اهمیت ماسک آبرسان مخصوصا برای پوست‌های خشک، بر هیچکس پوشیده نیست و می‌توان به سادگی آن را تهیه نموده و در منزل از این ماسک‌های پرفایده کمال استفاده را برد. ماسک آبرسان پوست در فصل‌های سرد سال دارای اهمیتی بالاتر از هر زمان دیگری بوده و باید برای هر شخصی که به زیبایی و سلامت پوست صورت خود اهمیت می‎دهد در اولویت قرار گیرد. در ادامه روش‌های ساخت ماسک‌های خانگی جهت آبرسانی به انواع پوست را آموزش داده و دلایل اهمیت آنها را بر می‌شماریم.

https://elanza.com/mag/difference-comb-brush/

ماسک آبرسان

اهمیت ماسک آبرسان برای پوستهای خشک
در تمامی حالت های مختلف پوست باید جهت حفظ جوانی و شادابی آنها کوشید و چنانچه پوست ما از نوع خشک باشد باید نحوه مراقبت از آن را به شکلی ویژه مد نظر قرار دهیم. خشکی پوست بنا به هر دلیلی اعم از طبیعی یا اکتسابی باید کنترل شده و رطوبت مورد نیاز جهت حفظ حالت ارتجاعی آن، در اختیار پوست قرار گیرد. خشکی پوست در مدت زمانی کوتاه می تواند چین و چروک هایی سطحی یا عمیق را در نواحی مختلف صورت ایجاد نماید و اگر به موقع آنها را کنترل نکنیم ممکن است برای همیشه در صورت ما باقی بمانند. برای همین است که باید همواره به فکر رطوبت رسانی به پوست بوده و به طرق مختلف مانند ماسک های زیبایی خانگی و یا استفاده از انواع کرم های گیاهی، پوست خود را احیاء نمائیم.

انواع روغن زیبایی جهت ماساژ صورت و یا میوه هایی حاوی ویتامین C یا E به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدان می توانند با عوامل تخریب زای رادیکال های آزاد مقابله نموده و کلاژن بیشتری برای جوان سازی پوست ما تولید نمایند. استفاده از این میوه ها چه به صورت خوراکی و چه به صورت ماسک آبرسان می توانند زیبایی و طراوت پوست ما را برای مدتی طولانی تر حفظ نمایند. در ادامه توجه شما را به روش ساخت انواع ماسک آبرسان پوست جلب می نمائیم.

https://elanza.com/mag/strengthen-eyebrows/

 

چگونه ماسک آبرسان تهیه کنیم
ماسک آبرسان

بسیاری از مواد طبیعی و یا میوه های فصل می توانند در ماسک آبرسان ما شرکت داشته و رطوبت مورد نیاز را به پوست صورت ما برسانند. موادی مانند شیر، ماست، انواع میوه ها، روغن مغزها و… می توانند به صورت رنده یا آسیاب شده و مخلوط با مایعات طبیعی مختلف به صورت یک ماسک آبرسان قوی عمل نمایند. در این مقاله به معرفی 5 ماسک زیبایی موثر جهت آبرسانی و ویتامینه پوست خواهیم پرداخت:

  • ماسک آبرسان پوست با خیار
  • ماسک آبرسان پوست با ماست
  • ماسک آبرسان پوست با سیب
  • ماسک گوجه فرنگی جهت آبرسانی پوست
  • ماسک شیر و عسل برای پوست های خشک

1. ماسک آبرسان پوست با خیار
میوه خیار به تنهایی یکی از موثرترین مواد جهت رفع التهابات سطحی پوست و همچنین هیدراته نمودن آن به شمار می آید. جهت ساخت یک ماسک آبرسان قوی می توان یک عدد خیار را رنده کرده و با مقدار مناسبی گلاب طبیعی و پودر گلبرگ های گل سرخ مخلوط نمائید. سپس از این خمیر بر روی پوست صورت خود ( به غیر از نواحی اطراف چشم ) قرار داده و پس از 15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید. پس از خشک نمودن صورت با یک حوله لطیف می توانید از کرم های مرطوب کننده عالی استفاده نمائید.

