تمیز کردن قلمو و برس ها با هدف از بین بردن مواد آرایشی :
1 . قلمو را امتحان کنید:

اگر از قلم خود برای آرایش کرم استفاده می کنید، صابون و آب به تنهایی برای پاک کردن مواد آرایش کافی نخواهد بود. شما برای پاک کردن مواد آرایشی به کمی روغن نیاز دارید - به خصوص اگر مدتی روی قلم مو بوده است.

https://elanza.com/category/lipstick

2 . کمی روغن روی دستمال کاغذی بریزید:

دستمال کاغذی را تا کنید و قطره کوچکی از روغن روی آن بریزید. می توانید از روغن زیتون یا روغن بادام استفاده کنید. موهای قلمو را در روغن فرو کنید و بچرخانید . قلمو را در روغن خیس نکنید. قلمو را به آرامی به عقب و جلو روی دستمال حرکت دهید تا کثیفی از بین برود.

3 . موهای برس را زیر آب ولرم بشویید:

دقت کنید قلمو به سمت پایین در جریان آب خم شود. از مرطوب کردن دسته آن خودداری کنید چون می تواند باعث زنگ زدن اهن و یا شل شدن چسب درون آن شود شود. آب را از میان موها بیرون دهید تا اینکه اکثر مواد آرایشی قدیمی را پاک کنید. از آب داغ استفاده نکنید چون گرما ممکن است به آن آسیب بزند.

مناطقی را که قصد دارید پنهان کنید مثل تیرگی های دور چشم یا اکنه های روی پوست را هم مد نظر داشته باشید. چنانچه از مشکلات پوستی رنج می برید، مدام چند رنگ سی سی کرم در کیف خود داشته باشید تا به آسانی آنها را محو نمایید.

 

 

 

در صورتی که تصمیم دارید خود را برای یک آرایش روزمره آماده کنید، استفاده از سی سی کرم به تنهایی کفایت می کند. ولی چنانچه قصد رفتن به مراسم مهمی را دارید، میتوانید  روی سی سی کرم از کرم پودر یا پنکک استفاده نمایید. حتی اگر لازم باشد میتوانید این روند را دو یا سه بار تکرار کنید تا به سطح مطلوب پوشش برسید. در پایان هم از پودر فیکس یا اسپری فیکساتور برای پایان آرایش پوست خویش استفاده کنید.

https://elanza.com/category/eyebrow-color

 

 

4 . با آب و شامپو قلمو را بشویید:

اگر شامپو ندارید، می توانید به جای آن از صابون استفاده کنید. صابون را دم دست نگه دارید، ممکن است نیاز به استفاده بیشتر داشته باشید در بسیاری از موارد، باید قلمو را بیش از یک بار بشویید.

5 . قلمو را در کف دست بچرخانید:

قلمو را کف دست روی شامپو فرو کنید. قلمو را به آرامی با استفاده از حرکات دایره ای به چرخش در بیاورید. موهای باید به طور مداوم به پوست دست بخورند. خواهید دید کف دست کثیف می شود. این به خاطر کثیفی های موهای قلمو است. 

6 . قلمو را زیر آب ولرم بشویید:

ازانگشتان برای ماساژ دادن موها استفاده کنید درحالیکه با شامپو و آب تمیز می کنید.این کار را تا زمانی که آب تمیز شود ادامه دهید. اگر قلمو خیلی کثیف است ، ممکن است لازم باشد بیش از یک بار آن را بشویید. اگر آب خارج شده هنوز کدر است، برای بار دوم صابون بزنید، سپس دوباره با آب بشویید. ادامه دهید تا اینکه آبی که از میان قلم مو عبور میکند تمیز شود.

https://elanza.com/category/eyebrow-mascara

چه موقع از کرم CC استفاده کنیم؟
کرم سی سی برای روزهایی مناسب است که نمی خواهید آرایش غلیظ داشته باشید یا زمان طولانی برای زیر سازی آرایش خود صرف کنید. ولی کرم CC از کرم BB کاور بیشتری دارد، پس اگر روی صورتتان نقاط بیشتری برای محو کردن دارید مانند جای جوش یا لک و نقاط تیره، پس کرم سی سی انتخاب مناسب تری است.
 

 

میتوانید کرم سی سی را در روزهایی که میخواهید کرم پودر بزنید هم استفاده کنید و با این کار از مرحله های اماده سازی پوست برای زدن کرم پودر بکاهید. ترجیحأ از کرم سی سی که دارای ضدآفتاب است استفاده کنید که در اینصورت باز یک مرحله دیگر از روال زیبایی روزانه خود می کاهید.