چشم یکی از قسمت های مهم آرایشی است و برای آرایش چشم صدها هزار رنگ زیبا و مختلف، با بافت ها و اشکال مختلف ساخته شده است. سایه چشم یکی از وسایل ها برای افزایش جذابیت چشم هاست اما باید بدانید استفاده از هر نوع رنگ سایه چشمی برای شما مناسب نیست .

هر فرد باید متناسب با رنگ چشم خود رنگ سایه را انتخاب کند . اگر دارای چشمان قهوهای هستید و به دنبال بهترین ترکیب های رنگ سایه برای زیبایی و جذابیت چشمانتان می گردید با این بخش از دنیای مد نمناک همراه شوید.

سایه برای چشم قهوه ای

https://elanza.com/brand/sea-gull

 آموزش آرایش چشم های قهوه ای
آرایش چشم دودی طلایی

یکی از بهترین سایه چشم ها برای چشمان قهوه ای عسلی ، رنگ طلایی است زیرا رنگ زرد سبب جذابیت و گیرایی چشمان قهوه ای شما می شود.

اگر می خواهید رنگ چشم شما بیشتر نمایان گردد و چشمان گیراتری داشته باشید ، در کنار سایه طلایی از رنگ دودی نیز استفاده کنید و آرایش چشم دودی طلایی را روی چشم خود پیاده کنید اما اگر از رنگ چشم دودی به هر دلیلی بدتان می آید برای زیبایی بخشیدن به سایه طلایی آن را با رنگی مانند قهوه ای روشن یا مسی ترکیب کنید. سایه طلایی شامپاینی برای چشمان قهوه ای انتخاب بسیار عالی خواهد بود.

آرایش چشم دودی طلایی

سایه مناسب برای چشم عسلی و قهوه ای
رنگ آبی نیلی

اگر دارای رنگ چشمان قهوهای هستید بهترین نوع سایه چشم برای شما رنگ است به این دلیل که کنتراست رنگی بین سردی رنگ آبی و گرمی رنگ قهوه ای ایجاد می کند .

اما همانطور که دنیای مد نمناک میگوید در نظر داشته باشید که همه رنگ های آبی با رنگ چشم شما متناسب نیست بلکه بهترین رنگ های سایه آبی برای شما رنگ آبی نیلی و آبی پررنگ است.

شما می توانید برای جذاب شدن چشمانتان با یک خط چشم آبی تیره ، خطی نازک زیر پلک پایین تان بکشید تا با سفیدی چشم کنتراست ایجاد کند . نکته ای که درباره سایه چشم آبی روشن باید بدانید این است که معمولا با این رنگ برای شما اشتباهی پیش نمی آید.

آرایش رنگ آبی نیلی

رنگ سایه آبی برای چشم قهوه ای

https://elanza.com/brand/fabregas
سایه چشم نقره ای

یکی از سایه های پیشنهادی برای افراد دارای چشم قهوه ای سایه نقره ای است . اگر این سایه را به تنهایی و یا به صورت آرایش دودی استفاده نمایید ، متناسب رنگ چشمان شما خواهد بود .

رنگ سربی ، متالیک یا نقره ای پلاتینی نیز برای خانم هایی که چشم قهوهای دارند مناسب است و زیبایی چشمانشان را افزایش می دهد . دقت کنید که نباید با رنگ نقره ای به زیر چشمتان خط چشم بکشید زیرا در این صورت سیاهی دور چشم بیشتر نمود می یابد.

سایه چشم نقره ای

بهترین رنگ سایه برای چشم قهوه ای
سایه چشم بنفش و طلایی

یکی از بهترین رنگ ها برای همه افراد سایه چشم بنفش است پس اگر دارای این رنگ چشم هستید این سایه را امتحان کنید و مطمئن شوید از انتخاب این رنگ پشیمان نخواهید شد .

