در این مطلب  به نقل از سایت خانومی ، پنکک خوب برای پوست خشک معرفی شده است. در دسته بندی لوازم آرایشی،  پنکک و استفاده از آن حکم دوگانه ای دارد . بعضی خانم ها بسیار به آن علاقه مند هستند  و در بین لوازم آرایشی که دارند برایشان جزو محبوب‌ترین وسیله هاست. اما خرید رژلب عده ای دیگر، پنکک را عامل نخوابیدن آرایش روی صورت و ماسیدگی آن می دانند. گروه دوم معمولا افرادی هستند که پوست خشک دارند؛ به نظر آن ها پنکک خوب برای پوست خشک حتی وجود ندارد! اما استفاده از پنکک به عنوان تمام و تکمیل کننده آرایش برای افرادی که پوست معمولی تا چرب دارند بهترین گزینه است و نمای نهایی آرایششان را کاملا صاف، یکدست و مات می کند

 

ax mahsul

 

روش استفاده از پنکک خوب برای پوست خشک
 ولی افراد با پوست خشک باید در مورد مصرف پنکک،  مقدماتی را رعایت کنند. در واقع پنکک خوب برای پوست خشک، زمانی نتیجه خودش را نشان می دهد که کامل روی صورت بخوابد و به هیچ وجه بعداز یکی دو ساعت پوسته پوسته نشود . بهترین روش استفاده از پنکک برای افراد با پوست خشک این است که پیش از استفاده ، حتما به صورت مرطوب کننده زده و بعد از جذب کامل آن شروع به استفاده از پنکک نمایید.

 

ax mahsul

 

پنکک خوب برای آرایش در روز
معمولا پنکک خوب پنککی است که خود دارای فیلترهای ضد آفتاب باشد، در غیر این صورت در صورتی‌که می‌خواهید در طول روز آرایش کنید و بیرون از منزل بروید، حتما پیش از استفاده از پنکک، ضد آفتاب بزنید. نیازی به یاد آوری نیست که استفاده از انواع کرم رطوبت رسان برای زیر پنکیک صورت، به خواب بهتر آن روی صورت برای خانم های با پوست خشک بسیار کمک میکند.

 

 

ax mahsul

 

چطور به پوست خشک پنکک بزنیم ؟
اگر پوست خیلی خشکی دارید، این روش را امتحان کنید تا خیالتان از ماندگاری آرایش راحت شود:

مرطوب کننده
ابتدا از مرطوب کننده استفاده کنید و بعد از جذب کرم مرطوب کننده سراغ سی سی کرم بروید. سی سی کرم ها پوشش خوبی دارند و تا حدودی لک های سطحی پوست را کاور می کنند. به این ترتیب پوستتان را در دو مرحله مرطوب کرده اید

 

ax mahsul

 

پد مرطوب
سپس با آب پاش دستی کمی اسفنج آرایشی یا پد پنکک را مرطوب وبا حرکات آرام و ضربه ای شروع به پنکک زدن کنید؛ از پیشانی شروع کنید و بعد به سراغ گونه ها و چانه بروید. برای یکدست شدن رنگ چهره کمی هم زیر ناحیه فک و گردن پد را بکشید تا کل صورت یکدست شود.

 

پودر تثبیت کننده
بعد از اتمام آرایش برای ماندگاری بیشتر از پودرهای تثبیت کننده آرایش پنکک (فیکساتور آرایش) استفاده کنید و یک لایه نازک از آن را روی به آرامی روی صورت بزنید .

نتیجه بهتر از پنکک
 برای نتیجه بهترِ استفاده از پنکیک برای پوست خشک سعی کنید چند لایه نازک پنکک را طی چند مرحله و به صوت لایه لایه روی صورت کاور کنید تا اینکه یک باره همه صورت را از پنکک پر کنید. همچنین برای خرید پنکیک خوب دقت کنید که مانند انتخاب رنگ کرم پود، نزدیک ترین رنگ به پوست صورت را انتخاب کنید تا نمای نهایی آرایشتان یکدست و طبیعی باشد

 

 

ax mahsul

 

فراموش نکنید که پنکک خوب برای پوست خشک تنها به برند و مارک آن ربط ندارد، بلکه شیوه استفاده حرفه ای شما می تواند آن را تبدیل به بهترین بخش آرایشتان کند چرا که هر محصولی هرچه قدر هم شناخته شده و گران اگر به روش صحیح استفاده نشود کاملا بی کیفیت به نظرمی آید. بنابراین بهترین مارک پنکیک برای پوست خشک هم فقط با استفاده‌ی حرفه‌ای از آن، بهترین خواهد بود!

برندهای مختلف و معتبر آرایشی مانند مک، اورآل، مکس فکتور، آرت دکو و … معروف به داشتن پنکیک خوب برای پوست خشک هستند. می توانید از میان این برندها مناسب ترین محصول را برای پوست خودتان انتخاب و تهیه کنید.  فرمولاسیون بعضی از پنکک ها حالت آبرسانی و مرطوب کنندگی نیز دارد که می تواند نتیجه کار را برای افرادا با پوست خشک بهتر کند. به علاوه توصیه می شود از پنکک های چرب به جای پنکک های پودری استفاده کنید.

همچنین امکان دارد به دنبال یک پنکک گیاهی خوب باشید، که پیشنهاد می‌کنیم پنکک پریشس شون را از فروشگاه اینترنتی النزا تهیه کنید.

 

 

منبع:

https://mag.khanoumi.com/4980/