بزرگ ترین مزیت تمام مداد های آرایشی سادگی استفاده از آن هاست. مداد چشم هم از این قائده مستثنی نیست. نکته مهمی که باید در استفاده از مداد چشم رعایت کرد این است که نوک مداد همیشه باید تیز و تراش شده باشد تا بوسیله آن بتوان یک خط صاف و منظم دور چشم کشید. مداد چشم تنوع رنگی نیز دارد. در نتیجه می توانید خط چشم متفاوت تری داشته باشید. اگر برای داخل پلک پایین چشمتان از مداد چشم رنگی استفاده کنید، آرایش چشمی با تاکید و اغراق بیشتری خواهید داشت. اما متداول ترین رنگ های مداد چشم، رنگ مشکی و قهوه ای است.

 

ماندگاری مداد چشم کمتر از رقیبان خود است، اما سهولت استفاده از آن باعث شده است به راحتی بتوان از این موضوع چشم پوشی کرد.

 

مداد چشم
مداد چشم را در جای خنک نگه داری کنید‎

 

استفاده از روش خط چین برای کشیدن خط چشم صاف: در این روش باید گوشه خارجی پلک چشم را با انگشت بکشید. با مداد چشم از گوشه داخلی شروع به کشیدن خط های کوتاه به صورت خط چین کنید. در پایان خط ها را به هم وصل کنید. این روش باعث می شود خطی بسیار دقیق و صاف روی چشم ایجاد کنید.

https://elanza.com

استفاده از مداد چشم قهوه ای برای پوست و موی روشن: اگر پوست و موی روشن دارید ممکن است مداد چشم مشکی ظاهر هماهنگی بین آرایش چشم و چهره شما ایجاد نکند. در این شرایط بهتر است از مداد چشم قهوه ای برای خط چشم استفاده کنید. اگر تمایلی زیادی به این کار نداشتید، حداقل برای پلک بالا از مداد چشم مشکی و برای پلک پایین از مداد چشم قهوه ای استفاده کنید.

 

خشک شدن چربی نوک مداد: گاهی ممکن است به علت سرما یا خشکی هوا، نوک مداد چشم خشک شود. خشک شدن بیش از حد نوک مداد چشم ممکن است باعث شود خط چشم یکنواخت ایجاد نشده و بریده بریده شود یا رنگ آن بطور یکدست روی یک خط قرار نگیرد. برای رفع این مشکل باید کمی نوک مداد را گرم کنید، فقط کافی است نوک آن را بین دو انگشت شصت و سبابه کمی بچرخانید.

 

درشت تر جلوه دادن چشم ها: برای اینکه چشم ها را درشت تر نشان دهید، مداد چشم را به طور کامل دور چشم نکشید. خط چشم را از نیمه پلک ها شروع کنید و تا قسمت خارجی پلک ادامه دهید و به هم متصل کنید.

 

مزایای استفاده از مداد چشم
سهولت در استفاده
همان طور که گفتیم، مزایای استفاده از مداد چشم مختلف است که یکی از مهم ترین آن، سهولت در استفاده از مداد چشم است. کافی است نوک مداد چشم خود را همیشه تیز و تراش شده نگه دارید تا بتوانید به کمک آن خطوط منظم و ظریفی بکشید. بدون تردید با کمک مدادهای چشم شما می توانید آسان تر از خط چشم، خطوط ظریفی را پشت چشم خود بکشید.

تنوع در رنگ از مزایای استفاده از مداد چشم
یکی دیگر از مزایای استفاده از مداد چشم، تنوع آن است. یعنی شما می توانید مداد چشم را به هر رنگی که دوست دارید خریداری کرده و متناسب با آرایش چهره خود از آن استفاده نمایید. مداد چشم مشکی، قهوه ای، آبی، سرمه ای، سبز، بنفش و … همگی از جمله مداد چشم هایی هستند که شما می توانید برای آرایش خود از آن ها استفاده نمایید.

امکان استفاده در چشم
برخلاف خط چشم، شما می توانید مدادهای چشم را درون پلک خود نیز بکشید. اگر شما علاقه زیادی به آرایش چشم غلیظ دارید و دوست دارید چشمانی سیاه داشته باشید، می توانید به راحتی از مدادهای چشم استفاده کرده و آن را درون پلک خود بکشید که البته این کار را نمی توانید با خط چشم انجام دهید.

