شاید به همین علت است که خیلی از خانم‌ها حداقل کشیدن خط چشم را به خصوص برای موقعیت ها و مناسبت های خاص بر عهده ی آرایشگرشان می گذارند. اما بیایید صادق باشیم، هیچ یک از ما همیشه از نتیجه ی کار آرایشگرمان هم راضی نیستیم! با دانستن اینکه کدام مدل خط چشم برای چشم های درشت، چشم های ریز یا چشم های کشیده مناسبتر است، هم خودتان حرفه ای تر آرایش می کنید و هم این دفعه که به آرایشگاه رفتید می دانید که دقیقا چه مدل آرایش چشمی را دوست دارید داشته باشید.

 

چشم های دور از هم

از آن جا که شما چشم های دور از همی دارید، نباید دم خط چشم تان را دنباله دار بکشید. بلکه برعکس، انتهای خط چشم تان باید کوتاه و اندکی رو به بالا باشد. شما حتی میتوانید قسمت درونی چشم تان هم خط چشم بکشید تا فاصله چشم هایتان را کم تر نشان دهد.

 

چشم های نزدیک بهم

از آنجا که چشم های شما نزدیک بهم است، باید به کمک خط چشم کم به آن تعادل دهید. از این جهت باید خط چشم تان کشیده باشد. تلاش کنید آنرا بصورت افقی بکشید تا چشم هایتان را کشیده تر و دورتر از هم نشان دهد. حواس تان باشد از کشیدن خط چشم در قسمت درونی چشم هایتان پرهیز کنید برای این که چشم های شما را بهم نزدیکتر از آنچه هست نشان خواهد داد.

 

چشم های کوچک

چنانچه چشم های کوچکی دارید، باید خط چشم تان را پهن تر بکشید برای این که خط چشم باریک، چشم های شما را کوچک تر نشان می دهند. خط چشم پهن تر بهترین انتخاب برای شماست. شما حتی میتوانید به جای مداد چشم، از خط چشم های مایع استفاده کنید تا برّاق تر و بیش تر توی چشم باشد.

 

پلک های افتاده

از آن جا که پلک شما افتاده است، باید در زدن خط چشم توجه بیشتری به خرج دهید. برای این منظور از کشیدن خط چشم های باریک پرهیز کنید برای این که زمانی که چشم تان را باز می کنید، اصلاً به چشم نمی آید. شما باید علاوه بر خط چشم، داخل پلک بالایی تان هم خط چشم بکشید تا بیش تر به چشم آید. از کشیدن خط چشم بر پلک پائین تان هم پرهیز کنید برای این که چشم های شما را کوچک تر نشان می دهد. شما میتوانید از سایه چشم استفاده کنید و با آرایش چشم اسموکی از افتادگی چشم هایتان بکاهید.

چشم های بادامی

چشم بادامی ها باید خط چشم را در ابتدای چشمان شان باریک ولی هر چه به طرف انتهای چشم میرود ، پهن تر بکشند. دم خط چشم هم باید کشیده باشد. ولی کار این جا تمام نمی شود. برای این مدل چشم ها خط چشم برای پلک پائین هم اهمیت زیادی پیدا می کند. بدین ترتیب پلک زیرین هم باید مثل پلک بالایی کشیده شود تا فرمی گربه ای پیدا کند.

 

چشم های گربه ای

چشم های گربه ای شبیه به چشم های بادامی ست، تنها تفاوت شان این است که در مدل گربه ای، چشم ها بطور طبیعی به طرف بالا کشیده شده اند در حالیکه در مدل بادامی این کار را به کمک خط چشم انجام می دهیم. برای کشیدن خط چشم، باید درست مثل روش چشم بادامی ها عمل کنیم با این تفاوت که دیگر نیازی به خط چشم برای پلک پائین نیست.

خانم هایی که انتهای چشم هایشان به طرف پائین رفته، باید بر دنباله چشم هایشان تمرکز کنند. آن ها باید دم ابروهایشان را پهن بکشند تا افتادگی چشم هایشان به چشم نیاید. برای این منظور خط چشم را از قسمت وسط چشم تان شروع و هر چه به طرف انتهای چشم تان پیش می روید، آنرا پهن تر بکشید.

آموزش کشیدن خط چشم دنباله دار
خط چشم را میتوان جز لوازم آرایشی پرطرفدار و پرکاربرد دانست که البته استفاده از آن برای بسیاری از خانم ها سخت است و روش خط چشم کشیدن را بلد نیستند، اگر به خط چشم های دنباله دار علاقه دارید اما روش کشیدن آن را بلد نیستید با ما در این بخش از دنیای مد نمناک همراه باید تا به شما بگوییم چگونه حرفه ای خط چشم دنباله دار بکشید.

خط چشم دنباله دار کمی سخت تر از خط چشم های ساده است و لازم است برخی نکات را درباره آن بدانید، با آموزش و ترفندهای کشیدن خط چشم دنباله دار در ادامه آشنا شوید.

اول باید با خط چشم مدادی طرح اولیه را بکشید، خط بالای پلک یک خط بسیار نازک بکشید به عنوان طرح پایه تا بعد خط چشم اصلی را بکشید. این خط چشم اولیه را با مداد بکشید و خیلی به تمیز بودن آن اهمیت ندهید زیرا قرار است روی آن خط چشم اصلی را بکشید.

