اگر عادت دارید روزانه آرایش کنید، احتمالآً اصطلاح BB کرم و CC کرم به گوش‌تان خورده است، بسیاری از فروشندگان توصیه می‌کنند که یکی از این دو نوع کرم را برای مصرف روزانه انتخاب کنند. علی‌رغم اینکه اصطلاح BB کرم و CC کرم چند سالی است که در صنعت آرایشی و بهداشتی به کار می‌رود اما عده‌ای با کارکرد این دو کرم در آرایش آشنا نیستند. در این مطلب قصد داریم مزایای  BB کرم و CC کرم را توضیح دهیم و در انتها به راحتی می‌توانید تصممی بگیرید که BB کرم یا سی‌سی کرم را در روتین مراقبت پوست خود قرار دهید. چند بی‌بی کرم عالی برای مصرف روزانه نیز معرفی خواهیم کرد.

یک کرم و چند عملکرد
تصمیم می‌گیرید آرایش کنید، پس پشت میز آرایش می‌نشینید و صورت خود را با یک کرم مرطوب‌کننده مناسب رطوبت‌رسانی می‌کنید. همه می‌دانیم که پنکک در آرایش خوب باید اشکلات پوست برطرف شود پس دست به کار می‌شوید و پرایمر مناسب روی صورت می‌زنید تا برای کرم‌پودر آماده شود و پوست یک‌دست شود. قرار است چند ساعتی را در بیرون از خانه و زیر نور خورشید بگذرانید، بنابراین استفاده از ضد آفتاب را نباید فراموش کنید.

 

بی بی کرم و سی سی کرم چه فرقی دارند؟

حالا تصور کنید که یک کرم تمامی این محصولات یعنی پرایمر، ضدآفتاب، کرم‌پودر و … در خود جای داده باشد! محصول شگفت‌انگیزی خواهد بود، زمان آرایش را به کاهش می‌دهد. علاوه ‌بر آن در خرید لوازم آرایشی و بهداشتی تخفیف می‌دهد و یک صرفه‌جویی تمام عیار است.

یک کرم و چند عملکرد یعنی BB کرم و CC کرم. این دو کرم در دسته کرم چندکاره محسوب می‌شوند و برای یک آرایش سایه ابرو کامل روزانه محصولاتی فوق‌العاده‌اند. بهتر است راجع به این دو کرم را به اختصار توضیح دهیم تا با اطلاعات کامل یکی از این دو کرم چند کاره را در آرایش روزانه خود استفاده کنید.

BB کرم چیست؟
بی‌بی کرم مخفف کلمه «beauty balm» یا «blemish balm» است، به معنای مرهم زیبایی یا مرهم لک. بی‌بی کرم ابتدا در شرق آسیا و در کره محبوب شد و بعد از آن این کرم چندکاره در جهان سر و صدا به پا کرد. BB کرم‌ها حاوی مواد سرمی، مرطوب‌کننده، ضدآفتاب و رنگدانه است. در واقع BB کرم یک محصول مراقبت پوست است با چاشنی پوشش‌دهی صورت. در فرمولاسیون بی‌بی کرم آنتی‌اکسیدان، ویتامین به کار رفته و یک محصول عالی برای روتین مراقبت پوست است و در عین حال برای آرایش سبک روزانه مناسب است.

مزایای BB کرم‌ها
گنجاندن بی‌بی کرم یک محصول با چند کارکرد مختلف است، به قول قدیمی‌ها یک تیر و چند نشان است. مزایای استفاده از BB کرم و قرار دادن آن در روتین مراقبت پوست شامل:

فواید بی بی کرم و سی سی کرم چیست؟
چهره خسته را سرحال می‌کند
بی‌بی کرم یک لوسیون سبک برای احیای پوست است. رنگدانه‌های موجود در فرمولاسیون BB کرم به احیای پوست خسته کمک می‌کند.

