننده می شوند پس برای وارد نشدن آسیب جدی به مو موهای خود را فر یا صاف نکنید.
پس از شستشوی موها با شامپو، در داخل حمام از نرم کننده استفاده کنید.
دکوپاژ با ریموور چه تفاوتی دارد ؟
ریموور شبیه به دکلره عمل کرده اما دکوپاژ رنگ موی قبلی رامی برد. ریموور دارای انواع مختلفی مانند پودری و مایع است اما دکوپاژ تنها یک نوع دارد . دکوپاژ برای پاک کردن رنگ محدودیت دارد اما ریموور برای از بین بردن رنگ مو محدودیت ندارد.

دکوپاژ با شامپو شیمیایی چه تفاوتی دارد ؟
یکی دیگر از روش های رنگ کردن مو در موارد خاص استفاده از شامپوی شیمیایی است که رنگ های نامطلوب قبلی را از بین می برد . این نوع از شامپوها مانند دکلره و دکوپاژ عمل می کنند و برای رنگ هایی با تناژ قرمز مانند؛ شرابی و… و موهای سفید که دیرتر از حد معمول رنگ می گیرند، بسیار عالی هستند.

مراحل دکوپاژ مو

نکات مهم در دکوپاژ مو :
دکوپاژ مو به تجربه آرایشگر و جنس موی مورد نظر بستگی دارد. برخی از موها سریع و راحت دکوپاژ شده اما برخی دیگر به سختی دکوپاژ می شوند.
در مدت مکث دکوپاژ مو ، موها باید تا پایه رنگ مورد نظر روشن شوند.
دقت نمایید که مواد با پوست سر تماس پیدا نکند. از اثرات تماس مواد دکوپاژ با پوست سر و دست سرطان پوست است.
بعد از دکوپاژ مو، از رنگی استفاده کنید که با موهایتان سازگاری بیشتری دارد.

https://elanza.com/mag/eye-pencil-for-sensitive-eyes/
از دکلره و دکوپاژ کمتر استفاده کنید تا موها آسیب نبینند.
قبل از حمام رفتن موهایتان را با روغن گیاهی به خوبی ماساژ دهید و موقع شستشو با شامپو موهایتان را خیلی چنگ نزنید.
برای جلوگیری از آسیب به ریشه مو زمان انجام دکوپاژ حتماً از ماسک استفاده کنید.
بعد از دکوپاژ، با آبرسان و تقویت کننده های مناسب خشکی مو را برطرف کنید.
اگر مواد دکوپاژ بیشتر از زمان تعیین شده روی سر بماند ، مو خشک شده و ساختمان مو متلاشی می گردد.
برای خشکی و شکنندگی احتمالی موها بعد از انجام دکوپاژ مو و رنگ آمیزی باید از یک کاندیشنر قوی استفاده شود.
عوارض دکوپاژ مو
آسیب به موها در اثر دکوپاژ کردن بیش از حد
خشکی و شکننده شدن مو
شکننده و زبر شدن موها زیرا با انجام دکوپاژ، کوتیکول مو برای رنگ پذیری باز می شود و باز شدن کوتیکول، باعث شکننده شدن موها می شود.
ایجاد حساسیت در پوست سر
ایجاد موخوره
مواد طبیعی برای دکوپاژ موها
در احترام به درخواست برخی از شما کاربران از بخش دنیای مد نمناک مبنی بر معرفی روش های دکوپاژ مو با مواد طبیعی لیست بهترین های این روش را درادامه برایتان آورده ایم که شامل :

دکوپاژ مو با روغن زیتون و عسل

1 فنجان آب را بجوشانید و 2 قاشق عسل را در آن ریخته و حل کنید و پس از کمی خنک¬ شدن، روغن زیتون را افزوده و ترکیب را روی موهایتان بمالیدو اجازه دهید 20 دقیقه باقی بماند سپس موها را با آب ولرم و شامپو بشویید.

روغن زیتون و عسل

دکوپاژ مو با تخم مرغ و روغن زیتون

ابتدا 1 عدد تخم مرغ را هم زده و با سه قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و روی موها بگذارید و بعد از چند دقیقه موها را با آب ولرم بشویید.

دکوپاژ مو با جوش شیرین

1 لیوان آب را کمی بجوشانید و 4 قاشق غذاخوری به آن جوش ¬شیرین بیفزایید و هم بزنید و ترکیب را روی موهایتان بمالید.

دکوپاژ مو با روغن بچه

با توجه به مقدار بلندی و حجم موهایتان مقداری روغن را به موهای خود بمالید و در برابر نور خورشید قرار بگیرید.

دکوپاژ مو با بابونه و لیمو

4 تا 5 عدد برگ بابونه را جوشانده و از صافی رد کنید و آب آن را با آب یک لیمو ترش ترکیب کنید و به مدت یک ساعت روی موها قرار دهید و سپس موها را با آب ولرم شستشو دهید. ترکیب لیمو و بابونه سبب روشن شدن مو می شود.

دکوپاژ مو با عسل و سرکه سیب

یک لیوان آب درون قابلمه بریزید و به آن یک قاشق غذاخوری عسل بیافزایید سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا جوش آید سپس سرکه سیب را به ترکیب بیفزایید و پس از سرد شدن روی موها بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه روی موها بماند ، سپس موها را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید.

منبع: https://namnak.com/Hair-decoupage.p45227

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
shop online99

ماسک دست ساز برای پوست چرب

خوب است که بدانید پوست چرب، به‌راحتی برنزه می‌شود و به‌ علت چرب بودنش، روند پیری را کُند می‌سازد. مطمئنا داشتن پوست چرب، چندین مزیت دارد اما دارای معایب بسیاری هم هست که اکثر افراد نمی‌توانند آنها را نادیده بگیرند.
متخصصان پوست معتقدند که چربی پوست، منافذ را مسدود می‌کند و باعث جوش های سرسفید، جوش های سرسیاه می‌شود. علاوه‌بر این باعث می‌شود که پوست‌ شما روغنی به نظر برسد. برای همین در این نوشته می‌خواهیم شما را با طرز تهیه چند ماسک صورت برای پوست چرب آشنا کنیم.

چند مورد از بهترین ماسک های طبیعی برای پوست های چرب:

ماسک برای پوست چرب ؛ بلغور جو دو سرماسک دست ساز, ماسک دست ساز خانگی, ماسک صورت دست ساز
 

در این ماسک توصیه می شود که سلول های مرده را از بین می برد. نصف همه چیز درباره دکلره مو در خانه فنجان بلغو و یک میوه رسیده آووکادور کمک خوبی برای سلامتی است. مخصوصا اگر به خوبی مالش داده و یک ربع روی سطح نگهدارید تا خوب نفوذ کند. ماسک آووکادو و تخم مرغ هم برای سفیدی و درخشندگی توصیه می شود و سبب سفت شدن سطح می شود. اگر با شل شدگی مواجهید، از این سفیده استفاده کنید.

 

معجون ماست را هم باید یکی از بهترین FACIAL MASK ها برای فرآیند های مراقبتی دانست. ماست، حاوی اسید لاکتیک و چربی و پروتئین بوده و خاصیت سم زدایی دارد. یک لایه بردار و پاک سازی قوی و ارزان و طبیعی که استفاده از آن در طول هفته توصیه می شود. اگر از این نوع پوست رنج می برید، با ماست کم چرب آشتی کنید. چند قطره آب لیمو روی این MASK ریخته و خاصیت سم زدایی آن را افزایش دهید. شما باید ده دقیقه این خمیر نرم را روی سطح مالش دهید.

 

ماسک موز را باید یکی از ماسک های خانگی خوب برای چنین اسکین هایی دانست. موز، سرشار از کلسیم و ویتامین و آهن و پتاسیم بوده که همه برای سلامتی و بهداشت بدن مفید است. از بهترین FACIAL MASK ها می توان به محصول ماسک موز اشاره نمود. اسکراب های میوه ای بسیاری وجود دارد که موز یکی از آن ها برای مقابله با لیپیدهای زائد می باشد.

 

ماسک برای پوست چرب ؛ بلغور جو دو سر

ماسک دست ساز, ماسک دست ساز خانگی, ماسک صورت دست ساز
ماسک پوست موز برای پوست چرب

 

روش تهیه به این صورت است که شما یک عدد موز را به چند تکه تقسیم کرده و خوب له می کنید. سپس یک قاشق غذا خوری عسل طبیعی به آن اضافه می کنید و خوب مخلوط کنید. سپس چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید. اسید سیتریک آب لیمو برای کاهش سطح چرب مناسب می باشد. اجازه دهید خمیر نرم ایجاد شده به مدت یک ربع ساعت روی پوست بوده و با جریان هوا خشک شود. حال با آب ولرم و حوله خشک، صورت را تمیز کنید. تعدد در هفته می تواند نتایج شگفت انگیزی برای کسانی که با لیپیدهای زیادی روی سطح مواجه هستند، به ارمغان آورد.

 

ماسک روغن های اساسی برای پوست چرب

ماسک دست ساز, ماسک دست ساز خانگی, ماسک صورت دست ساز
ماسک پوست صورت چرب

 

در این مورد، روغن اسطخودوس و شکوفه پرتقال به شما کمک می کند. ترکیب این دو می توانند به عنوان تونر و پاک کننده پوست استفاده شوند و هر زمان که احساس چربی می کنید، روی پوستتان اسپری کنید.

 

مخلوط زردچوبه و عسل

ماسک دست ساز, ماسک دست ساز خانگی, ماسک صورت دست ساز
بهترین ماسک پوست صورت

 

نصف قاشق چای‌خوری زرد چوبه

یک تا دو قاشق سوپ‌خوری عسل طبیعی

تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کنید تا یک خمیر درست شود. خمیر را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند؛ سپس آن را با آب گرم بشویید.

 

این ماسک صورت برای پوست چرب، در رفع لک صورت (هایپرپیگمانتاسیون)  نیز مؤثر است. منظور از لک صورت، تیرگی های پوست است که اغلب به علت جوش، پیری یا آفتاب به وجود می‌آید.

 

پرتقال به عنوان یک ماسک صورت برای پوست چرب

ماسک دست ساز, ماسک دست ساز خانگی, ماسک صورت دست ساز
ماسک دست ساز پرتقال

 

پرتقال و عصاره آن مقدار زیادی پتاسیم و سدیم داشته و همین مواد مغذی می تواند چربی های اضافه را از بین ببرد. در استفاده از پرتقال می توانید هم عصاره آن را بکار ببرید و هم می توانید پوست آن را ریز کرده و بگذارید خوب خشک شود بعد آن را در غذاساز کاملا له کنید و از پودر آن به عنوان ماسک صورت برای صورت چرب استفاده کنید.

 

البته برای اینکه پوست پرتقال روری صورت بنشیند می توانید مقدای عصاره لیمو یا ماست کم چرب هم به آن اضافه نمایید چون پوست خشک شده پرتقال به تنهایی خیلی روی صورت باقی نمی ماند. این معجون مفید را هفته ای دو مرتبه استفاده کنید تا نتایجه دلخواهتان را بگیرید .

 

آبرسانی پوست چرب با ماسک خیار
پیشنهاد ویژه
فروشگاه تخصصی لوازم زناشوییژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیفخدمات پزشکی سلامت و درمان,افزایش قداز عمل افزایش قد، چقدر می دانید؟ماسک،ماسک فیلتردار،ماسک سه لایهانواع ماسک های تنفسی پارچه ای ویکبار مصرف

ماسک دست ساز, ماسک دست ساز خانگی, ماسک صورت دست ساز
ماسک دست ساز خیار

 

یکی از مهمترین خواص ماسک خیار، آبرسانی پوست و تأمین آب و بهترین مارک بادی اسپلش مردانه چیست؟  اکسیژن مورد نیاز سلول‌هاست. علاوه بر این، خیار می‌تواند به تنظیم pH پوست و تعدیل چربی کمک کند. خیار با داشتن ویتامین C. در ساختار خود، برای جوانسازی و روشن شدن پوست هم موثر عمل می‌کند. با کمک آبلیمو، قدرت کنترل چربی توسط ماسک خیار بیشتر نیز خواهد شد. برای تهیه این ماسک برای پوست چرب به روش زیر عمل کنید:

 

۳ قاشق آب خیار رنده شده

۲ قاشق آب لیمو

۱ قاشق خاک بنتونیت یا ماست

 

مواد را به خوبی ترکیب کنید تا خمیر یکنواختی ایجاد شود. ماسک را روی پوست پخش کرده و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد یا ولرم آبکشی کنید.

 

ماسک خاک رس

ماسک دست ساز, ماسک دست ساز خانگی, ماسک صورت دست ساز
ماسک دست ساز خاک رس

 

خاک رس یکی از بهترین ماسک‌ها برای انواع پوست مخصوصا پوست‌های چرب است. خاک رس هرگونه تحریکات پوستی را التیام می‌بخشد. برای تهیه ماسک صورت خاک رس ۳-۲ عدد قرص آسپرین را پودر کرده و با ۲ قاشق چایخوری خاک رس ترکیب کنید. مقداری آب به این مواد اضافه کرده تا به صورت خمیر یکدست درآید. این ماسک را پس از ۱۰ دقیقه که خشک شد با آب سرد بشویید.