2. ماسک آبرسان پوست با ماست
ماسک آبرسان

ماست یکی از آن موادی است که به دلیل دارا بودن اسید لاکتیک، می تواند با چین و چروک های پوستی مقابله نموده و رطوبتی مناسب را در اختیار پوست قرار دهد. برای ساختن ماسک آبرسان پوست می توانید از ماست کم چرب به تنهایی استفاده نموده و مقدار کمی از این ماده سفید رنگ و خوشمزه را برای مدت 20 دقیقه بر پوست صورت و گردن خود قرار دهید. سپس در ابتدا صورت و گردن خود را با آب ولرم شستشو داده و در انتها با آب سرد آبکشی نمائید. این عمل موجب حفظ رطوبت طبیعی پوست شده و حالتی زنده و شاداب را به چهره شما خواهد بخشید.

3. ماسک آبرسان پوست با سیب
سیب یکی از موادی است که هم به صورت خوراکی و هم به صورت ماسک زیبایی موجب تقویت و ویتامینه شدن پوست شما خواهد شد. در ابتدا پوست خود را به وسیله یک تکه پنبه آغشته به گلاب طبیعی پاک نموده و سپس مقداری سیب رنده شده را که با گلاب مخلوط نموده اید بر پوست خود قرار دهید. 10 دقیقه مکث نموده و سپس پوست خود را شستشو داده و از کرم مرطوب کننده استفاده نمائید. شما می توانید این عمل را هفته ای دو بار تکرار نموده و از شفافیت پوست خود لذت ببرید.


4. ماسک گوجه فرنگی جهت آبرسانی پوست
ماسک آبرسان

انواع ماسک گوجه فرنگی برای پوست خاصیتی بسیار قوی جهت هیدراته نمودن آن خواهند داشت. مخصوصا اگر بتوانید استمرار را در دستور روزانه خود قرار داده و صبور باشید تا تاثیرات معجزه آسای آن را در پوست صورت خود مشاهده نمائید. ماساژ روزانه پوست با آب گوجه فرنگی می تواند علاوه بر خواص آبرسانی، در بازگشت جوانی و درخشش پوست شما نیز بسیار مفید و موثر واقع شود.

5. ماسک شیر و عسل برای پوست های خشک
مقداری شیر کم چرب را با یک قاشق عسل طبیعی مخلوط نموده و 10 دقیقه بر پوست صورت خود قرار دهید. این ماسک می تواند کمی پوست را خشک نموده اما با شستشوی صورت با آب سرد و استفاده از مرطوب کننده های قوی پس از آن، طراوت را به پوست شما بازگردانده و یک لیفتینگ اساسی را برای شما انجام خواهد داد.

مراقبت‌های ویژه از پوست خشک
ماسک آبرسان

همانطور که همه ما می دانیم، پوست های خشک علاوه بر مراقبت های معمولی روزانه، نیاز به یکسری مراقبت های ویژه دارند که باید جهت حفظ شادابی و طراوت پوست خود آنها را انجام دهیم. آسان طب از افرادی که دارای پوست های خشک هستند دعوت می کند موارد زیر را در اولویت قرار دهند:

آسان ترین راه برای آبرسانی پوست، استفاده کافی از آب خوردن به طور روزانه می باشد.
استفاده از پن شستشوی صورت به جای صابون های معمولی از خشکی پوست جلوگیری خواهد نمود.
روغن زیتون جهت ماساژ روزانه صورت می تواند خشکی پوست را درمان نماید.
جهت استحمام روزانه از آب ولرم به جای آب داغ استفاده نمائید.
از میوه ها و سبزیجات خام در رژیم غذایی خود به وفور استفاده نمائید.
در فصول سرد سال از دستگاه های بخور در اتاق خود استفاده نمائید.
از تحریک پوست خشک و لایه برداری های مختلف بدون تجویز پزشک خودداری نمائید.
از کرم های مرطوب کننده قوی طبق دستور پزشک پوست خود استفاده نمائید.