BB کرم‌ها ظاهر خسته را احیا و پوست را صاف می‌کنند، آبرسانی پوست را برای کل روز انجام می‌دهند. تاثیر استفاده از کرم BB همانند تاثیر استفاده مداوم از کرم‌ آبرسان است. اگر شما در یک مدت زمان مشخص از کرم BB استفاده کنید، پوستی مرطوب و لطیف خواهید داشت. پس از مرطوب شدن سطح پوست تا ۹۹ درصد می‌توان گفت که اثرات خستگی و رنگ پریدگی بر روی پوست شما مشاهده نمی‌شود. از طرفی، داشتن یک آرایش ملایم و سبک با کرم BB به پوست شما کمک می‌کند تا طراوت همیشگی خاص خود را داشته باشد. این خاصیت از کرم‌های BB برای پوست دور چشم که حساس است و ظرافت بسیار زیادی دارد، یک کرم روتین و آرایشی ایده‌آل محسوب می‌شود.

التهاب و قرمزی را از بین می‌برند
در فرمولاسیون بی‌بی کرم مواد اصلاح رنگ پوست به کار رفته است.

در میکاپ و گریم رنگ سبز را برای خنثی کردن التهاب و قرمزی پوست استفاده می‌کنند. در بی‌بی کرم نیز رنگ سبز به کار رفته است که باعث اصلاح قرمزی و التهاب پوست می‌شود.

خارش پوستی زیاد، درماتیک تماسی آلرژیک، آکنه روزاسه و سلولیت از عوارض التهابات پوستی شدید هستند. این عوارض پوستی در خانم‌های ۲۰ ساله و جوان، بیشتر است. به همین خاطر است که تعداد افراد مراجعه کننده جوان به پزشک پوست زیاد می‌باشد. از این مورد بگذریم، عفونت‌های پوستی که پس از قرمزی سطح پوست ایجاد می‌شوند، می‌توانند تمامی لایه‌های آن را درگیر کنند. سلولیت که یکی از بدترین و منفی‌ترین بیماری‌های رایج پوستی است، در اثر التهابات پوستی بسیار شدید به وجود می‌آید. قرمزی پوست و نازک شدن آن، از عوارض بعدی سلولیت هستند. کرم BB با خاصیت آنتی بیوتیکی که دارد، عوامل زمینه ساز سلولیت و سایر عفونت‌های رایج پوستی را از بین می‌برد.

تغذیه و ویتامین‌رسانی پوست
بی‌بی کرم به عنوان یک لوسیون فوق سبک حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین E است، بنابراین پوست با ویتامین E تغذیه می‌کند و آنتی‌اکسیدان موجود در این لوسیون فوق سبک از پوست در برابر حمله رادیکال‌های آزاد پوست محافظت می‌کند.

شل شدگی پوست معضلی است که خانم‌های میانسال، همیشه از آن ترس دارند. البته باید فیکساتور در نظر داشت که پوست شل و افتاده را هر فردی نمی‌پسندد. در تمامی فیلم‌های سینمایی، بازیگران مشهور و نقش اول، پوست سفت و جوانی دارند. به نظر می‌رسد که آن‌ها هم از کرم BB استفاده می‌کنند. استفاده مداوم از کرم BB موجب می‌شود که اثرات برجسته چین و چروک به مرور رفع شود. حتی اگر پوست شما در اثر نور خورشید سوخته باشد یا متورم شده باشد، کرم‌های BB می‌توانند از پوست شما مراقبت کنند و رفته رفته نواحی آسیب دیده را بازسازی کنند.