چند ترفند برای استفاده از مداد چشم
- استفاده از روش خط چین برای کشیدن خط چشم صاف:
می توان با کشیدن خط چین هایی با کمک مداد چشم، خط چشم صافی پشت پلک کشید. در این روش باید گوشه خارجی پلک چشم را با انگشت بگیریم. با مداد چشم از گوشه داخلی شروع  می کنیم به کشیدن خط های کوتاه به صورت خط چین . در پایان خط ها را به هم وصل می کنیم.، این روش باعث می شود خطی بسیار دقیق و صاف روی چشم ایجاد کنیم.

استفاده از مداد چشم قهوه ای برای پوست و موی روشن:
اگر پوست و موی روشن دارید ممکن است مداد چشم مشکی ظاهر هماهنگی بین آرایش چشم و چهره ی شما ایجاد نکند. در این شرایط بهتر است از مداد چشم قهوه ای برای خط چشم استفاده کنید. با این کار تضاد زیادی در آرایش ایجاد نمی شود و می توان آرایش زیبایی روی چهره اعمال کرد. اگر تمایلی زیادی به این کار نداشتید، حداقل برای پلک بالا از مداد چشم مشکی و برای پلک پایین از مداد چشم قهوه ای استفاده کنید. این آرایش با یک ریمل خوب می تواند چشم هایی زیبا به شما هدیه دهد.

خشک شدن چربی نوک مداد:

https://elanza.com/category/eyebrow-shadow


گاهی اوقات ممکن است به علت سرما یا خشکی هوا، نوک مداد چشم خشک شود. خشک شدن بیش از حد نوک مداد چشم ممکن است باعث شود خط چشم یکنواختی ایجاد نشده و بریده بریده شود یا رنگ آن به طور یکدست روی یک خط قرار نگیرد. برای رفع این مشکل باید کمی نوک مداد را گرم کنیم، فقط کافی است نوک آن را بین دو انگشت شصت و سبابه کمی بچرخانیم.

درشت تر جلوه دادن چشم ها:
برای این که چشم ها را درشت تر نشان دهیم، باید مداد چشم را به طور کامل دور چشم نکشیم. خط چشم را از نیمه پلک ها شروع کرده و تا قسمت خارجی پلک ادامه می دهیم و به هم متصل می کنیم. برای این که زیبایی صورت و چشمانمان را دو چندان کنیم بهتر است گاهی چند قدم پیش تر رفته و به جای استفاده از خط چشم های مشکی از مدادهای رنگی برای کشیدن خط چشم استفاده کنیم. البته باید به رنگ چشم و پوستمان توجه کنیم. چرا که  استفاده ی نامناسب از مدادهای رنگی نامناسب برعکس عمل کرده و به جای جذاب کردن چشم ها  آن ها را نازیبا  می کند.

https://elanza.com/category/hair-accessories
 

مداد چشم بنفش، رنگی است که بی درنگ درخشش چشمها را زیاد می‌کند. این رنگ می‌تواند چشمان سبز را روشن‌تر نشان دهد. همچنین مداد چشم بنفش به همه مدل چشمی می‌آید.
مداد چشم آبی نفتی هم  از جمله محبوب‌ترین و مشهورترین رنگ‌ها است که با هر گونه رنگ پوستی سازگار است و مناسب‌ترین رنگ برای چشم‌های قهوه‌ای به شمار می آید.
چشم‌های قهوه ای و فندقی با مداد چشم سبز زیتونی ظاهری فوق العاده پیدا می‌کنند. ما می‌توانیم این رنگ را هر روز استفاده کرده و زیبایی خود را دو چندان کنیم.
مداد چشم شکلاتی رنگ، گزینه‌ای دیگر است که به هر رنگ چشمی می‌آید و ظاهری طبیعی به ما می‌دهد و چهره ی ما را گرم‌تر می‌کند.
مداد چشم خاکستری جایگزینی مناسب برای مداد چشمهای ساده ی مشکی است. برای جذاب کردن چهره‌ی خود این رنگ را با آرایشی ملایم کامل کنید.
از مداد چشم سفید برای درشت کردن چشمها استفاده می شود.

https://www.beytoote.com/