رنگ بنفش با رنگ مو ، رنگ پوست و رنگ چشم شما سریعا هماهنگ می شود زیرا در چرخه رنگ ها ، این رنگ با رنگ قهوه ای کنتراست دارد . برای جذابیت و زیبا یی بیشتر چشم هایتان می توانید رنگ بنفش را با رنگ های طلایی و یا انواع رنگ آبی ترکیب نمایید .

سایه چشم بنفش و طلایی

سایه زیبا و شیک برای چشم قهوه ای
سایه سبز

یکی از سایه های عالی برای چشمان قهوه ای یا فندقی رنگ ، سایه سبز فیروزه ای است که کمک می کند چشمان شما برجسته تر بنظر برسد و نگاه جذاب تری داشته باشید . برای زیباتر شدن چشمتان این رنگ را با سایه هلویی رنگ کنید تا ملایم ترو جذاب تربه نظر برسید.

انواع سایه قهوه ای

یکی از سایه چشم هایی که با رنگ چشم های شما هم خوانی و هارمونی دارد ، سایه قهوه ای است . از انواع رنگ سایه قهوه ای از از ترکیب سایه روشن و تیره می توانید استفاده نمایید تا رنگ چشمتان زیباتر به نظر برسد .

انواع سایه قهوه ای

سایه های قهوه ای مناسب برای چشم قهوه ای
آرایش چشم با رنگ های خنثی

پیشنهاد ویژه برای خانم های چشم قهوه ای که می خواهند زیباتر و با وقارتر به نظر برسند ، استفاده از رنگ سایه خنثی است .

نکته :

از سایه هایی استفاده کنید که رگه های طبیعی چشم تان را محو نکنند .
چشمان قهوه ای هر کس متفاوت با شخص دیگر است و هر چشمی تن و سایه مختص به خود را دارد پس رنگ چشمتان را بشناسید تا بتوانید بهترین رنگ سایه را انتخاب نمایید.
در فصل های گرم سال برای داشتن ظاهری شاداب از رنگ های صورتی، آبی اقیانوسی و سبز استفاده نمایید.
هرگز از آزمایش رنگ ها نترسید و تمام رنگ ها و ترکیب های رنگی را روی صورت خود امتحان کنید تا بدانید چه رنگ سایه ای به شما می آید و هیچگاه نگران اشتباهات خود نباشید.

چند نکته مهم را درباره نحوه آرایش چشم‌ها بدانید تا بتوانید چشم‌های خود را به زیبایی آرایش کنید. کافیست در هنگام آرایش کردن چشم‌هایتان این نکات را رعایت کنید تا خیلی زود از یک فرد تازه‌ کار، به یک آرایشگر حرفه‌ای تبدیل بشوید.
آرایش چشم معمولا کار چندان آسانی نیست و نیاز به کمی مهارت دارد؛ چه شما فردی باشید که عاشق آرایش کردن هستید و در متدهای آرایشی مختلف مهارت دارید، و چه فردی باشید که تازه شروع کرده‌اید به یاد گرفتن فرآیند آرایش صورت. به همین دلیل، بهتر است که در هر صورت چند نکته مهم را درباره نحوه آرایش چشم‌ها بدانید تا بتوانید چشم‌های خود را به زیبایی آرایش کنید. 

نکاتی برای سایه زدن چشم

- زیرسازی کنید. آماده سازی دور چشم برای زدن سایه چشم نکته حائز اهمیت در آموزش کشیدن سایه چشم آماده سازی دور ناحیه چشم می باشد؛ چون اصل کاری که می خواهید انجام دهید به این بخش مربوط است. ناحیه اطراف چشم ها را پاک کنید و سپس مرطوب کننده یا کرم دور چشم بزنید. سپس از یک پرایمر چشم استفاده کنید تا آرایش چشم تان برای مدت زمان طولانی ثابت بماند و ظاهر بهتری پیدا کند.

https://elanza.com/brand/lerox

می توانید از کانسیلر هم استفاده کنید؛ فقط باید در نظر داشته باشید که کانسیلر می بایست هم رنگ پوست دور چشم تان باشد. کانسیلر را با برس بزنید و روی آن پودر تثبیت کننده بزنید. این کار باعث می شود پوست اطراف چشم، صاف و بدون چروک شده و رنگ آن یک دست شود. همچنین زمینه مناسبی برای سایه هایی که قرار است روی آن بنشینند ایجاد می کند.