کرم‌های BB همانند روغن زیتون اصل می‌توانند لک‌های تیره رنگ و خاکستری پوست را کاهش بدهند. مصرف یکبار کرم‌های بی‌بی بر روی پوست چنین اثراتی دارد. ناگفته نماند که کرم‌های BB می‌توانند تورم زیاد حاصل از تاول‌های تبخال ناحیه دور پوست را بخوابانند. غیر از تاول‌های تبخالی، سایر انواع زخم‌های پوستی که در اثر حذف یا خشک شدن زخم بوجود می‌آیند، با کرم‌های BB قابل درمان هستند. کرم‌های BB بر روی موضع زخم‌های کهنه پوستی، شما را از سایر محصولات مراقبتی پوست بی‌نیاز می‌کنند.

به طور کلی می‌توان گفت که استفاده از بی‌بی کرم باعث:

  • اصلاح رنگ و لک پوست
  • رطوبت‌رسانی پوست
  • صاف و یکدست شدن پوست
  • محافظت از پوست
  • تغذیه پوست با مواد مغذی
  • معرفی چند BB  کرم برای استفاده روزانه


BB کرم اکتی‌پور نوروا
BB کرم اکتی‌پور نوروا برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه یک انتخاب عالی است. این کرم باعث از بین بردن لک‌های پوستی می‌شود. اکتی‌پور در یک مرحله جوش‌های روی پوست را می‌پوشاند و تمامی عیوب پوست را به خوبی پوشش می‌دهد و اصلاح می‌کند. بافت بی‌بی کرم اکتی‌پور سبک و فاقد چربی است، پوست را مرطوب و به ظاهر چرب و براق پوست جلوه‌ای مات می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های خوب این کرم تعدیل کردن ترشح سبوم پوست است، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند، BB کرم نوروا را در روتین مراقبت پوست خود قرار دهند.

 

BB کرم میشا
کره جنوبی کشوری بود که کرم چند کاره یا همان بی‌بی کرم را تولید و یک انقلاب در صنعت آرایشی و بهداشتی به پا کرد. بنابراین برای خرید BB کرم می‌توان به سراغ شرکت‌های آرایشی و بهداشتی رفت. یکی از شرکت‌ها آرایشی و بهداشتی موفق در زمینه تولید بی بی کرم شرکت میشا است.

یکی از مزایای  BB کرم میشا محافظت پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB است. بی‌بی کرم میشا حاوی ضدآفتاب با SPF 42 است که یک فیلتر محافظتی قوی در برابر نفوذ اشعه UVB است، همچنین با فاکتور +++PA از پوست در برابر اشعه UVA خورشید محافظت خوبی می‌‌کند. بنابراین با استفاده از بی‌بی کرم میشا نگران آسیب اشعه‌های مضر خورشید نباشید.

BB کرم میشا حاوی اسید هیالورونیک است که به پوست رطوبت و خاصیت ارتجاعی می‌بخشد. قرار دادن بی‌بی کرم میشا در روتین مراقبت پوست باعث جوانسازی و جلوگیری از ایجاد چین‌وچروک روی پوست می‌شود. این کرم بافت سبک و نرمی دارد و در عین حال پوشش‌‌دهی خوبی دارد و برای انواع استفاده روزانه انواع پوست مناسب است.

CC کرم چیست؟
نسخه اصلاح شده بی بی کرم تولید محصولی جدید با نام سی‌سی کرم را رقم زد. CC کرم مخفف «color corrective» یا «color control» است، به معنای اصلاح رنگ یا کنترل رنگ. CC کرم‌ها پوشش‌دهی بیشتری نسبت به بی‌بی کرم‌ها دارند. BB کرم مورد پسند پوست‌های جوان و CC کرم را پوست‌های پیرتر می‌پسندند. سی‌سی کرم بافت سنگین‌تر و ضخیم‌تری نسبت به بی‌بی کرم دارد و برای پوشاندن خطوط و چین ‌و چروک‌های ریز پوست مناسب است.