 

  بیشتر بخوانید: ماسک های ساده و راحت برای پوست های چرب
 

ماسک آب گوجه فرنگی

ماسک دست ساز, ماسک دست ساز خانگی, ماسک صورت دست ساز
ماسک آب گوجه فرنگی

 

گوجه فرنگی یک ترکیب عالی برای پوست‌های چرب است. برای تهیه این ماسک آب گوجه فرنگی را با ۳ قاشق چای‌خوری آرد برنج و ۱ قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید. این ترکیب را پس از چند دقیقه از روی پوست خود بشوئید. در صورتی که زمان کافی برای تهیه این ماسک را نداشتید، می‌توانید گوجه فرنگی را دو نیم کرده و از قسمت گوشتی آن به صورت دورانی روی صورت ماساژ دهید. ۱۵ دقیقه زمان مناسبی برای این کار می‌باشد.

 

راه درست استفاده از ماسک صورت
بسیاری از ما د وست د اریم که با استفاد ه از برخی روش های طبیعی و بد ون صرف هزینه های بالا، پوستی شاد اب و زیبا د اشته باشیم به همین د لیل گاهی ممکن است با استفاد ه از مواد طبیعی موجود د ر منزل مان انواع ماسک، کِرم و نرم کنند ه برای پوست خود ساخته و از آنها استفاد ه کنیم د ر حالی که د رباره ترکیب این مواد و عوارض احتمالی و صد ماتی که ممکن است برای پوست به همراه د اشته باشد ، آگاهی چند انی ند اریم.

از قدیم بسیار شنید ه ایم که اگر ماست را روی پوست مان به صورت ماسک صورت استفاده کنیم یا رند ه شد ه مغز خیار و روغن باد ام را روی صورت بگذاریم، می توانیم به جوان سازی و آبرسانی پوست مان کمک کنیم.
بسیاری از ما این نسخه ها را تجربه و حتی به د وستان مان نیز توصیه کرد ه ایم اما واقعیت این است که بسیاری از ما هنوز نمی د انیم که این روش ها تا چه اند ازه موثر است و اصلا آیا عوارضی به همراه د ارد یا نه؟ به همین منظور سراغ دکتر متخصص پوست و مو رفتیم تا زوایای مختلف مصرف ماسک صورت را بررسی کنیم.

ماسک صورت

روش استفاده از ماسک صورت 


در مصرف ماسک صورت زیاده روی نکنید!
ماسک های مرطوب کننده باید دو بار در هفته استفاده شوند، اما اگر چطور یک حالت دهنده مو خانگی درست کنیم؟ در آب و هوایی خیلی گرم، سرد یا خشک زندگی می کنید و پوست تان خشک شده است باید از ماسک صورت مرطوب کننده به طور روزانه استفاده کنید.
در رابطه با ماسک های روشن کننده پوست باید به این نکته توجه کرد که این ماسک صورت حاوی مواد لایه بردار و ملتهب کننده هستند که استفاده بیش از حد از آنها می تواند مُضر باشد. در مورد ماسک های پاک کننده هم باید گفت استفاده بیش از اندازه می تواند به پوست آسیب برساند.

مراقب ماسک های خانگی باشید!
اغلب در جراید یا رسانه ها فرمول ها ی مختلف و گاه عجیب و غریب و دور از ذهنی به عنوان ماسک صورت مقوی یا محافظ انواع پوست مشاهده می شود که با ترکیبی از میوه ها یا عطرها یا داروهای عطاری سعی در کاستن چربی پوست و بهبود بخشیدن به وضعیت ظاهری آن دارند اما باید بدانید که ماسک گذاشتن و مراقبت از پوست چرب کاری تخصصی است که بهتر است توسط پزشک مجرب و کارآزموده، پرسنل آموزش دیده و در مراکز درمانی معتبر و دارای صلاحیت انجام شود.
متاسفانه روزانه افراد زیادی به دلیل بروز واکنش ها ی آلرژیک و حتی عفونی در اثر انجام مداخلات نابه جای مراقبت از پوست و استفاده از ماسک صورت به پزشکان مراجعه می کنند که گاه به درمان ها ی طولانی و پرهزینه ای نیاز دارند.

اثرات منفی ماسک صورت برای پیری پوست
پیری پوست صورت شما شاید تنها به دلیل مسائلی همچون سن و سال و یا استرس و مشکلات به وجود نیامده باشد بلکه استفاده اشتباه برخی مواد به عنوان ماسک صورت می تواند پیری پوست صورت شما را موجب شود ماسک ها باید با احتیاط استفاده شود تا بیشتر جوانی و زیبایی پوست صورت حفظ شود.
موادی همچون جوش شیرین، اسپری مو، خمیر دندان، لیمو، وازلین، لوسیون بدن، پراکسید هیدروژن از بدترین موادی هستند که در صورت استفاده به عنوان ماسک صورت می توانند باعث خشکی و سوزش پوست می شوند و ممکن است منجر به مشکلات جدی پوستی گردند.

حمام آب داغ نکنید!
حمام داغ احساس خوبی دارد، اما رطوبت لایه بیرونی پوست شما را کاملا از بین می برد. آب داغ، روغن های طبیعی لایه اپیدرم را کاهش می دهد و لایه محافظتی که جلوی از دست رفتن رطوبت پوست را می گیرد، تخریب می کند و به خشکی و عدم تعادل پوست منجر می شود.

حمام
اگر شما به طور طبیعی، پوستی چرب یا پر جوش دارید، خشک کردن آن باعث واکنشی می شود که منجر به تولید چربی بیشتر در پوست می گردد. همیشه به جای آب داغ، از آب ولرم استفاده کنید و دوش های آب داغ را به حداقل برسانید، مخصوصا در زمستان که پوست، بیشتر مستعد خشکی و خارش می باشد.

هر ماسک صورت طبیعی موثر نیست
مرد م ما د ر گذشته وقتی بیمار می شد ند ، بیشتراز توصیه های د رمانی و ساد ه ریش سفید ان و ماد ربزرگان که تا اند ازه ای به طب اشراف د اشتند ، استفاد ه می کرد ند . امروز نیز برخی از مرد م این رویه را د نبال می کنند و ترجیح می د هند با ترکیب برخی مواد ساد ه و طبیعی، نسخه ای تهیه کنند و از آن برای د اشتن پوستی سالم تر و حتی د رمان برخی اختلال ها و بیماری های پوستی خود استفاد ه کنند د ر حالی که این گروه نمی د انند از د ید گاه طب سنتی سلامت پوست تنها با مصرف موضعی ماسک صورت امکانپذیر نیست بلکه نیاز به تقویت و اصلاح عملکرد اعضا و اند ام های د اخلی بد ن نیز وجود د ارد . د ر حقیقت این پوست است که فعل و انفعالات د رونی بد ن را نمایان می کند. بنابراین علاوه بر استفاد ه از ماسک صورت مختلف باید برای رفع اختلال ها و مشکلات اقد ام کرد .

بهترین طرز استفاده از ماسک صورت
ابتدا هر نوع آرایشی را از روی پوست تان پاک کنید. بعد در یک فضای مرطوب و گرم مانند حمام قرار بگیرید تا منافذ صورت تان باز شود. حتی می توانید بعد از حمام کردن، صورت تان را لیف بزنید تا سلول های مرده از روی آن پاک شده و راه برای ورود ترکیبات فعال باز شود.
در صورتی که مایل هستید از ماسک صورت مرطوب کننده استفاده کنید لایه ای ضخیم از ماسک صورت را روی پوست صورت و گردن بمالید تا پوست آنچه را نیاز دارد جذب کند. می توانید از سمت پایین به بالا برای کشیدن پوست و وارد کردن مواد فعال به عمق پوست، صورت و گردن را ماساژ دهید.
به این مساله توجه داشته باشید که نباید مواد را به اطراف چشم که پوست آن بسیار نازک است بمالید چون در این صورت احتمال تورم و تحریک پوست وجود دارد.

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/cuticle/handmade5-masks-skin.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
shop online99

ماسک قارچ ، روش طبیعی دیگر برای زیبایی پوست

قارچ نوعی ماده غذایی است که حاوی ویتامین هایی از جمله ویتامین B2، B3، B9، C، D و املاح معدنی مثل:روی و مس و پتاسیم و فسفر و سلنیم است و به همین دلیل علاوه بر سلامتی، برای زیبایی و سلامت چطور چسب مژه مصنوعی را پاک کنیم؟ پوست نیز حائز اهمیت است.
علاوه بر این، قارچ حاوی آنتی اکسیدان هایی است که سلول های مرده پوست را از بین می برد و روند پیری را کند خواهد کرد و باعث کاهش چین و چروک می شود.


خواص قارچ گانودرما
به تازگی قارچ گانودرما در میان مردم محبوبیت بسیاری پیدا کرده است که این قارچ قهوه ای رنگ، سرشار از مواد پلی ساکاریدی است که باعث حفظ رطوبت پوست شده و آب از دست رفته آن را باز می گرداند. در کل دارای خواص:
مرطوب کنندگی
ضد التهابی
ترمیم کنندگی
ضد لک
آنتی اکسیدان 
خنثی کننده رادیکال های آزاد 
ضد پیری پوست 
خواص ماسک کامبوجا

خواص  ماسک کامبوجا
قارچ کامبوجا نیز بدلیل خواص بسیار زیادی که برای رفع چین و چروک پوست دارد و به نوعی ترمیم کننده پوست می باشد عده ای از متخصصان پوست ماسک صورت کامبوجا را به افرادی که ناراحتی های پوستی دارند و یا قصد دارند با پیری و چروک های پوست و جوش های صورت مقابله کنند توصیه می کنند.
سایر خواص ماسک صورت کامبوجا برای پوست عبارتند از:
تقویت کننده پوست 
جلوگیری از جوش
رفع چین چروک پوست 
روشن و شفاف کننده پوست صورت
خواص قارچ کفیر
قارچ کفیر، نوشیدنی غلیظی و تخمیر شیر با دانه های کفیر است که خواص زیادی را داراست.
این محصول منبع بسیار مهمی از ویتامین های گروه B خصوصا ویتامین B12 و B1، نیاسین، پیردوکسین و اسید فولیک، غنی از کلسیم، فیبر و پروتیئن است.
خواص قارچ کفیر برای پوست عبارتند از:
کمک به روشن و محو شدن جای جوش و لکه های پوستی
جوان سازی پوست از طریق تحریک تولید کلاژن
لایه برداری طبیعی پوست بدون ایجاد التهاب و حساسیت 
افزایش رطوبت و ایجاد نرمی و لطافت در پوست
 اثر ضد التهابی
کمک به کاهش چین و چروک پوست
دارای خاصیت سفت کنندگی پوست
در این قسمت از سلامت پوست و موی نمناک به معرفی چندین ماسک تهیه شده چگونه ماسک جوش شیرین و گلاب بسازیم؟ از این نوع قارچ ها خواهیم پرداخت، شما می توانید در هر ماسک از هر نوع قارچی که نام برده شد و طبق سلیقه خودتان استفاده نمایید.
ماسک صورت
انواع ماسک قارچ  
1. ماسک قارچ برای ضد پیری پوست
این ماسک سرشار از پروتئین و ویتامین ها و زینک است که به تقویت و سلامت پوست کمک بسزایی می کند و علاوه براین حاوی ویتامین C است که دارای اثرات ضد لک، احیاء کنندگی و ضد پیری است.
 
مواد لازم :
4 تا 5تکه قارچ
1 عدد سفیده تخم مرغ
1 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش
طرز تهیه و طریقه استفاده:
ابتدا قارچ ها را در آفتاب یا روی شوفاژ خشک کنید و سپس آن را درون مخلوط کن بریزید تا پودر شود و بعد، سفیده تخم مرغ و آب لیمو را به آن بیفزایید، به خوبی هم بزنید تا زماین که ترکیبی یکدست حاصل شود و ماسک به دست آمده را روی گردن و صورتتان اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. 
2. ماسک قارچ برای زیبایی پوست
این ماسک خاصیت نرم کنندگی و تقویت کننده پوست دارد.
 