https://elanza.com/mag/good-eyebrow-shadow/

 

خواص روغن نارگیل برای پوست و مو
خواص روغن نارگیل بیشمار است. از خواص روغن نارگیل میتوان به تقویت پوست، تقویت مو، تقویت ناخن، درمان استرس، جلوگیری از بیماری های قلبی، سرطان، تقویت استخوان، کاهش وزن بدن و .. اشاره کرد. روغن نارگیل یک لوسیون عالی برای بدن است و پوست بدن را نرم و مرطوب و شفاف میسازد. اگر پوستتان را با روغن نارگیل ماساژ دهید از خشکی و چین و چروک پوست جلوگیری خواهد کرد. مالش روغن نارگیل به مو از ریزش مو، شوره سر، وزوزشدن مو و .. جلوگیری میکندو به موهای شما درخشش خاصی خواهد داد.

خواص روغن نارگیل چیست؟
روغن نارگیل سبب تقویت فولیکول مو می شود و رشد آن را افزایش می دهد. از روغن نارگیل برای تهیه بسیاری از انواع کرم و شامپو استفاده می شود. روغن نارگیل برای درمان آفتاب سوختگی هم استفاده می شود. روغن نارگیل یکی از روغنهای طبیعی است که برای پوست و موی انسان فواید بسیار زیادی دارد. روغن نارگیل ضد قارچ است. قدرت نفوذ آن در مو بسیار بیشتر از سایر روغن هاست و مرطوب کننده ای عالی است.

اگر میخواهید موهایتان از مدل جارو به مدل ابریشمی در بیاید دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به کل موهایتان بزنید. این کار را شب انجام دهید و تا صبح سر خود را نشویید. البته اگر شب برایتان سخت بود روز این کار را انجام دهید. و بعد از سه چهار ساعت موهایتان را بشویید.

روغن نارگیل دارای مواد مغذی زیادی است و برای تقویت موها بی نظیر است. به گزارش آسان طب اگر موهایتان موخوره دارد سه قاشق روغن نارگیل را حرارت دهید. بعد وقتی کمی خنک شد یک تخم مرغ خام به ان اضافه کنید و هم بزنید. این ماسک طبیعی را روی موهایتان بگذارید تا موخوره موهایتان رفع شود.

از خواص روغن نارگیل اینست که روغن نارگیل برای وز نشدن مو ، شوره سر ، جلوگیری از سفیدی موها ، و.. مناسب است.

دیگر خواص روغن نارگیل برای پوست ومو


از دیگر خواص روغن نارگیل کمک به سلامت دست و پا است. اگر پاها و دستتان خشکم شده یا ترک برداشته حتما کمی روغن نارگیل به انها بمالید. اگر بین انگشتان پایتان قارچ است با مالیدن روغن نارگیل ان را درمکان کنید. روغن نارگیل آنتی باکتیرال است. با مالیدن ان به پا پاهایتان خوشبو شده و سلامتش تضمین خواهد شد.


میتوانید سه قاشق روغن زیتون نارگیل، سه قاشق روغن شیرین و چهار قاشق موم زنبور عسل را روی یک ظرف حرارت دهید. بعد از ان که خنک شد دستتان را با ان ماساژ دهید. این کار باعث نرم شدن دست و رفع لک های قهوه ای ان می شود.

خواص روغن نارگیل برای پوست ومو را در این قسمت به شما معرفی کردیم. شما میتوانید روغن نارگیل را بدون هیچ ترکیبی به مو یا پوست خود بزنید و از خواص روغن نارگیل بی بهره نمانید.

 


منبع: https://mag.asanteb.com