- از سایه تیره برای گوشه های خارجی پلک  و از سایه های روشن برای گوشه های داخلی پلک استفاده می شود.اگر سایه را از گوشه خارجی چشم به سمت بالا و بیرون امتداد دهیم، چشم ها درشت و کشیده تر می شوند.

سایه چشم, آموزش سایه چشم, سایه زدن چشم
آموزش سایه زدن چشم

 

- پائین ابرو می توان از سایه سفید برای خوش فرم شدن ابرو و چشم استفاده نمود.

 

- همچنین در پلک پائینی می توان برای جذابیت بیشتر چشم ها از سایه استفاده نمود.

 

- سایه چشم سفید چشمان شما را بازتر و بزرگتر نشان می دهد. برای آنکه نتیجه بهتری بگیرید، آن را روی پلک بالا و خط مژه پایین بکشید. برای اینکه کنتراست زیبایی ایجاد کنید، یک خط تیره هم روی پلک بالا بکشید.

 

-سعی کنید هنگام سایه زدن، چشم های خود را باز نگه دارید و سرتان را به عقب متمایل کنید تا روند کار به خوبی مشخص باشد.

 

- برای پلک های پف کرده از رنگ های مات استفاده کنید. 

 

– رنگ های تیره مانند مشکی، سورمه ای و نوک مدادی باعث بزرگتر شدن عنبیه می شوند و بین قسمت سفید و رنگی آن تضاد جالبی ایجاد می کنند.

 

- سایه های کمرنگ بهترین انتخاب در تمام مدت سال هستند. آنها به طور طبیعی با رنگ پوست واقعی شما مخلوط می شوند و به راحتی چهره شما را آنطور که انتظار دارید زیبا می کنند. رنگ های ملایمی که در پوست پیدا می شود مثل قهوه ای، وانیلی و ارغوانی کمرنگ از جمله رنگ هایی هستند که حالت طبیعی بسیار جذابی را به چشمان شما هدیه می دهند. برای اینکه چهره شما اندکی جذاب تر و محرک تر شود می توانید از رنگهایی با پیش زمینه تندتر استفاده کنید مثل:طلایی، زیتونی، بنفش کمرنگ، آبی و خاکستری. کار کردن با انواع رنگ های طبیعی سایه چشم کار ساده ای است.

 

-گاهی که دوست دارید از یک سایه ی تک رنگ مثل آبی، صورتی، انواع سبزها به تنها یی استفاده کنید باز هم بهتر است روی سایه ی تک رنگتان نیز کمی از همان بیس رنگ فقط براق تر و البته کمی هم روشنتر بکار ببرید تا زیبایی سایه را دو چندان کند .

 

- در چین پلک از سایه تیره استفاده کنید .استفاده از سایه چشم تیره حالا نوبت به قسمت چین پلک می رسد. از سایه تیره رنگ برای این قسمت استفاده کنید تا شکل چشم ها را مشخص کند. به این منظور از رنگ هایی مثل قهوه ای تیره، مشکی، خاکستری تیره، بنفش تیره و این قبیل رنگ ها استفاده کنید.

 

سایه چشم, آموزش سایه چشم, سایه زدن چشم
روش سایه زدن چشم

 

- سایه زدن چشم را از قسمت بیرونی چشم شروع کنید؛ یک ۷ بکشید و با یک برس کرکی نیمی از سایه را تا پلک خود محو کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که رنگ سایه ملایم تر شود. برای هایلایت قسمت زیر ابرو از سایه های روشن تر براق یا اکلیلی استفاده کنید.
نمونه های قبل و بعد ازجراحی افزایش قد
کوتاهی قد معضل بزرگ زندگیتان شده است؟

 

- اگر چشم های گود یا پلک های افتاده دارید سعی کنید با چشم های باز سایه بزنید نه چشم های بسته؛ اینگونه می توانید رنگ چین پلک تان را به خوبی ببینید.