مواد لازم:
1 تکه کوچک از کدوی خام
1 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین
1 عدد قارچ کوچک
1 تکه کوچک سیب زمینی
1 قاشق غذاخوری خامه 
طرز تهیه و طریقه استفاده:
ابتدا تمام مواد را درون میکسر بریزید و به خوبی هم بزنید و سپس ماسک به دست آمده را روی گردن، صورت و حتی دستهایتان اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید و در آخر اگر پوست خشکی دارید، روغن بارام شیرین را اعمال نمایید.
نکته:
برای افراد با پوست معمولی و خشک ، ماسک باید تازه تهیه شود و همان موقع استفاده شود.
قارچ 
3. ماسک برای پوست های نرمال
مواد لازم:
2 قاشق غذاخوری قارچ ( ترجیحا کفیر)
1 عدد خیار کوچک
طرز تهیه و طریقه استفاده:
ابتدا خیار را رنده کنید و آب آن را بگیرید و با کفیر مخلوط کنید و پس از تمیز کردن پوستتان، این ترکیب را روی صورت بمالید و بعد از گذشت 20 دقیقه، با آب ولرم شستشو دهید. 
4. ماسک برای پوست های خشک
این ماسک به حفظ رطوبت طبیعی پوست، به خصوص پوست های خشک کمک می کند.
 
مواد لازم:
2 قاشق غذاخوری کفیر
1 عدد زرده تخم مرغ
1 قاشق چای خوری روغن زیتون 
طرز تهیه و طریقه استفاده:
همه مواد را به یکدیگر ترکیب کرده، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید و بعد با یک حوله نرم خشک کنید. 
5. ماسک برای پوست های چرب
این ماسک باعث بسته شدن منافذ می شود و همچنین دارای خاصیت ضد باکتری است که به سلامت پوست کمک بسزایی خواهد کرد. وجود سفیده تخم مرغ نیز برای پوست های چرب بی نظیر است.
 
مواد لازم:
2 قاشق غذاخوری کفیر
1 عدد سفیده تخم مرغ
1 قاشق غذاخوری عسل 
طرز تهیه و طریقه استفاده:
ابتدا همه مواد را درون یک ظرف به خوبی مخلوط کنید و هم بزنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود و سپش ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه به آرامی شستشو دهید.
عسل 
6. ماسک برای پوست آکنه دار
مواد لازم:
1 قاشق غذاخوری قارچ کفیر 
طرز تهیه و طریقه استفاده:
فقط کافی است کفیر را به خوبی له کنید و ماسک به دست آمده را شب قبل از خواب، روی پوست صورتتان اعمال کنید و صبح با آب ولرم شستشو دهید.

اگر غدد چربی پوست بیش از حد چربی ترشح کنند، باعث ایجاد پوست چرب می‌گردد. چربی زیاد روی پوست می‌آید و شکل براق روغنی به آن می‌دهد. به دلیل این که منافذ پوستی درشت هستند، پوست زمخت به نظر می‌رسد.

افزایش بیش‌ازحد مقدار چربی روی پوست مشکلاتی را به همراه دارد، مثلا افرادی که پوست‌شان خیلی چرب است همیشه روی سطح پوست خود حالت روغنی و براق را احساس می‌کنند و این مسئله برای آن‌ها ناخوشایند است.
 
علل ایجاد پوست چرب :
وراثت
مقدار هورمون‌های بدن
بارداری
قرص‌های ضد بارداری
مواد آرایشی صورت
آب و هوای گرم و مرطوب

با رعایت مراحل این چگونه می توانید این اثرات منفی را کمتر کنید.
1-اصول اولیه را رعایت کنید. متخصصان توصیه می کنند روزی 2 یا 3 بار باید صورت خود را با آب و صابون بشویید. اگر در طول روز به آب دسترسی ندارید، دستمال مرطوب همراه داشته باشید.

2-متخصصان پوست و زیبایی در این که از کدام صابون یا پاک کننده استفاده شود هم عقیده نیستند، اما می گویند اگر محصولی پیدا کردید که برای پوست تان کارساز بود، به استفاده از آن ادامه دهید.

3-به توصیه های متخصص پوست توجه کنید و با آب ولرم، نه آب داغ، دوش بگیرید. آب داغ رطوبت پوست را از بین می برد و آب سرد باعث شوک پوست می شود.

 

  بیشتر بخوانید: ماسک دست ساز برای پوست چرب
 

4-از پاک کننده هایی که پوست را خشک می کنند استفاده نکنید. این کار، بر عکس باعث چرب تر شدن پوست می شود.

5-از مرطوب کننده های و کرم های ضدآفتاب که باعث مسدود شدن منافذ پوست نمی شوند استفاده کنید. این محصولات فاقد چربی هستند.

6-دارویی به نام رتینوید (retinoid) وجود دارد که فعالیت غدد چربی را کمتر کرده و غدد را کوچک می کند. با متخصص پوست در این باره صحبت کنید.

 
پیشنهاد ویژه
فروشگاه تخصصی لوازم زناشوییتا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی خدمات بهترین مارک میسلار واتر چیست؟ پزشکی سلامت و درمان,افزایش قددیگه میتونی قد دلخواهت رو داشته باشی!وکس صورت,اپیلاسیون بدن,موبرروشی شگفت انگیز برای رفع موهای زائد بدن

7-این را بدانید که هورمون ها، گرما و غذاهای پرچرب، غدد چربی را تحریک می کنند.

8-یادتان باشد، تلاشی که برای تمیز ماندن پوست چرب خود می کنید تا مدتی تاثیر دارد. چون پوست چرب ارثی است و کاری نمی توان کرد.

نکات و هشدارها
جوش زدن های پی در پی ممکن است آکنه یا دیگر مشکل پوستی باشد. با متخصص پوست برای راهنمایی و روش های درمان مشورت کنید.

منبع:

https://namnak.com/%D9%85%D8%A7%D8%B3%DA%A9-%D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86.p19046

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
shop online99

بهترین ماسک موهای طبیعی

تابستان می تواند فصلی بسیار سخت برای موی سر شما باشد. زیباترین و جدیدترین اکسسوری مو برای عروسی پرتوهای UV، باد و آلودگی می توانند به موهای شما حمله کنند و ظاهر آن را بسیار زشت وخشک کنند. خوشبختانه چندین ماسک خانگی وجود دارند که به موهای شما کمک می کنند تا ظاهر زیبای خود را دوباره به دست بیاورند.

برای نرم و زیبا شدن موها نیاز به انجام کارهایی عجیب و غریب نیست. کافی است سری به آشپزخانه تان بزنید. راز داشتن موهایی زیبا بدون اینکه پول زیادی خرج کنید، در آشپزخانه تان است.
ما در این جا چند ماسک مو برای رطوبت و درخشندگی بیشتر موهایتان معرفی می کنیم.

ماسک مو

آموزش درست کردن ماسک مو
ابَر مرطوب کننده مو:ماسک آووکادو

موارد مورد نیاز
•1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
•1 قاشق غذاخوری عسل
•1 عدد تخم مرغ
• نصف آواکادوی رسیده


1- همه ی مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملاً نرم و یکدست شوند.
2- قبل از حمام، ماسک را به موها ماساژ دهید.
3- یک کلاه حمام به سر بگذارید و زیر دوش آب گرم بروید؛ گرما به مخلوط پروتئین و مرطوب کننده ها کمک می کند تا بهتر به موها نفوذ کنند.
4- بعد از 20 دقیقه موها را آب بکشید و طبق روال همیشه بشویید.
اگر موهایتان نرم و نازک است، بعد از استفاده از شامپو، به آن نرم کننده نزنید. چون موهایتان به قدر کافی آبرسانی شده اند.

افزایش حجم مو:ماسک سرکه و جوش شیرین

موارد مورد نیاز
• توپک پنبه ای
• 4/1 پیمانه سرکه سیب
• نصف پیمانه جوش شیرین
• 1 پیمانه آب


1- یک توپک پنبه ای را در سرکه بخیسانید و آن را به کف سر خود بزنید تا روغن اضافی آن گرفته شود. این کار باعث بهبود ریشه ی موها می شود. سپس موها را با آب گرم آب بکشید .
2- سپس، جوش شیرین و آب را مخلوط کنید و آن را به نیمه ی پایین موها بزنید تا حجم شان بیشتر شود. حالا موها را آب بکشید.
اگر احساس کردید موهایتان خشک شده است، به نوک موها نرم کننده بزنید تا نرم تر شوند.

چربی زدایی ریشه ی مو:ماسک کاکائو

موارد مورد نیاز
• 2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
• پودر کاکائو به مقدار کافی
• براش آرایشی کهنه


1- کم کم مقداری پودر کاکائو را با نشاسته ذرت مخلوط کنید تا به رنگ دلخواه تان برسید (اگر موهایتان بلوند است، باید از مقدار خیلی کمی استفاده کنید). این مخلوط بوی خوشایندی هم دارد!
2- یک براش آرایشی قدیمی را در این پودر فرو ببرید و با کمک آن پودر را روی ریشه ها بپاشید.
3- اجازه دهید پودر چند دقیقه روی ریشه ها بماند تا نشاسته ی ذرت، چربی اضافی را به خود بگیرد. سپس با استفاده از برس، پودرهای اضافی را پاک کنید.
این کار را قبل از آرایش انجام دهید. چون ممکن است کمی از این پودر روی صورت تان بریزد.

ماسک های مناسب برای حجم دادن به موها
اگر موهای صاف و کم پشتی دارید یا از یکنواختی آن خسته شدید در این مقاله به شما چند ماسک برای افزایش حجم موی سر معرفی می کنیم.
روغن نارگیل
روغن نارگیل یکی از بهترین مواد طبیعی است که تأثیر زیادی در ضخیم و برّاق شدن موها دارد. این روغن در رشته های مو نفوذ کرده و پروتئین آنها را قوی تر می ‎سازد.

 

قدری روغن نارگیل را روی حرارت قرار دهید تا از حالت جامد دربیاید و آنگاه موهای خشک و یا مرطوب خود را تکه تکه جدا نموده و با دستانتان به روغن نارگیل اغشته کنید تا هنگامی که همه قسمت های پوست سرتان را بپوشاند و سپس به مدت 5 الی 10 دقیقه پوست سرتان را ماساژ دهید. بهتر است این روغن حداقل به مدت 30 دقیقه و حداکثر به مدت یک شب بر روی سرتان باقی بماند و در پایان موهای خود را با یک شامپو طبیعی و ملایم شست و شو دهید.

 

برای بهبود عملکرد روغن نارگیل، می ‎توانید 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و روغن کرچک هم رنگ موی سه صفر چیست؟ به آن اضافه کنید. این روند را هفته ای یک بار تکرار کنید.

 

حجم دادن به موها,ماسک حجم دهنده مو,بهترین حجم دهنده مو
ماسک حجم دهنده مو

 

آووکادو
آووکادو سبب از بین رفتن خشکی و شکنندگی مو شده و آنرا بسیار نرم، برّاق و خوش حالت نموده و باعث تقویت رشد مو می شود.

 

اگر موهای خشک دارید یا در اثر سشوار زیاد و یا رنگ مو، موهایتان اسیب دیده است، از ماسک آووکادو استفاده کنید. به این ترتیب که آووکادو را از پوست جدا کرده، به خوبی له کنید و آنرا به موهایتان بمالید و روی آنرا با نایلون بپوشانید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه، با شامپوی مناسب بشویند.

 

حجم دادن به موها,ماسک حجم دهنده مو,بهترین حجم دهنده مو
حجم دادن به موها

گزنه
گزنه، مملو از هورمون های گیاهی و مواد معدنی است و به از بین بردن روغن اضافی پوست سر، شوره سر و درمان موهای ضعیف و شکننده کمک می ‎کند. اضافه کردن قدری روغن اسطوخودوس به آن هم سبب نرمی و درخشندگی آن خواهد شد.

 

۲ الی ۴ قاشق غذاخوری گزنه خشک شده 

۱ فنجان آب مقطر
پیشنهاد ویژه
ماسک،ماسک فیلتردار،ماسک سه لایهماسک بچه گانه 3لایه در رنگ های مختلفماسک،ماسک فیلتردار،ماسک سه لایهانواع ماسک بهداشتی واستریل شده*تخفیف ویژهلیزر هموروئید و بواسیرمیخوای از همیشه زیباتر باشی؟

۳ الی ۵ قطره روغن اسانس اسطوخودوس

 

گزنه را به آب مقطر اضافه نموده و بر روی شعله گاز بگذارید تا به جوش بیاید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه آن را از روی شعله برداشته و اجازه دهید خنک شود و آنگاه مایع را از صافی رد کرده و درست پیش از چگونه ناخن‌های آسیب‌دیده را تقویت کنیم؟ استفاده از آن، روغن اسطوخودوس را به آن اضافه کنید و پیش از حمام، سر خود را با این ماسک شست و شو دهید.

 

حجم دادن به موها,ماسک حجم دهنده مو,بهترین حجم دهنده مو
حجیم کردن موها

 

تخم مرغ
می توانید از تخم مرغ بعنوان یک شامپو استفاده کنید. پروتئین بالای تخم مرغ برای موهای نازک بسیار موثر بوده و سبب تقویت ریشه مو می شود.برای استفاده، یک تخم مرغ را به ریشه موها بمالید و پس از ۴ یا ۵ دقیقه با آب سرد، موها را آب بکشید.تخم مرغ چربی اضافه پوست سر را رفع می کند، بدون این که سبب خشکی مو یا پوست سر شود. بعلاوه سبب نرمی و درخشندگی مو هم می شود.