اگر وقتی چشم هایتان را میبندید پلک هایتان میلرزد بهترین کار این است که سرتان را به عقب تکیه دهید و پایین را نگاه کنید.

مراحل کشیدن خط چشم دنباله دار
قبل از شروع کار باید دست تان را روی سطح ثابت قرار دهید.

برای کشیدن طرح اولیه از یک خط چشم مدادی استفاده کنید و خط بسیار نازک و نزدیک خط پلک بکشید.

برای کشیدن خط چشم با مداد از گوشه داخلی پلک شروع کرده و آن را به سمت گوشه خارجی ادامه دهید. 

https://elanza.com/mag/shade-the-eyes/

نحوه کشیدن خط چشم دنباله دار
یک خط اریب 45 درجه به سمت بالا و انتها ابرو بکشید بدین طریق که از انتهای خط چشم یک خط اریب تا وسط پلک بکشید و سپس چشمتان را ببندید و با چشم دیگرتان نگاه کنید. سپس با انگشت پلک را بالا بکشید تا پلک صاف گردد سپس دنباله خط چشم را بکشید.

در این مرحله باید با خط چشم مایع از انتهای خط چشم مدادی تا وسط پلک یک خط اریب بکشید و داخل آن را پر کنید تا هیچ فاصله ای بین خط پلک و خط چشم باقی نماند. 

حالا باید خط چشم را تا داخل پلک ادامه دهید با این تفاوت که حسابی نازک تر اش کنید.

پس از اینکه خط چشم مایع را زدید بدون اینکه هیچ پلکی بزنید بگذارید برای 15 ثانیه بماند تا خشک شود. اگر بلافاصله بعد از زدن خط چشم پلک بزنید ممکن است پخش شود.

ترفندهای کشیدن خط چشم دنباله دار با چسب نواری
اگر می خواهید دنباله خط چشم تان ظریف تر و زاویه دار تر باشدمی توانید از یک چسب نواری کمک بگیرید . بدین طریق که :

ابتدا یک چسب از گوشه خارجی چشم تا انتهای ابرو بچسبانید.دو طرف چسب را خوب بچسبانید به صورتی که مایع خط چشم به زیر آن نفوذ نکند.

https://elanza.com/mag/brands-face-pancakes/

خط بالای چشم را از قسمت داخل چشم شروع کرده و نازک بکشید و تا لبه چسب یا گوشه خارجی چشم ادامه دهید. 

این خط یک طرح اولیه است پس لازم نیست بسیار تمیز باشد اما بهتر است این خط را ضخیم نکشید زیرا با کشیدن خط چشم دوم روی آن بیش از حد ضخیم می شود.

چگونه خط چشم دنباله دار بکشیم؟
در این مرحله پلک ها را صاف ببندید و خط چشم را از گوشه خارجی چشم شروع کنید و تا زیر استخوان ابرو بکشید.

در صورتی که خط روی چسب نیز کشیده شد نگران نباشید زیرا چسب را آنقدر محکم زده اید که به زیر آن نفوذ نکند. 

در نهایت چسب را بردارید و روی خطی که با مداد کشیده اید را خط چشم مایع بکشید.

بهتر است برای تمیزشدن خط چشم دستتان را روی جای ثابت بگذارید تا بتوانید راحت تر خط چشم را بکشید.

قلموی خط چشم نیز باید در فاصله بسیار نزدیک به پلک قرار دهیدتا فاصله ای بین مژه ها و خط چشم ایجاد نشود. 

 آموزش تصویری کشیدن خط چشم دنباله دار با چسب
توجه کنید که قسمت انتهای دنباله خط چشم باید حالت انحنا داشته باشدو قسمت گوشه داخلی نازک و قسمت گوشه خارجی باید ضخیم تر باشد.

قسمت های اضافی خط چشم مدادی را با گوش پاک کن یا کانسیلر پاک کنید. 

 نکات مهم در کشیدن خط چشم دنباله دار
اگر خط چشم کشیدن برایتان خیلی سخت است میتوانید از چسب نواری استفاده کنید و در صورتی که به نوار چسب حساسیت داشته باشید می توانید از یک کارت استفاده نمایید.

میزان دنباله دار بودن خط چشم سلیقه ای است اما دنباله آن را خیلی طولانی نکنید زیرا اصلا زیبایی ندارد.

ضخیم یا نازک بودن خط چشم بستگی به سلیقه و فرم چشم هایتان دارد، اگر قرار است برای جشن عروسی خط چشم بکشید بد نیست آن را کمی ضخیم کنید اما برای موقعیت های ساده هرچه نازک تر باشد بهتر است.

اگر پلک پفی دارید دنباله خط چشم را به سمت بیرون بکشید تا خط چشم زیر پف پلک نیفتد .

https://elanza.com/mag/facial-massager-benefits/

خط چشم کوتاه مناسب ترین شکل خط چشم است اما اگر می خواهید خط چشم شما به چشم بیاید آن را پهن تر بکشید. 

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/face-attire/training7-based-shape.html