 

- برای جلوگیری از ریختن سایه زیر چشم، قبل از شروع آرایش در ناحیه زیر چشم خود از پودر تثبیت کننده استفاده کنید.

 

- همچنین می توانید زدن کانسیلر زیر چشم را به بعد از اتمام آرایش چشم موکول کنید.

 

رنگ پوست

رنگ سایه بهتر است متناسب با رنگ پوست انتخاب شود تا به چشم ها جذابیت و جلوه خاصی بدهد که در ادامه به چند رنگ پوست اشاره خواهیم کرد.

 

پوست تیره : افرادی که دارای پوست تیره هستند باید از سایه تناژ روشن تری نسبت به پوست خود استفاده کنند. سایه های نقره ای و طلایی هم به این افراد پیشنهاد می شود.

 

پوست گندمی : افرادی که دارای پوست گندمی هستند همه رنگ سایه را با توجه به سلیقه و رنگ موی خود می توانند استفاده کنند.

 

پوست روشن : برای افرادی که پوست روشنی دارند پیشنهاد می کنیم بعد از انتخاب رنگ سایه از یک سایه تیره در گوشه پلک خارجی استفاده کنند.

 

بسیاری از خانم‌ها در انتخاب رنگ سایه چشم مشکل دارند و نمی‌دانند که مناسب‌ترین رنگ برای چشم با توجه به رنگ چشمشان کدام است. در این نوشتار کوتاه چند راهکار بدین منظور ارائه شده است.

 

نکته های مهم در انتخاب سایه چشم

 

_ نکته اول در انتخاب سایه چشم 

رنگ سایه انتخابی شما باید چند درجه از رنگ چشمانتان روشن‌تر باشد. نکته‌ای که در زدن سایه باید به آن توجه داشت این است که هرگز نباید از سایه‌ای استفاده کنید که در همان تن و رنگ چشمانتان دسته‌بندی می‌شود؛ مثلاً برای چشم‌های آبی سایه آبی استفاده نکنید. البته برای چشمان قهوه‌ای می‌توانید از اکثر رنگ‌های سایه استفاده کنید اما برای چشمانی با رنگ آبی می‌توانید از رنگ یاس بنفش و بنفش بادمجانی استفاده کنید. برای چشمانی با رنگ سبز نیز از سایه‌ای با رنگ صورتی مایل به قرمز و قهوه‌ای استفاده کنید.

  

_ نکته دوم در انتخاب سایه چشم 

یادتان باشد که سایه‌های طلایی مات یا براق، چشمان سبز را بسیار زیبا و شگفت‌انگیز می‌کند. همچنین نباید از رنگ‌هایی مثل قرمز استفاده کنید زیرا چنین رنگ سایه‌ای، حالت چشم‌های شما را خسته یا پیر نشان دهد.

  

_ نکته سوم در انتخاب سایه چشم 
تجهیزات نظم دهنده ریلی کابینت آدلان
تحول زندگی مستمندان با کمک هرچند ناچیز شما

می‌توانید بیش از یک رنگ سایه استفاده کنید اما به شرطی که سایه‌ها را به طور هماهنگ به کار ببرید؛ برای مثال شما می‌توانید از سایه‌های براق در شب و از سایه‌هایی که متمایل به رنگ سبزند در روز استفاده کنید.

  

_ نکته چهارم در انتخاب سایه چشم 

ناگفته پیداست زمانی که می‌خواهید از یک رنگ سایه‌ای استفاده کنید باید از قلم‌مو برای سایه زدن استفاده کنید و هنگام استفاده از رنگی دیگر باید قلم‌مو را تمیز کنید و سپس استفاده کنید تا آرایشتان کثیف نشود.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/face-attire/few6-points-shadow.html