منبع:

https://namnak.com/%D9%85%D8%A7%D8%B3%DA%A9-%D9%85%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C.p51812

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
shop online99

درمان ریزش مو با این ماسک

این ماسک گیاهی درمانی معجزه آسا در درمان ریزش و طاسی موی سر است و در درمان سفیدی مو، عفونت پوست سر و شوره و ریزش ابرو و شفافیت موی سر نیز بسیار مؤثر است.
مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارتند از یک عدد پیاز، عسل، یک قاشق مربا خوری از یکی از روغن های کنجد، نارگیل، خردل، روغن بادام، زیتون، نعناع و یا رزماری (هر یک از این روغنها که در دسترس شماست) در نحوه استفاده از محلول تقویت کننده مژه این ماسک استفاده کنید؛ این روغنها گزینه های خوبی هستند زیرا باعث رویش مو می شوند.

برای تهیه این ماسک، یک عدد پیاز را پوست کنده و رنده کنید بهترین ریمل های سال ۲۰۲۱ کدامند؟ سپس از یک پارچه توری برای گرفتن آب پیاز استفاده کنید یا می توانید از آبمیوه گیری استفاده کنید سپس 2 قاشق چایخوری عسل و یک قاشق مربا خوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و برای از بین بردن بوی پیاز و خواص بیشتر می توانید از یک قاشق مربا خوری آبلیمو یا گلاب استفاده کنید.

 

ریزش مو

راهی برای درمان ریزش مو
 این ترکیب را درون ظرف بریزید و به قسمت های طاس یا تمام کف سر خود بزنید.
روی سرتان را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید و بگذارید حداقل 2 ساعت روی موی سرتان بماند سپس سرتان را با یک شامپوی گیاهی بدون مواد شیمیایی یا شامپوی بچه بشویید.

راه های زیادی برای نرم و ابریشمی و صاف نگه داشتن موها بدون استفاده از حرارت بالا وجود دارد. ما در این مفاله نکاتی برای صاف کردن موها به صورت طبیعی بدون نیاز به اتوی مو یا سشوار را به شما آموزش می دهیم

 

4 روش طبیعی برای صاف کردن موها بدون اتو و سشوار

راه های زیادی برای نرم و ابریشمی و صاف نگه داشتن موها بدون استفاده از حرارت بالا وجود دارد. ما در این مفاله نکاتی برای صاف کردن موها به صورت طبیعی بون نیاز به اتوی مو یا سشوار را به شما آموزش می دهیم.

 

از قرن 19، اتوی مو تبدیل به یکی از وسایل اساسی بسیاری از زنان برای صاف کردن موها شد. با این حال همه ما می دانیم که استفاده مداوم از اتوی موف آسیب های جبران ناپذییری به موها می زند. حرارت دیدن دائمی موها باعث خشک و ضعیف شدن مو می شود بنابراین بهتر است به دنبال روش هایی طبیعی برای صاف و ابریشمی کردن موهایتان باشید. در این مقاله چهار روش برای داشتن موهایی صاف بدون اتوی مو را بیان می کنیم.

  

ماسک آلوئه ورا و بلغور جو دوسر برای صاف شدن مو

جودوسر یک ترکیب عالی برای تغذیخ، صاف کردن و آبرسانی به موهاست. پروتئین، مواد معدنی و عناصر کمیاب و ویتامین های موجود در جو دوسر دقیقا همان چیزی است که مویتان نیاز دارد. علاوه بر آن آلوئه وورا حاوی بیش از 75 ماده مغذی است که رشد موها را تحریک می کند. ترکیب این دو باعث صاف و ابریشمی شدن موهایتان می شود.

 

ژل یک برگ آلوئه ورا را درآورده با 30 گرم پودر بلغور جو دوسر مخلوط نمایید و خمیر ایجاد شده را 20 دقیقه روی موها بگذارید و سپس با آب سرد بشویید.

 

صاف کردن مو به روش طبیعی
به دنبال روش هایی طبیعی برای صاف و ابریشمی کردن موهایتان باشید

 

یاسمین و روغن زیتون برای صاف شدن موها

روغن زیتون ترکیبی عالی برای موهاس شماست و موها را مرطوب و براق می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند به علاوه اسانس یاسمین به رشد مو ها کمک می کند و ترکیب این دو ماده باعث می شود موهایی صاف و سالم داشته باشید.

 

30 میلی لیتر کاندیشنر طبیعی، 30 میلی لیتر روغن زیتون و 5 قطره اسانس یاسمین را مخلوط نمایید و بعد از شتشوی موها با شامپو ازین ماسک روی موهایتان بگذارید و بعد از 20 دقیقه بشویید.

  

آب و سرکه سیب برای صاف شدن مو
پیشنهاد ویژه
شلف,نظم دهنده,استندشلف دیواری سه طبقه حمام در پارس تیناجذب فالوورر,افزایش فالوور,خرید لایک و کامنتمیخوای با اینستاگرامت کسب درآمد کنیماسک،ماسک فیلتردار،ماسک سه لایهماسک های سلامت با رویه ی قابل شستشو

سرکه سیب علاوه بر سم زدایی بدن و کمک به دستگاه گوارش برای صاف کردن موها بدون اتوی مو هم کاربرد دارد. PH سرکه سیب مشابه PH طبیعی موهای شما است و با شوره سر مقابله می کند  موهای شما را سالم، قوی و ابریشمی نگه می دارد.

 

20 میلی لیتر یا 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 1 لیوان آب رقیق کنید و بعد از شستشوی موها با شامپو روی سرتان بمالید و اجازه دهید خشک شود.

 

موهایی صاف و ابریشمی آرد برنج و تخم مرغ

تخم مرغ همیشه پایه ماسک مو است و باعث می شد موهایی سالم، قوی و ابریشمی داشته باشید. اضافه کردن آرد برنج به آن از شکنندگی موها پیشگیری کرده و برای صاف کردن مو بسیار موثر است.

 

1 عدد سفیده تخم مرغ را با 3 قاشق غذاخوری یا 45 گرم آرد برنج مخلو ط کرده و بهترین مارک میسلار واتر چیست؟  موها را با آن بپوشانید و بعد از 1 ساعت با شامپو موهای خود را بشویید.

بعد از اتمام زمان هر کدام از این ماسک ها موهایتان را مثل توربان به دور حوله بپیچید و با پنس ببندید و اجازه دهید هوا خورده خشک شود و از صافی موهایتان لذت ببرید.

 

منبع:

https://namnak.com/%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%B4-%D9%85%D9%88.p53404

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
shop online99

ماسک های خانگی موز مناسب برای انواع مو

اگر شما هم دنبال این هستید که با مواد طبیعی موهایتان را سالم کنید ، جای خوبی را انتخاب کرده اید. اکثر مردم از محصولات گران قیمت مو ، درمان ها و ماسک موهای زیادی استفاده می کنند و برخی حتی هر ماه به یک آرایشگاه جدید می روند ، اما آیا می دانید با استفاده از مواد طبیعی هم می توانید نتایج مشابهی بدست آورید که یکی از این مواد موز است.

موز دارای خواص بی شماری است که می تواند در طی چند روز بافت ها و فولیکول های آسیب دیده مو را ترمیم کند و همچنین می تواند موهایتان را بسیار نرم و ابریشمی کند.

می توانید مواد مختلفی را با موز مخلوط کنید تا ماسک های شگفت انگیزی را به دست آورید. دراین قسمت از سلامت پوست و موی نمناک لیست بهترین ماسک های موی تهیه شده از موز را برایتان جمع آوری کرده ایم اما قبل از آن به معرفی برخی از مزایای موز خواهیم پرداخت. 

مزایای ماسک موز برای مو
موز سرشار از پروتئین ها ، ویتامین ها ، روغن های طبیعی ، بیوتین و منیزیم بهترین مارک رژ لب است و فوایدی را برای مو ها ایجاد می کند که عبارتند از :

 موها را نرم و بدون آسیب نگه می دارد.
 از شکستگی و چند شاخه شدن ساقه مو جلوگیری می کند .
  خاصیت ارتجاعی طبیعی موها را حفظ می کند .
 مو را تقویت و حجیم می کند. 
10 تا از بهترین ماسک های موز برای مو 
1. ماسک مو روغن زیتون و موز
روغن زیتون یک مرطوب کننده عالی است که شکنندگی مو ها و خرد شدن ساقه مو را به حداقل می رساند و همچنین سرشار از ویتامین های A و E و آنتی اکسیدان هایی است که شما می توانید با خیال راحت این ماسک مو را جایگزین نرم کننده خود کنید. 

مواد لازم :

1 عدد موز رسیده
2 قاشق غذاخوری زیتون 
طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز را له کنید تا هیچ گونه بافت اضافی باقی نماند و سپس روغن زیتون را به آن بیفزایید تا یک ترکیب یکدست حاصل شود و بعد، ماسک به دست آمده را با استفاده از شانه رنگ از ریشه تا ساقه موهایتان اعمال کنید تا کاملا مو و پوست سرتان را بپوشاند و در نهایت از یک کلاه رنگ استفاده کنید و بعد از نیم ساعت با آب سرد شستشو دهید و شامپو بزنید . 

ماسک موز

2. ماسک مو عسل و موز :
این ماسک مو برای موهای نازک بسیار مناسب است. عسل یک ماده رطوبت بخش طبیعی است. فولیکول های مو را تغذیه می کند و خاصیت ارتجاعی موهای شما را حفظ می کند و همچنین باعث کاهش شکنندگی موها خواهد شد و ودر کل برای تقویت مو فوق العاده است. 

مواد لازم :

یک دوم قاشق غذاخوری عسل
یک عدد موز رسیده 
طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز را به خوبی له کنید تا کاملا نرم و یکدست شود و سپس عسل را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

موهایتان را شامپو کنید و بگذارید تا خشک شود و سپس آن ها را تقسیم کنید و ماسک مو را با استفاده از یک برس رنگ از ریشه تا نوک مو بمالید و بیشتر تمرکزتان روی ساقه مو باشد و در نهایت با یک کلاه رنگ موهایتان را بپوشانید و بعد از 20 تا 30 دقیقه با آب ولرم و شامپو شستشو دهید. 

3. ماسک مو روغن نارگیل و موز
نارگیل خاصیت درمانی دارد. اسیدهای چرب آن به راحتی به مو نفوذ کرده و آن ها را دوباره پر و حجیم می کنند. ترکیبی از موز و نارگیل درخشش و رطوبت طولانی مدت به مو می افزاید و به رشد و تقویت کمک بهترین مارک ست براش آرایشی خواهد کرد. 

مواد لازم :

1 عدد موز رسیده
1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
1 قاشق غذاخوری شیرنارگیل 
طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز را له کنید و سپس با روغن نارگیل و شیرنارگل مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود .

موهایتان را شامپو کنید و بگذارید تا خشک شود و سپس آن ها را تقسیم کنید و ماسک مو را با استفاده از یک برس رنگ از ریشه تا نوک مو بمالید و بیشتر تمرکزتان روی ساقه مو باشد و پوست سرتان نیز کامل پوشیده شود و در نهایت با یک کلاه رنگ موهایتان را بپوشانید و بعد از 30 دقیقه با آب و شامپو شستشو دهید. 

روغن نارگیل

4. ماسک مو آووکادو و موز
این ماسک برای موهای شکننده ایده آل است. حاوی مقادیر زیادی پروتئین است که به تقویت فولیکول های مو کمک می کند . آووکادو نیز حاوی ویتامین های A ، D ، E و B6 ، اسیدهای آمینه ، مس و آهن است که با افزودن رطوبت به موهای خشک و آسیب دیده ، بافت مو را بهبود می بخشد. 

مواد لازم :

نصف 1 عدد آووکادو رسیده
1 عدد موز رسیده
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون 
طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا آووکادو و موز را به خوبی له کنید تا هیچ گونه بافت اضافی باقی نماند بهترین مارک بادی اسپلش مردانه چیست؟ و سپس روغن زیتون را به آن بیفزایید و کاملا مخلوط کنید.

موهایتان را بشویید و بگذارید تا خشک شود و سپس آن ها را تقسیم کنید و ماسک مو را با استفاده از یک برس رنگ از ریشه تا نوک مو بمالید و بیشتر تمرکزتان روی ساقه مو باشد و پوست سرتان نیز کامل پوشیده شود و در نهایت با یک کلاه رنگ موهایتان را بپوشانید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم و شامپو شستشو دهید. 

5. ماسک مو آلوئه ورا و موز
آلوئه ورا حاوی ویتامین های A ، B ، C و E است که این ویتامین ها به از بین بردن سلول های مرده ای که در پوست سر شما جمع شده اند کمک می کند و رشد مو را تقویت خواهد کرد .. این ماسک همچنین از ریزش مو جلوگیری خواهد کرد. 