در فرمولاسیون سی‌سی  کرم اصلاح رنگ یا کانسیلر به کار رفته است برای پوشاندن لک‌های پوستی مانند کک‌ومک یا صور‌ت‌های پر جوش مناسب است. CC کرم برای مصرف روزانه افرادی که آکنه روزاسه دارتد مناسب است و قرمزی و التهاب پوست را از بین می‌برد و رنگ طبیعی به پوست می‌دهد.

CC کرم مانند BB کرم پوست را رطوبت‌رسانی می‌کند. سی‌سی کرم مانند بی‌بی کرم حاوی مواد مغذی و ضدآفتاب است و بنابراین برای مصرف روزانه یک انتخاب عالی برای پوست به شمار می‌رود.

صحبت پایانی
به BB کرم و CC کرم به چشم یک محصول آرایشی نگاه نکنید، این محصولات برای این ساخته شده‌اند که از پوست مراقبت کنند اما در عین حال با رنگ‌دهی پوست را برای میکاپ سبک آماده کنند.

BB کرم یا CC کرم به تنهایی برای آرایش و گریم حرفه‌ای مناسب نیستند و اما می‌توانند مکمل و زیرساز خوبی باشند.

تفاوت BB کرم و CC کرم در اصلاح نوع پوشش‌دهی آن‌ها است. اگر پوست شما لک با خطوط ریز دارد، CC کرم برای پوست مناسب است و در مقابل اگر پوست سالم و بدون نقصی دارید، می‌توانید از مزایای BB کرم برای برای پوست خود بهره‌مند شوید.

سوالات متداول:
۱. BB کرم و CC کرم چه فرقی با یکدیگر دارند؟
BB کرم ها و CC کرم ها در نوع پوشش‌دهی با یکدیگر متفاوتند. CC کرم‌ها برای پوست‌های لک‌دار و دارای خطوط ریز مناسب هستند. در حالی که BB کرم بیشتر برای افرادی است که پوستی سالم و بدون نقص دارند.

۲. مزایای استفاده از BB کرم‌ها در روتین مراقبت صورت کدامند؟

  • تغذیه و ویتامین‌رسانی به پوست
  • اصلاح رنگ و لک پوست
  • رطوبت‌رسانی پوست
  • صاف و یک‌دست شدن پوست
  • محافظت از پوست
  • تغذیه پوست با مواد مغذی
  • چهره خسته را سرحال می‌کند.
  • التهاب و قرمزی را از بین می‌برند.

۳. چگونه می‌توان مناسب‌ترین کرم CC و کرم BB را انتخاب کرد؟
هنگام انتخاب کرم CC یا کرم BB، به دنبال محصولی باشید که هم سبک باشد و هم پوست را تغذیه کند. اکثر این کرم‌ها در چند رنگ در دسترس هستند، بنابراین رنگی را انتخاب کنید که نزدیک به رنگ پوست شما باشد.

۴. آیا CC کرم می‌تواند سبب کوچک و مسدود کردن منافذ پوست شود؟
CC کرم مانند BB کرم ترکیبی از محصولاتی مانند کرم پودر، ضدآفتاب و پرایمر است. بنابراین از پوست شما در برابر اشعه مضر آفتاب محافظت می‌کند و باعث مسدود  شدن منافذ پوست شما نیز می‌شود.

۵. آیا استفاده روزمره از BB کرم و CC کرم برای سلامت پوست مشکلی ایجاد نمی‌کند؟
این کرم‌ها حاوی مواد مغذی، مرطوب کننده و ضدآفتاب هستند. از این‌رو  برای مصرف روزانه انتخابی مناسب و بی ضرر هستند.

۶. دسته بندی رنگی BB کرم و CC کرم چگونه است و کدام رنگ آن برای پوست شما مناسب است؟

کرم با رنگ بژ: این کرم برای رنگ پوست متعادل تا روشن مناسب است.
کرم با رنگ عسلی: این کرم برای رنگ پوست متعادل تا گندمی مناسب است.
کرم با رنگ برنز: این کرم برای رنگ پوست گندمی تا تیره مناسب است.