مواد لازم :

2 عدد موز متوسط
1 عدد برگ آلوئه ورا 
طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا خمیر آلوئه ورا را از آن خارج کنید و سپس به خوبی با موز ترکیب نمایید تا یک ماسک یکدست حاصل شود .

موهایتان را با شامپو شستشو دهید و بگذارید تا خشک شود و سپس آن ها را تقسیم کنید و ماسک مو را با استفاده از یک برس رنگ از ریشه تا نوک مو بمالید و بیشتر تمرکزتان روی ساقه مو باشد و پوست سرتان نیز کامل پوشیده شود و در نهایت با یک کلاه رنگ ، موهایتان را بپوشانید و بعد از 2 ساعت با آب سرد و شامپو شستشو دهید. 

آلوئه ورا

6. ماسک مو ماست و موز
این ماسک برای موهای خشک بسیار مناسب است . موهایتان را حالت می بخشد و نرم و ابریشمی می کند و شکنندگی آن را تا حد زیادی کاهش می دهد. 

مواد لازم :

یک عدد موز رسیده
2 تا 3 قاشق غذاخوری ماست 


طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز را خرد کنید و درون مخلوط کن بریزد و ماست را به آن اضافه کنید تا زمانی که یک ترکیب یکدست حاصل شود.

چنانچه در نمناک گفته ایم ماسک را با استفاده از یک برس رنگ از ریشه تا نوک مو بمالید و بیشتر تمرکزتان روی ساقه مو باشد و پوست سرتان نیز کامل پوشیده شود و در نهایت با یک کلاه رنگ ، موهایتان را بپوشانید و بعد از 30 دقیقه با آب و شامپوی معمول شستشو دهید. 

7. ماسک مو هویج و موز :
هویج به ضخیم شدن موها کمک و رشد مو را تقویت می کند ، ریزش مو را مهار می کنند و درخشش موها را حفظ خواهند کرد . همچنین گردش خون در پوست سر را بهبود می بخشند. 

مواد لازم :

1 عدد موز
1 عدد هویج متوسط
2 قاشق غذاخوری عسل
یک دوم قاشق غذاخوری روغن زیتون 
طرز تهیه و طریقه استفاده :

هویج و موز را به قطعات کوچک خرد کنید و آن ها را در آب بجوشانید و قطعات نرم شده را به همراه ماست و عسل درون مخلوط کن بریزید و خوب ترکیب کنید تا زمانی که یک ترکیب یکدست حاصل شود.

ماسک را با استفاده از یک برس رنگ از ریشه تا نوک مو بمالید و بیشتر تمرکزتان روی ساقه مو باشد و پوست سرتان نیز کامل پوشیده شود و در نهایت با یک کلاه رنگ ، موهایتان را بپوشانید و بعد از 45 دقیقه با آب سرد و شامپوی ملایم شستشو دهید. 

8. ماسک مو روغن آرگان و موز :
روغن آرگان بسیار مغذی است زیرا حاوی اسیدهای چرب و ویتامین E است. این ماده به عنوان یک نرم کننده عالی عمل می کند و باعث تقویت رشد موها و نرم و ابریشمی شدن آن ها خواهد شد . به طور کلی این ماسک مو برای تقویت موهای شما و حفظ سلامت پوست سر ایده آل است. 

مواد لازم :

2 عدد موز رسیده
3 قاشق غذاخوری روغن آرگان 
طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز را به خوبی له کنید و سپس روغن را به آن بیفزایید تا یک ترکیب یک دست حاصل شود.

ماسک را با استفاده از یک برس رنگ از ریشه تا نوک مو بمالید و بیشتر تمرکزتان روی ساقه مو باشد و پوست سرتان نیز کامل پوشیده شود و در نهایت با یک کلاه رنگ ، موهایتان را بپوشانید و بعد از 30 دقیقه با آب و شامپو شستشو دهید. 

9. ماسک مو پاپایا و موز :
این ماسک مو نرم کننده پوست سر است و برای موهای آسیب دیده عالی است . پاپایا به تقویت موها کمک می کند و باعث کاهش شوره سر خواهد شد و موهای شما را در طول روز براق می کند .

در کل ، این ماسک مو به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل می کند و موهایتان را با هر بار استفاده نرم تر و براق تر خواهد کرد. 

مواد لازم :

1 عدد موز
یک چهارم پاپایا رسیده
1 قاشق غذاخوری عسل 
طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز و پاپایا را کاملا خرد و له کنید و سپس عسل را به آن بیفزایید و تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود، هم بزنید.

ماسک را با استفاده از یک برس رنگ از ریشه تا نوک مو بمالید و بیشتر تمرکزتان روی ساقه مو باشد و پوست سرتان نیز کامل پوشیده شود و در نهایت با یک کلاه رنگ ، موهایتان را بپوشانید و بعد از 30 دقیقه با آب و شامپو شستشو دهید. 

پاپایا

10. ماسک مو شیر و موز :
این ماسک مو بهترین و ساده ترین روش برای تغذیه موهای شما است . استفاده از این ماسک دو بار در هفته می تواند بافت موهایتان را بهبود بخشد . مواد مغذی ، پروتئین و ویتامین های موجود در شیر نیز به حفظ استحکام و درخشش موهای تان کمک خواهد کرد. 

مواد لازم :

1 عدد موز
شیر (به میزان نیاز ) 
طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز را خرد و بعد به خوبی له کنید و در نهایت شیر را به آن بیفزایید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود.

ماسک را با استفاده از یک برس رنگ از ریشه تا نوک مو بمالید و بیشتر تمرکزتان روی ساقه مو باشد و پوست سرتان نیز کامل پوشیده شود و در نهایت با یک کلاه رنگ ، موهایتان را بپوشانید و بعد از 30 دقیقه با آب و شامپو شستشو دهید.

انواع ماسک مو برای موهای آسیب دیده

ماسک تقویتی با جعفری برای سلامت موهای شما:آن‌چه لازم دارید:- 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون - 2 قاشق غذاخوری جعفری خردشده

جعفری خردشده و روغن زیتون را در مخلوط ‌‌کن ریخته و خوب مخلوط کنید. ترکیب را به ریشه موهای‌تان بمالید و کمی ماساژ دهید. سپس موهای‌تان را به مدت یک ساعت با حوله گرمی بپوشانید. بعد از این مدت موهای‌تان را با آب ولرم بشویید و با شامپو ماسک را از روی موهای‌تان پاک کنید و درنهایت موهای‌تان را خشک کنید.

ماسک مو

شادابی و طراوت مو با ماسک زرده تخم‌‌مرغ

آن‌چه لازم دارید:

- یک عدد زرده تخم‌مرغ

- یک فنجان شیر پرچرب

زرده تخم‌مرغ را آن‌قدر هم بزنید تا کف کند. سپس شیر را به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید. در صورتی که دوست داشته باشید، می‌توانید یک قاشق چای‌خوری گلاب به ترکیبات اضافه کنید. تونیک را روی موهای‌تان بمالید و بگذارید به مدت 10 تا 15 دقیقه روی موهای‌تان بماند. سپس با آب ولرم موهایتان را بشویید.

ماسک مو با عسل، روغن زیتون و سرکه برای براق‌شدن موهایتان

آن‌چه لازم دارید:

2- قاشق غذاخوری عسل

- یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن بادام

- یک قاشق غذاخوری سرکه سیب

مواد را مخلوط کرده و قبل از شست‌وشو، روی موهای‌تان بمالید و با شانه‌زدن مواد را از ریشه به سمت نوک موها هدایت کنید. تونیک را به‌مدت یک ساعت روی موهای‌تان بگذارید، سپس موهایتان را بشویید.

ماسک مو

ماسک تقویتی ریشه‌های مو

آن‌چه لازم دارید:

- یک عدد زرده تخم‌مرغ

2- قاشق غذاخوری روغن کرچک

- یک قاشق غذاخوری پودر ویتامین A (شما می‌توانید چند عدد کپسول ویتامین A را پودر کنید)

تمام مواد را مخلوط کنید و روی موها بمالید. کمی ریشه موهای‌تان را ماساژ دهید و بگذارید ماسک به مدت دو ساعت روی موهایتان بماند سپس آن‌را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای جلوگیری از ریزش مو نیز مفید است.

ماسک مو برای رفع شوره سر و جلوگیری از آن

آن‌چه لازم دارید:

- 3 قاشق غذاخوی سرکه سیب

- یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

سرکه و روغن زیتون را مخلوط کنید. ابتدا موهایتان را خوب با شامپو بشویید سپس مخلوط را روی موها بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. بعد موهایتان را با آب ولرم بشویید سپس با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک عسل برای موهای آسیب‌دیده شما

آن‌چه لازم دارید:

- مخلوط 2 قاشق غذاخوری عسل و روغن کرچک

- یک عدد زرده تخم‌مرغ

- یک عدد آمپول ویتامین A یا ویتامین D

تمام مواد را خوب مخلوط کنید تا به ‌صورت مایعی یکنواخت شود. ماسک را روی ریشه موهای‌تان بمالید و به آرامی به کمک شانه مواد را به سمت نوک موها هدایت کنید. موهایتان را ب کلاه پلاستیکی بپوشانید و بگذارید به مدت دو ساعت بماند سپس موهایتان را با آب ولرم بشویید.

منبع: نمناک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
shop online99

انواع ماسک های روغن نارگیل برای انواع مشکلات مو

ماسک موی حاوی روغن نارگیل دارای خاصیت نرم کنندگی و حجم دهندگی است.فواید روغن نارگیل به قدری چشمگیر و فراوان است که بعد از اتمام این مقاله ضرورت استفاده از آن را درک خواهید کرد . روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب راهنمای خرید کرم پودر مناسب با پوست خشک  لائوریک است که به دلیل ریز بودن کاملاً به درون بافت مو نفوذ می کنند و همچنین دارای آنتی اکسیدان ها و خاصیت ضد قارچ است که به مبارزه با شوره سر نیز کمک خواهد کرد . در این قسمت از سری ماسک های گیاهی در بخش سلامت نمناک طرز تهیه چند ماسک خانگی حاوی روغن نارگیل را برایتان شرح خواهیم داد ، با ما همراه باشید. 

1- ماسک موی روغن نارگیل
مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل خالص فرآوری نشده
1 قاشق غذاخوری عسل
1 عدد تخم مرغ
طرز تهیه و طریقه استفاده:
ابتدا روغن نارگیل را گرم کنید زیرا زمانی که این روغن را زیر 76 درجه سانتی گراد نگهدارید، جامد خواهد شد و مخلوط کردن آن با سایر مواد دشوار می شود. بنابر این روغن را به مدت چند ثانیه روی اجاق گاز یا مایکروویو حرارت دهید.

همچنین می توانید روغن جامد را درون مخلوط کن بریزید تا زمانی که به شکل ذرات بسیار ریز، غلیظ و کرم مانند در آید که استفاده از آن آسان باشد و بعد متناسب با جنس موهایتان زرده یا سفیده تخم مرغ را اضافه کنید ( اگر موهای خشک دارید باید فقط از زرده و اگر موهای چربی دارید، فقط از سفیده و اگر موهای نرمال و معمولی دارید، هم از زرده و سفیده تخم مرغ استفاده کنید ) و در نهایت عسل را به مخلوط اضافه کنید، به خوبی هم بزنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را از ریشه تا ساقه موهایتان اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب گرم و شامپو شستشو دهید و از آن جایی که خود ماسک خاصیت مرطوب کنندگی دارد، نیازی به استفاده از نرم کننده نخواهد بود.

این ماسک را در هفته ای دو بار تکرار کنید و شاهد درخشانی و ابریشمی شدن مو هایتان باشید. 

نکته:

اگر به اندازه کافی وقت برای تهیه این ماسک ندارید ، روغن نارگیل را به تنهایی به موهایتان اعمال کنید. 

2. ماسک مو روغن نارگیل برای رفع مشکلات مو
این ماسک دارای خواص تقویت کنندگی و بازسازی دوباره پروتئین و ترمیم پنکک خوب چی بخرم؟ بافت های آسیب دیده است.

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده
1 قاشق غذاخوری سرکه سیب 
طرز تهیه و طریقه استفاده:
ابتدا روغن نارگیل و سرکه را با هم مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی موهایتان اعمال کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب ولرم و شامپو و نرم کننده معمولی خود شستشو دهید. 

سرکه سیب

3. ماسک مرطوب کننده روغن نارگیل
چربی های موجود در این ماسک برای موهای خشک عالی هستند و خاصیت مرطوب و نرم کنندگی دارند. 

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده
1 قاشق غذاخوری روغن آووکادو 
طرز تهیه و طریقه استفاده:
ابتدا روغن ها را با یکدیگر مخلوط نمایید و بعد روی موهای مرطوب یا خشک اعمال کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه شستشو دهید و اگر موهای چربی دارید مجددا از شامپو هم استفاده کنید تا روغن اضافی روی موهایتان باقی نماند. 

4. ماسک روغن نارگیل برای درخشندگی مو: 
مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده
1 عدد تخم مرغ
یک دوم آووکادو رسیده 
طرز تهیه و طریقه استفاده:
ابتدا آووکادو را به خوبی له کنید و با تخم مرغ و روغن مخلوط نمایید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی موهای مرطوب یا خشک خود اعمال کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه شستشو دهید. 

 تخم مرغ
5. ماسک مو برای نرم کنندگی عمیق:
مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
2 قاشق غذاخوری عسل
1 قاشق غذاخوری سرکه سیب 
طرز تهیه و طریقه استفاده:
ابتدا عسل و روغن نارگیل را روی حرارت قرار دهید و سپس سرکه را به آن بیفزایید، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و ماسک بدست آمده را با استفاده از برس رنگ روی موهایتان اعمال کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب و شامپوی ملایم شستشو دهید. 

نکته:

اگر موهای خشکی دارید، کلاه رنگ بگذارید و بعد از یک ساعت یا بیشتر ماسک را شستشو دهید. 

6. ماسک ترمیم کننده و تغذیه کننده:
این ماسک موها را تقویت و احیا می کند و برای رشد و تغذیه رسانی عالی خواهد بود. 

مواد لازم:

1یک عدد آووکادو متوسط
3 تا 4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل 
طرز تهیه و طریقه استفاده:

ابتدا آووکادو را به خوبی له کنید و سپس با روغن نارگیل و آب گرم بهترین مارک میسلار واتر چیست؟ مخلوط نمایید و ماسک به دست آمده را روی پوست سرتان اعمال کنید و با نوک انگشتهایتان ماساژ دهید و از کلاه رنگ استفاده کنید و بعد از حدود 10 تا 25 دقیقه با آب ولرم و شامپو بدون سولفات شستشو دهید و آب اضافی موهایتان را بگیرید و سپس با حوله خشک کنید. 

 آووکادو 

7. ماسک برای رشد مو:
این ماسک برای رشد مو عالی است. دارای خاصیت ضد میکروبی می باشد و فولیکول های مو را سالم نگه می دارد و باعث افزایش و بهبود گردش خون در پوست سر خواهد شد. 

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
1 قاشق غذا ژل آلوئه ورا
5 تا 7 قطره روغن رزماری 
طرز تهیه و طریقه استفاده:
تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا ماسکی یکدست حاصل شود و سپس آن را روی پوست سر و موهایتان اعمال کنید و از کلاه رنگ استفاده کنید و بعد از حدود 15 دقیقه با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید.

این ماسک را یکبار در هفته تکرار کنید تا بهترین نتایج را بگیرید. 

روغن رزماری 

8. کمک به درمان شوره سر:
یکی از ماسک های فوق العاده این بخش از سلامت نمناک این ماسک است که باعث تغذیه و هیدراته شدن مو خواهد شد و همچنین با متعادل کردن سبوم در پوست سر، شوره را نیز درمان می کند. 

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
1 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا 
طرز تهیه و طریقه استفاده:
روغن ها را ترکیب کنید به پوست سر و موهایتان اعمال نمایید و ماساژ دهید و این کار را برای چند دقیقه انجام دهید و از کلاه رنگ استفاده کنید و بعد از حدود 30 دقیقه با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید و در آخر از نرم کننده استفاده کنید.

نکته:

اگر موهای چرب دارید، از اعمال نرم کننده صرف نظر کنید.

موهای رنگ شده خانم ها علاوه بر زیبایی که دارد مشکلاتی مانند پیچ خوردگی وز شدن به وجود می آورد. سوالی که مطرح می شود این است که برای هر مدل مو،نرم کننده بهتر است یا ماسک مو یا سرم مو.

 

کاربرد نرم کننده مو، ماسک مو و سرم مو

نرم کننده مو

موهایی که رنگ شده یا دکلره می شود، معمولا در حمام برای راحت تر شانه شدن نیاز به نرم کننده دارد. شامپوهای نرم کننده به دلیل موادی که در آن ها وجود دارد، موها را تا حدی لزج و شانه پذیری آن ها را راحت تر می کند.  اثر شامپو نرم کننده کوتاه و در حد راحت شانه شدن در حمام است. توصیه می شود حتما از شامپوهای برندهایی استفاده کنید که مورد تایید وزارت بهداشت باشند. اگر از شامپوی نرم کننده غیر مرغوب استفاده کنید، به مرور زمان تار موهایتان نازک می شود و مو کم پشت به نظر می آید.

  

ماسک مو

وقتی موها آسیب دیده باشند مثلا در اثر دکلره کردن حالت اصلی و سالم خود را از دست داده باشند بهتر است به جای شامپوهای نرم کننده، از ماسک مو استفاده شود. اگر مویی را که آسیب دیده است زیر میکروسکوپ نگاه کنید، استوانه ای ریش ریش شده و با خلل و فرج و پیچ و تاب خورده ای مشاهده می کنید که باورتان نمی شود این همان تار مو است! کاری که ماسک مو می کند این است که مانند غلافی روی ساقه مو می نشیند و خلل و فرج را پر می کند. لایه ای پوشاننده روی مو باقی می گذارد که هم باعث استحکام بیشتر مو می شود و هم شاخه های بیرون زده از استوانه اصلی تار مو را صاف می کند و روی ساقه می نشاند. از این جهت حالت خوبی به مو می دهد. در واقع می توان گفت تا حمام بعدی، مو را به ظاهر ترمیم می کند. روش استفاده از ماسک مو این است که پس از شست وشوی مو در حمام، ماسک مو به سر مالیده شود و در حدود 4- 5 دقیقه روی ساقه مو باقی بماند. پس از آن آب کشی شود. معمولا برندهای آرایشی و بهداشتی از اسانس هایی نیز در فرمولاسیون ماسک موهایشان استفاده می کنند که باعث خوش بو شدن مو می شود.

  

سرم مو
پیشنهاد ویژه
بهترین دندانپزشک،لمینت,کامپوزیتزیبایی صورتتان را دوچندان کنیدماسک،ماسک فیلتردار،ماسک سه لایهسری ماسک های اقتصادی با ساختار 3لایهماسک،ماسک فیلتردار،ماسک سه لایهبااین ماسک میتونی توفضای باز راحت نفس بکشی

سرم مو کاربردش کاملا با ماسک مو متفاوت است. سرم مو بعد از حمام استفاده می شود و در واقع نوعی حالت دهنده به موهاست. سرم مو را می توان بعد از خشک کردن موها به نوک مو مالید. سرم موی برندهای معتبر موخوره را از بین می برند. سرم مو می تواند به ساقه مو نیز زده شود. سرم مو باعث درخشندگی موها نیز می شود و حالت پذیری آن را تقویت می کند. استفاده از سرم مو موها را خوش حالت می کند ولی اثر درمانی بر مو ندارد.

در خرید محصولات مویی حتما به تایید وزارت بهداشت دقت کنید.

 

 

منبع:

https://namnak.com/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%B4-%D9%85%D9%88.p35113

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
shop online99

دوست داریدشماهم پوستی صاف داشته باشید!

بهبود سطح زندگی و رفاه اجتماعی، و درخواست بیشتر مردم برای ترمیم، بازسازی و جوان تر شدن پوست و از طرف دیگر پیشرفت روزافزون علم پزشکی، سبب به کاربردن روش های جدید جراحی پوست و ترمیمی گشته است.

https://elanza.com/mag/balm-with-vaseline/

جای جوش

یکی از مشکلاتی که در سنین بحران ساز، یعنی سنین ازدواج مورد توجه جدی قرار می گیرد، ظاهر ناخوشایند آثار زخم های صورت است که عمدتا توسط جوش های چرکی و عمیق صورت و همچنین در اثر عوامل دیگر مانند آبله مرغان و جراحات پوستی ناشی از ضربه و تصادفات یا بیماری های دیگر به وجود می آید.

عارضه ی عمده این گونه موارد، جنبه های اجتماعی - روانی آن است که در بعضی از افراد جوان می تواند مخرب باشد. این مساله در بدترین زمان ممکن از زندگی، که ظواهر شخصی و خودآگاهی در این مورد در اوج است، اتفاق می افتد.

اگرچه جوشگاه های(جای جوش) پوستی از نظر دیگران می تواند خیلی خفیف و نامشخص باشد، ولی با این حال برای خود فرد، بسیار قابل توجه و باعث خجالت، ناراحتی و عصبی شدن می شود و حتی ممکن است باعث محروم شدن از وجهه ی اجتماعی توسط خود بیمار نیز بشود.

این گونه افراد را نمی توان با این توصیه که بیماری اشان کم اهمیت است، راضی کرد و اغلب بایستی به تقاضای آنها برای درمان پاسخ گفت. از آنجا که پیشگیری از ایجاد اسکار(SCAR) یا جوشگاه(جای جوش) بسیار ساده تر از درمان آن است، لذا در اکثر موارد تاکید بر درمان طبی زودرس و فوری و طولانی تا پایان بیماری می باشد.

در جوش غرور جوانی اسکارها می توانند از سوراخ های کوچک که ممکن است با سوراخ های گشاد شده ی غدد چربی پوست اشتباه شوند، تا ضایعات آبله ای شکل بزرگ و عمیق، دیده شوند. این جوشگاه ها یا اسکارها می توانند صورت، پشت، سینه و حتی بازو را گرفتار کنند و می توانند فرورفته یا برآمده باشند.

در مورد انتخاب بهترین روش درمان یا مراحل درمان، در بین پزشکان اختلاف نظر وجود دارد.

روش های مختلف درمان اسکار، آکنه و جوشگاه های صورت عبارتند از:عمل تراشیدن پوست، استفاده از لیزر دی اکسید کربن، عمل جراحی برداشتن اسکار، برآمده کردن پوست و گرافت پوستی، تزریق مواد پرکننده ی اسکار و پیلینگ یا لایه برداری پوست.

درمان جوش

https://elanza.com/mag/hair-color-during-menstruation/

 

هر یک از این روش های درمان را می توان بر اساس شدت و گستردگی ناهنجاری پوست در فرد مبتلا و وضعیت اجتماعی و اقتصادی وی انتخاب کرد و برای درمان اقدام نمود.

روش ساییدن پوست یا "درم ابریژن"

یکی از روش های متداول و مؤثر در برطرف کردن زخم های صورت ناشی از جوش غرور، آبله مرغان، اسکار جراحات پوستی، مواردی مثل خالکوبی، لکه های مربوط به سن و آفتاب، و چین و چروک، ساییدن پوست یا به اصطلاح علمی "درم ابریژن" (DERMABRASION) است.

این روش اولین بار توسط دانشمند آلمانی آقای کرومه در سال 1905 میلادی شروع شد و در سال 1940 و 1950 توسط آقایان کورتین و بروک روش فعلی، که استفاده از دستگاه موتور سمباده دار با حرکت دوار می باشد، توضیح داده شد. این روش یک دهه بعد، محبوبیت خاصی در بین مردم پیدا کرد و در این مدت کامل تر شد. در این روش به وسیله عمل تراشیدن پوست، لایه سطحی پوست ساییده می شود، در نتیجه لایه زیرین پوست که ظاهر صاف تر و شفاف تری دارد، جایگزین آن می شود.

همچنین لایه ی زاینده پوست تا مدت شش ماه بعد فعال تر می شود و سرعت رسیدن سلول های عمقی پوست به سطح پوست بیشتر می گردد. کلاژن سازی در ناحیه دوم فعال تر شده و استحکام درم بیشتر می گردد.

کلیه این اتفاقات باعث کم کردن عمق اسکارها و فرورفتگی های پوست یا از بین رفتن آنها می شود. استفاده از کرم های مخصوص که قبل از عمل باعث تحریک پوست و لایه برداری می شود، چند هفته قبل از عمل ضروری بوده و باعث سریع تر شدن ترمیم پوست، پس از عمل ساییدن پوست می گردد.

قبل از عمل تراش پوست، داروهای آرام بخش و بی حس کننده ی موضعی توسط پزشک تزریق می گردد و این عمل، می تواند در بیمارستان، مراکز جراحی سرپایی یا حتی در مطب انجام پذیرد.

جراح به وسیله یک دستگاه گردان با سرعت بالا که در سر آن سمباده یا برس مخصوص وجود دارد، با برداشتن لایه های فوقانی پوست موجب مسطح شدن پوست می شود. پس از عمل با پانسمان مخصوص روی پوست پوشانده شده وبعد از 2 تا 4 روز، پانسمان برداشته می شود و پس از دو هفته، بیمار می تواند با استفاده از وسایل ضد آفتاب به سرکار خود برود.

البته تا مدت شش ماه بیمار نبایستی در معرض مستقیم نور آفتاب قرار گیرد. بیمارانی که سابقه عفونت تب خال یا سابقه عدم ترمیم زخم دارند و همچنین کسانی که قرص های اکوتان مصرف می نمایند، بایستی قبل از عمل به پزشک اطلاع دهند.
پیشنهاد ویژه
ماسک،ماسک فیلتردار،ماسک سه لایهماسک پرفروش بارویه پارچه ای و 5 لایه فیلترماسک،ماسک فیلتردار،ماسک سه لایهماسک با قابلیت تعویض فیلترارتودنسی,متخصص ارتودنسی,ارتودنسی نامرئیدرمان ناهنجاری جلو بودن فک با ارتودنسی

شایع ترین موارد استفاده از ساییدن پوست، به ترتیب برای درمان جوشگاه ناشی از آکنه، برطرف کردن لکه های پیری پوست، اسکار(جای زخم) ناشی از عمل جراحی یا ضربه، برطرف کردن چروک پوست و برداشتن خالکوبی می باشد.

درمان جوش

ساییدن پوست روی اسکار ناشی از ضربه یا جراحی پوست، تقریبا شش هفته پس از ایجاد آسیب، نتیجه کامل و عالی دارد.

در برداشتن خالکوبی پوست توسط ساییدن پوست، نباید انتظار داشت که با یک بار، نتیجه کامل و عالی بدست آید و ممکن است 2 یا 3 بار این عمل تکرار شود.

در مورد اسکار ناشی از آبله مرغان نیز عمل تراشیدن پوست شش هفته بعد از بهبود پاسخ می دهد.

عمل ساییدن پوست یک روش مناسب برای صاف کردن ناهمواری های پوستی به جا مانده از آکنه، اسکار عمل جراحی، ضربه یا تصادفات و برطرف کردن لکه های پیری پوست، خالکوبی و چروک صورت است.

بعضی مواقع مجبور می شویم جوشگاه های بسیار عمیق پوست صورت را با عمل جراحی برداشته و محل را بخیه بزنیم. در برخی بیماران لازم است اسکارهای عمیق توسط تزریق کلاژن پُر شود یا در بعضی موارد پیوند پوست از پشت گوش به ناحیه فرو رفته ی پوست انجام گیرد.

انواع مختلف لایه برداری یا پیلینگ های مکرر پوست، به تنهایی یا همراه با عمل ساییدن پوست برای بهبودی جوشگاه های سطحی و التهابی پوست انجام می شود که این عمل اگر همراه با مصرف طولانی مدت اسیدهای رتینوئیک و ترکیبات آلفاهیدروکسی اسید باشد، بخصوص در افرادی با پوست سفید و روشن نتایج خوبی دارد. امروزه از لیزر دی اکسید کربن، در درمان اسکارهای پوستی نیز استفاده می شود که نتایجی خوب داشته و با عمل ساییدن پوست قابل مقایسه است و عوارض آن نیز، محدود گزارش شده است.

داشتن گونه های برجسته بدون عمل جراحی
صورت و گونه هایپر و تپل چهره را جوانتر کرده و به همین خاطر است که بسیاری از افرادی که صورت و گونه های لاغر دارند همیشه به دنبال این هستند که صورتشان چاقتر به نظر بیاید.

گونه های چاق و برجسته می توانند صورت را پُرتر و جذاب تر نشان بدهند، و زیبایی های صورت را بیشتر به چشم دیگران بکشند. اگر هم مشکل افتادگی پوست داشته باشید، گونه های برجسته می توانند این مشکل را برطرف کنند و شما را جوان تر نشان بدهند.

گونه های برجسته

چگونه گونه های برجسته داشته باشیم؟
صورت به طور طبیعی در سال های جوانی جذاب تر و پُرتر به نظر می رسد، چون چربی زیر گونه ها هنوز قوام و تازگی ویژه ای دارند. با این حال، همراه با افزایش سن، چربی زیرپوستی هم تحلیل می رود و صورت را پیرتر می کند.
 
اگر می خواهید که چربی گونه ها را افزایش بدهید، لزوما مجبور نیستید که چربی را به روش های مختلف به بدن و صورت اضافه کنید. پیروی از روش های اثربخش و تغذیه براساس رژیم غذایی استاندارد، گونه های شما را به مرور زمان برجسته تر و شاداب تر می کند. افرادی که اضافه کردن چربی به گونه ها را بدون جراحی های زیبایی و استفاده از پُرکننده های مختلف (fillers) ترجیح می دهند، می توانند از شیوه های طبیعی و نکات راهنمای زیر کمک بگیرند.

https://elanza.com/mag/what-is-three-zero-hair-color/

 

تغذیه سالم و استاندارد

قبل از این که به سراغ شیوه های طبیعی برای برجسته سازی گونه ها برویم، باید تاکید کنیم که رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات های سالم و مواد مغذی ضروری می تواند کمک کند تا به طور طبیعی پوست سالم تر و گونه های پُرتر و برجسته تری داشته باشید. درواقع، رژیم غذایی سالم و استاندارد، پیش شرطی است که اثربخشی همه فرآیندهای دیگر برای دستیابی به این هدف را تسریع می کند. بنابراین، این ترکیبات غذایی را به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید:برنج و نان سبوس دار، سبزی های برگ دار، انواع میوه ها و فیبرهای غذایی. خودداری از سیگار کشیدن و مصرف آب به مقدار زیاد هم واقعا مهم هستند.

یوگا برای داشتن گونه های برجسته تر و چاق تر

یوگای صورت می تواند از دو منظر برای شما مفید باشد:چاق تر کردن گونه ها و از بین بردن چین وچروک ها و خطوط ریزی که صورت را پیرتر از سن عادی نشان می دهند. برای یوگای صورت می توانید براساس مراحل زیر اقدام کنید:

انگشت اشاره را روی نوک استخوان گونه بگذارید و پوست این ناحیه را با حرکات دایره وار و نرم به مدت یک دقیقه ماساژ بدهید.
حالا انگشتان دست ها را به سمت داخل حرکت بدهید و آن ها را در کنار سوراخ های بینی بگذارید. بعد پوست این قسمت را کاملا آرام و با حرکات دایره وار و نرم به مدت یک دقیقه ماساژ بدهید.
بعد انگشتان دست ها را به سمت مفصل های فک بکشید و پوست این ناحیه را با کمک نوک انگشتان خود و با حرکات دایره ای آرام ماساژ بدهید.

نکته:شما باید یوگای صورت را حداقل 4 بار در روز تکرار کنید تا سریع تر نتیجه بگیرید.

تمرینات ورزشی برای داشتن گونه های برجسته و چاق

صاف روی صندلی بنشینید و عضله های صورت را شُل کنید. حالا دهان را به اندازه وقتی که با کسی صحبت می کنید، باز کنید. بعد هر دو لب را به سمت داخل و گوشه دهان را به سمت بیرون بکشید. سعی کنید که گوشه های لب ها را تا جایی که می توانید، بکشید. در ادامه صورت را برای یک دقیقه در همین حالت نگه دارید و بعد به حالت طبیعی برگردید. وقتی که صورت را در حالت مورد نظر حفظ می کنید، باید احساس کنید که عضله های گونه کاملا کش آمده اند. این تمرین باید 3 مرتبه پشت سر هم و 3 بار در روز تکرار شود.
یک نفس عمیق بکشید و هوا را در دهان پُر کنید. حالا هوا را در دهان نگه دارید. این حالت باید بین 40 تا 50 ثانیه حفظ شود تا عضله های گونه تحت فشار لازم قرار بگیرند. بعد از 50 ثانیه، هوا را به آرامی از دهان بیرون بدهید. این تمرین هم باید 3 مرتبه پشت سر هم و 3 بار در روز تکرار شود.
کاملا لبخند بزنید و عضله های صورت را با کمک کف دست ها در همین حالت نگه دارید. بعد کف دست ها را به آرامی روی عضله های صورت فشار بدهید و این فشار را به مدت 5 ثانیه حفظ کنید. این تمرین هم باید 3 مرتبه پشت سر هم و 3 بار در روز تکرار شود.


لب ها را در حالت لبخند کامل، ولی کاملا بسته نگه دارید و گوشه های لب ها را تا حد امکان به سمت بیرون باز کنید. حالا این فشار باید به مدت 10 ثانیه ادامه پیدا کند و بعد گوشه های لب ها کاملا به هم نزدیک شوند. این تمرین باید 3 مرتبه پشت سر هم و 2 بار در روز انجام شود.

 

منبع: دکتر محمد علی نیلفروش زاده- متخصص پوست، مو و زیبایی



 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
shop online99

آرایش چشم را چند ساعت باید نگه داشت؟

چشم یکی از اعضای حساس و آسیب پذیر بدن است که اگر روزی دچار اختلال شود بخش عمده ای از زندگی مان را درگیر خواهد کرد. ما در این جا به بعضی از بیماری های شایع چشم می پردازیم که هر چند در نگاه اول سطحی به نظر می رسند ولی نادیده گرفتن آن ها ممکن است موجب مشکلات جدی در قدرت بینایی شود. دکتر سید محمد میرآفتاب، متخصص چشم و فوق تخصص قرنیه با در اختیار گذاشتن اطلاعات کاملی در موردچشم شما را راهنمایی می کنند.

https://elanza.com/mag/liquid-solid-lipstick/

● حساس ترین عضو بدن

 

چشم به دلایل مختلفی می تواند قرمز شود، در حقیقت نوع قرمزی و علائم آن در بیماری های مختلف متفاوت است. به طور کلی وقتی در هر قسمت چشم بیماری یا ناراحتی ایجاد شود می تواند به صورت قرمزی چشم خود را نشان دهد.

بعضی از قرمزی های چشم به صورت حاد و گروهی نیز به صورت مزمن هستند. معمولا اگر قرمزی چشم به صورت ناگهانی ایجاد شود باید حتما به چشم پزشک مراجعه کرد تا علت اصلی مشخص شود. دلیل قرمزی چشم می تواند در قسمت های مختلف این عضو حساس مثل پلک یا لایه های دیگر آن اتفاق بیفتد. عفونت چشم، آلرژی، وارد شدن جسم خارجی، بیماری های مختلف قرنیه و حتی التهاب داخل چشم از دلایل قرمزی چشم هستند که همه این عوامل با معاینه پزشک مشخص می شوند و درمان آن ها نیز با توجه به نوع ناراحتی زمینه ای انجام می شود.

 

● هرگز با لنز نخوابید

 

لنزها باید قبل از استفاده حداقل برای ۲۴ساعت ضد عفونی شوند که می توان از مواد ضد عفونی کننده مخصوص که در انواع لنزها متفاوت است استفاده کرد. به یاد داشته باشید تا لنزتان را برای مدت طولانی در چشم نگذارید. حتی در مورد لنزهای جدیدی که می توان برای مدت طولانی از آن ها استفاده کرد نیز این نکته را رعایت کنید و شب ها لنز را از چشم تان بیرون آورید تا احتمال عفونت کاهش پیدا کند. کسی که به طور مرتب از لنز استفاده می کند باید به طور مرتب هر ۳ تا ۶ ماه توسط پزشک متخصص معاینه شود تا احیانا در سطح قرینه چشمانش مشکلی ایجاد نشود. بسته به نوع و ساخت لنز طول مدت استفاده از آن ها نیز متفاوت است. ما لنزهایی داریم که یک بار مصرف، هفتگی و چند ماهه هستند بنابراین با توجه به هدف استفاده عمر آن ها نیز فرق می کند اما به طور کلی در مورد لنزهای نرم حدود یک سال می توان از آن ها استفاده کرد.

 

● خرده ریزه های بدجنس

 

ورود اجسام خارجی یکی دیگر از علل قرمزی چشم است که امکان دارد برای هر کسی در هر جایی اتفاق بیفتد و منجر به ناراحتی شود اما نکته مهم در این مورد این است که چه نوع جسم خارجی و با چه سرعتی وارد چشم شده است. اگر این اتفاق در منزل بیفتد و اجسام خارجی، خرده ریزه هایی مثل گرد و خاک باشد اصولا با جریان اشک پاک می شوند و مشکل بیمار بعد از گذشت مدت کوتاهی برطرف می شود. در این حالت شست وشوی چشم با آب فراوان بهترین راه حل است، شما می توانید چشم تان را در آب چند مرتبه باز و بسته کنید و آن را حرکت دهید تا اجسام خارجی از چشم خارج شوند اما همیشه جسم خارجی به این راحتی از چشم بیرون نمی آید، گاهی اوقات افراد شغل هایی دارند که در معرض براده های آهن یا خرده شیشه هستند و تکه های کوچک این اجسام به طور ناگهانی با سرعت زیاد وارد چشم شان می شود که معمولا این تکه ها گرم نیز هستند و به قرنیه چشم می چسبند. خب در این شرایط نیاز است که از وسایل مناسب برای بیرون آوردن این اجسام خارجی استفاده کرد که این کار تنها توسط پزشک انجام پذیر است. اگر شخصی دچار چنین شرایطی شود مثلا هنگام چکش کاری تکه ای از چوب یا آهن با سرعت زیاد وارد چشمش شود باید سعی کند تا جایی که می تواند چشمش را نخاراند و سریعا به پزشک مراجعه کند تا با معاینه در پشت میکروسکوپ و استفاده از وسایل استریل شده و مناسب جسم خارجی از چشم خارج شود. توصیه می کنیم تا در حالاتی که گفته شد حتما به پزشک مراجعه شود و بیرون آوردن جسم های این چنینی توسط افراد غیرپزشک انجام نشود زیرا اگر این اجسام تیز یا چسبنده باشند باعث آسیب جدی به بافت و عفونت می شوند. در این مواقع پزشک معمولا برای پیشگیری از بروز عفونت برای مدت محدودی قطره آنتی بیوتیک تجویز می کند.اگر فردی چند روز بعد از ورود جسم خارجی به چشم دچار تاری دید و اختلال در بینایی یا عفونت شود باید سریعا به پزشک معالج مراجعه کند تا مراقبت های چشم پزشکی کافی، درمان دارویی و البته اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب جدی به بافت چشم صورت گیرد.

 

● کسانی که فشار خون بالا دارند

 

چشم از قسمت های مختلفی تشکیل شده بنابراین خونریزی آن می تواند در قسمت های مختلف آن اتفاق بیفتد. یکی از مواردی که مردم را نگران می کند خونریزی هایی است که به طور ناگهانی در سفیدی چشم دیده می شود. گاهی اوقات فرد از خواب بیدار می شود و با خارش یا قرمزی چشم مواجه می شود اما معمولا این حالات خیلی نگران کننده نیستند و در عرض یک تا ۲ هفته از بین می روند و خودبه خود جذب می شوند، با این حال نکته مهم در این مورد علت خونریزی چشم است. این معضل نوعی پارگی عروق چشمی است که عوامل متعددی مانند افزایش فشار خون، سن بالا، دیابت، ورود اجسام خارجی خطرناک، وارد شدن ضربه و حتی عطسه و سرفه محکم نیز در ایجاد آن نقش دارند. گاهی اوقات دسته ای از بیماری های زمینه ای هم احتمال بروز خونریزی چشمی را افزایش می دهند. به این مسئله هم اشاره کنیم که خونریزی های داخل چشمی جدی تر هستند و بسته به این که در کدام قسمت چشم رخ دهند با هم فرق می کنند و البته ممکن است عوارض بعدی چون اختلالات بینایی را در پی داشته باشند. گاهی اوقات ضربه های ناخودآگاه نیز باعث خونریزی داخل چشم می شوند و برحسب این که در کدام قسمت نواحی قدامی اتفاق افتاده باشند به درمان احتیاج دارند. به طور کلی درمان خونریزی داخلی چشم بستگی به علت تشکیل دهنده آن دارد.

 

● آرایش طولانی مدت ممنوع!

 

گل مژه معمولا توده متورم و قرمز رنگ در نزدیکی لبه پلک است که در اثر عفونت ریشه های مژه یا ریشه های غدد چربی که در لبه پلک قرار دارند به وجود می آید؛ این غدد می تواند به هر دلیلی بسته شود و کانونی برای عفونت را ایجاد کند که همان گل مژه است. مسلما اگر مواد آرایشی برای مدت طولانی روی پلک و مژه ها باقی بماند و از ترشح غدد طبیعی که روی پلک قرار دارد جلوگیری کند احتمال ابتلا به گل مژه افزایش می یابد. گل مژه ای که به صورت حاد باشد به طور خودبه خود یا با استفاده از کمپرس آب گرم یا آنتی بیوتیک ساده رفع می شود ولی گاها ممکن است غدد ترشح کننده بسته شود و چربی نمی تواند از آن ها خارج شود. در این حالت عفونت چربی زیر ضخامت پلک جمع می شود و به صورت توده ای زیر پلک باقی می ماند که اگر با کمپرس آب گرم یا ماساژ برطرف نشود می توان از طریق جراحی آن را تخلیه کرد.

https://elanza.com/mag/plex-genitiux/

● حساس نشو!

 

همان طور که می دانید آلرژی شدت و شکل های متفاوتی دارد و اعضایی مانند چشم و بینی را نیز درگیر می کند. در آلرژی و حساسیت های چشمی علاوه بر قرمزی معمولا خارش و ریزش اشک نیز وجود دارد که بسیاری از افراد درگیر این ناراحتی می شوند.

 

حساسیت پلک ها ممکن است گاهی اوقات در اثر تماس با مواد شوینده یا مواد لوازم آرایشی ایجاد شود به همین دلیل در خانم ها شایع تر است. در این حالت معمولا پلک ها دچار خارش شدید و قرمزی می شود و برای فرد ناراحتی ایجاد می کند. بر حسب شدت آلرژی داروهای مختلفی مانند قطره ها و داروهای خوراکی ضد حساسیت برای بیمار تجویز می شود. باید بدانید که قطره های چشمی طیف بسیار متنوعی دارند بنابراین پزشک با توجه به شدت آلرژی قطره های ضد حساسیت و کنترل کننده التهاب را تجویز می کند. به تازگی قطره های جدیدی وارد بازار شده اند که برای مواردی که خیلی سخت درمان می شوند مورد استفاده قرار می گیرند.کسانی که به آلرژی های چشمی دچار می شوند باید سعی کنند تا چشم شان را نمالند چون این کار باعث تشدید علائم مانند قرمزی می شود. خانم ها اگر به ماده خاصی مانند لوازم آرایش حساسیت دارند باید برای کنترل آلرژی و درمانی موثر از این مواد پرهیز کنند و داروهایی که پزشک برای آن ها تجویز کرده را به طور مرتب مصرف کنند تا حالات آزاردهنده آلرژی را تسکین دهند.

 

● دنیا را رنگی ببینید
پیشنهاد ویژه
در باجه آنلاین سوال بانکی بپرسهرگونه اطلاعات قبل وبعد انجام تراکنش بانکیلیزر هموروئید و بواسیراز بیماری دردناک هموروئید خلاص شویددر باجه آنلاین سوال بانکی بپرسجواب حرفه ای سوال بانکیتان راآنلاین بگیرید

 

اگر به شیشه های رنگی علاقه دارید می توانید بر حسب شماره چشم تان عینک مورد نظر با فرم مخصوص آن را سفارش دهید که پوشش UV هم داشته باشد. در مورد عینک ها حتی می توان از شیشه های شفاف بدون این که خیلی تیره باشند نیز استفاده کرد و این در حالی است که این نوع عینک نیز اشعه UV را به خود جذب می کند. کسانی که می خواهند هم عینک طبی و آفتابی را در کنار هم داشته باشند می توان با طراحی های جدید شیشه عینک آفتابی شان را به عینک طبی خود نسب کنند. این که تیرگی شیشه چقدر باشد به نوع استفاده شما از عینک بستگی دارد.

 

● دیابت موجب خونریزی چشم می شود

 

یکی از علل مهم خونریزی داخل چشم بیماری دیابت است. این بیماری باعث می شود تا رگ های جدیدی در چشم تشکیل شود که این رگ ها می توانند نشت کنند یا پارگی در آن ها ایجاد شود که در نتیجه منجر به خونریزی در ناحیه شبکیه و زجاجیه شود که باز هم بر حسب نوع آن درمان مشخص صورت می گیرد. دیابت یکی از دلایل شایع خونریزی خودبه خودی داخل زجاجیه چشم است زیرا عروق جدیدی که در چشم رشد می کنند مستعد خونریزی هستند. بنابراین پزشک متخصص برای درمان باید پرونده پزشکی را مورد بررسی قرار دهد. افراد دیابتی باید مراقب وضعیت بدنی خود باشند و با توجه به تشخیص پزشک هر چند وقت یک بار برای معاینه به متخصص مراجعه کنند. گاهی اوقات دراثر خونریزی های شدید به انجام عمل جراحی و استفاده از لیزر نیاز است، بنابراین این افراد بهتر است قبل از ایجاد عوارض اقدام به درمان به موقع کنند.

 

● در هوای آلوده عینک بزنید

 

چشم ها اعضای حساس و آسیب پذیری هستند با این که آلودگی هوا به طور مستقیم به چشم آسیب نمی رساند ولی در هوای آلوده بیماری های سطح چشم مانند خشکی چشم، حساسیت و عفونت های مختلف که ممکن است در سطح پلک اتفاق بیفتد تشدید می شود و در این شرایط افراد احساس ناراحتی بیشتری می کنند، علاوه بر این تحریکات سطحی مثل خارش، سوزش، اشک ریزی و قرمزی چشم را نیز به دنبال خواهد داشت. اگر فرد دچار یکی از بیماری های چشمی باشد در این شرایط علائم آن افزایش پیدا می کند. بنابراین بهتر است ابتدا بیماری زمینه ای خود را درمان کند. کسانی که آلودگی هوا بیشتر آن ها را اذیت می کند می توانند از عینک های محافظ مثل عینک آفتابی یا عینک بدون شماره با فرم بزرگ که مقداری چشم را در مقابل باد، خاک و چیزهای محرک دیگر محافظت می کند استفاده کنند.

 

● عینک آفتابی در هوای ابری

 

خوب است بدانید که در هوای ابری هم مقادیر زیادی از اشعه خورشید از میان ابرها عبور می کندو پخش نور در قسمت های مختلف جوUV قابل توجهی را در محیط ایجاد می کند ولی مسلما کمتر از زمانی است که آفتاب به صورت کامل در آسمان وجود دارد. اگر هوا ابری ولی روشن است طوری که نور چشمان تان را اذیت می کند برای راحتی بیشتر از عینک آفتابی استفاده کنید. در این موارد بسته به راحتی افراد میزان فتوکرومیک بودن عینک تنظیم می شود مثلا در حالاتی مانند هوای ابری درصد عینک هایی که فتوکرومیک آن خیلی بالا نیست برای آن مناسب است چون شیشه عینک کمتر تیره شده و دید فرد را مختل نمی کند.

● استاندارد چقدر مهم است؟

 

یکی از موضوعاتی که امروزه در بسیاری منابع دیده شده و به اشتباه نیز تکرار می شود این است که اگر عینک آفتابی استاندارد نباشد به دلیل این که مردمک چشم باز می شود نور بیشتری وارد چشم شده بنابراین صدمه جدی تری به آن وارد می شود اما این تصور نادرستی است که در گذشته بیان شده است؛ عینک های تیره حدود ۸۰درصد اشعه UV را به خود جذب می کنند حال اینکه شیشه عینک تراش خوبی نداشته باشد و فرد با آن احساس راحتی نکند، مسئله دیگری است که افراد می توانند با تغییر آن عینک مناسب خود را تهیه کنند تا دیگر شیشه یا قاب عینک اذیت شان نکند. پس این که فکر کنید اگر عینک تان تیره است ولی استاندارد نیست بنابراین می تواند به چشم تان آسیب بیشتری وارد کند تصور اشتباهی است.

تعمیر رژ لب شکسته در سه سوت
رژلب پرطرفدارترین لوازم آرایش بین خانم ها است که تاثیر زیادی در زیبایی چهره و لب ها دارد، لوازم آرایش و مخصوصا رژلب ها نیاز به نگهداری دارند اما اگر ناگهان رژلب تان افتاد و شکست یا فرزند کوچک تان باعث شکستن رژلب مورد علاقه تان شد نگران نباشید و آن را دور نیندازید در این بخش از دنیای مد نمناک دو روش چسباندن رژلب های شکسته را به شما میگوییم که خیلی به دردتان میخورند.

رژ لب شکسته

رژ لب شکسته را چگونه درست کنیم؟
روش اول تعمیر رژ لب شکسته
آسان ترین روش تعمیر رژلب شکسته این است که شما تکه شکسته شده رژلب را چند دقیقه داخل فریزر قرار دهید و بعد از گذشت حدودا 15 دقیقه آن را از فریزر خارج کنید حالا باید لبه رژلب را فندک بگیرید و سریع داخل رژلب برده و بچسبانید سپس رژلب را به فریزر برگردانید و اجازه دهید ده دقیقه داخل فریزر بماند.

چسباندن رژلب شکسته

https://elanza.com/mag/what-is-tangled-hair/

 

روش چسباندن رژلب شکسته
روش دوم تعمیر رژ لب شکسته
تکه شکسته شده رژلب را داخل قاشق فلزی قرار دهید و قاشق را روی شمع نگه دارید تا زمانی که رژلب کاملا آب شود، بعد از ذوب شدن رژلب آن را داخل محفظه لنز چشم بریزید و اجازه دهید ده دقیقه داخل فریزر بماند. بعد از خارج کردن رژلب از فریزر میتوانید با قلموهای مخصوص از رژلب تان استفاده کنید.

منبع: https://namnak.com/%D9%86%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%B1%DA%98-%D9%84%D8%A8-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%87.p40607

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
shop online99